Hei,

Minulla on lattialämmityspumppu, joka on ollut talossa siitä lähtien kun ostin sen 3 vuotta sitten. Nyt kun ajattelin asentaa sen (luukulla), huomasin että yhdessä liitoksessa on hieman vettä, näyttää siltä ja tuntuu että vesi vuotaa ylhäältä siitä kromatusta osasta:

hoB0IVV.jpg

Pumppu näyttää tältä:

3SLFFWs.jpg

Liitoksen puoli, joka näyttää hieman erilaiselta mutta voi kuitenkin nähdä ettei siellä ole ollut vuotoa:

741k1SG.jpg

Kun katsoo miltä juuri se kohta näyttää, jossa vuotaa hieman, epäilen että se on ollut niin melko pitkään. Voi myös nähdä liitoksen alla että se on todennäköisesti tiputellut siitä jossain vaiheessa:

eY2SFaD.jpg

Täytyykö minun kutsua LVI-asentaja korjaamaan tämä vai voiko riittää, että itse vain kiristän sen? Ja jos niin, miten teen tämän rikkomatta mitään? Voiko käyttää kiintoavainta kummassakin osassa (yksi moottorin ympärillä ja yksi kromatun osan ympärillä)?

Näin juuri pisaran, joka tuli suuresta mutterista ja valui alas kromattua osaa pitkin. Joten vuoto näyttää olevan suuren mutterin ja kromatun osan välillä.
ffKxfa8.jpg

Uskaltaakohan tätä kiristää itse?

Muutamia kuvia lisää:

fvPudEK.jpg

lZt0iwF.jpg

sen pitäisi mennä hyvin., se on leikkivä mutteri, jossa on kumitiiviste.

okei, joten mikä minun pitäisi ruuvata? Se kromattu osa epäilen? Eli se, joka ei oikeastaan näytä mottorilta?

S
Katso luonnosta ja ole vähän varovainen, jos siitä ei tule tiivis, pura ja korjaa.

• Putkiliitos, jossa näkyy ruostetta ja vuoto. Tekstit neuvovat kiristämään liitosta 1/8 kierrosta ja osoittavat vuodon alkavan ylhäältä.
  • Tykkään
snowjim ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.