hantverkare1 hantverkare1 sanoi:
Kattopalkki ei kanna katon painoa. Se pitää yhteen kattoristikon ja seinät estääkseen niitä leviämästä.

Googlaa kattoristikko ja lue sen toiminnasta ja osista. Tai poista se ja toivo parasta.
Eihän se ole mikään kattopalkki.

Säännön nykyisessä tapauksessa ei kulje seinästä seinään, se on katkaistu keskeltä.

Regelin tukirakenne, joka ei ulotu seinästä seinään ja on katkaistu keskeltä.

• Tykkään
Nyfniken ja 1 muu
  • Laddar…
N Nerre sanoi:
Sääntö tässä tapauksessa ei kulje seinästä seinään, sehän on katkaistu keskeltä.

[kuva]
Jos se on niin kuin kuvailet, silloin TS voi poistaa palikan.

TS voi nähdä sen itse parhaiten.

N Nerre sanoi:
Sääntö ei tässä tapauksessa kulje seinästä seinään, se on katkaistu keskeltä.

[kuva]
Tarkoitatte siis, että jos hanbalk ei kulje seinästä seinään, sillä ei ole vaikutusta momenttiin tai vetovoimaan seinässä? Se on väärin, mutta kiinnityksellä tulee olemaan ratkaiseva kuormitus.

hantverkare1 hantverkare1 sanoi:
Kannatinpalkki ei kannata katon painoa. Se yhdistää kattotuolit ja estää seiniä pullistumasta ulospäin.

Googla kattotuolit ja lue niiden toiminnasta ja osista. Tai revi se irti ja toivo parasta.
Aivan, eikä tämä ole mikään "kannatinpalkki", kuten aiemmin keskustelussa olimme todenneet.

Arvostan suunnattomasti kaikkia keskusteluun osallistuneita.
Ajattelen vakavasti irrottaa löysästi roikkuvan säännön ja nostaa sitä hieman ylemmäs sekä kiinnittää se paremmin - sekä vanhaan ulkoseinään että kantavaan kattopalkkiin. Siten saisin enemmän kattokorkeutta ja vakaamman rakenteen.

Nyt minulla oli tosin 60 cm lunta katolla vuoden alussa ilman, että näin ongelmia olemassa olevassa rakenteessa ..

Aseta oikea hanbandi ENNEN kuin purat nykyiset reglarit, niin olet täysin varma, ettei mitään tapahdu.

Otan yhden kerrallaan, joten sen pitäisi olla ok. Kuten sanottu, se on kiinnitetty YHDELLÄ naulalla toisessa päässä ja KAHDELLA naulalla toisessa päässä. Ilmarako on koolinkien välissä. Olen varma, että tämä liitos ei kanna lainkaan kuormaa - muuten naulat olisivat vääntyneet.

A Acer767 sanoi:
Otan yhden kerrallaan, joten sen pitäisi olla ok. Kuten sanottu, se on kiinnitetty yhdellä naulalla toisessa päässä ja kahdella naulalla toisessa päässä. Ilmarako regojen välillä. Olen varma, että tämä liitos ei kanna mitään kuormitusta - muuten naulan pitäisi olla taipunut.
Miksi kysyt täällä, jos olet varma?

• Tykkään
Filip94 ja 2 muuta
  • Laddar…
A Acer767 sanoi:
Olen varma siitä, että tämä side ei kanna lainkaan kuormaa
Silloin ihmettelee todella, miksi tämä ketju on olemassa ..

• Tykkään
Anna_H ja 1 muu
  • Laddar…
@elpaco ja @hantverkare1

Viittasin siihen ensimmäisessä viestissä. Teidän ei tarvitse tuntea olonne loukatuksi millään tavalla. Arvostan viestinne.

Lisäksi - "ennen kuin olin varma, olin varma" - eli voin olla väärässä, todennäköisesti!

A Acer767 sanoi:
@elpaco och @hantverkare1

Viittasin siihen ensimmäisessä viestissä. Teidän ei tarvitse tuntea oloanne loukatuksi millään tavalla. Arvostan viestejä.

Lisäksi - "ennen kuin olin varma, olin ehdottoman varma" - eli voin olla väärässä, todennäköisesti!
Jos minulla ei ole liikaa huonoa onnea ajatellessani, niin vaakasuora sääntö ei kanna mitään kuormaa ja sen pitäisi voida poistaa?

Se ei kanna pystysuoraa kuormaa. Se voi ottaa vääntämisvoimaa. Se voi ottaa vaakasuoran kuorman. Jos kiinnitys on erittäin heikko, kuorma, jonka se ottaa, on heikko.

En usko, että kumpikaan minä tai hantverkari olisimme loukkaantuneet. Luulen, että yritämme saada teidät ymmärtämään, että olette ymmärtäneet väärin, miten tämä osa ristikkorakennetta toimii.

elpaco elpaco sanoi:
Jos minulla ei ole liikaa epäonnea ajatellessani, horisontaalinen sääntö ei ota lainkaan kuormaa ja pitäisi voida poistaa?

Se ei ota vertikaalista kuormaa. Se voi ottaa vääntömomenttia. Se voi ottaa horisontaalista kuormaa. Jos kiinnitys on erittäin heikko, kuorma, jonka se ottaa, on heikko.

En usko, että kumpikaan meistä tai käsityöläinen on loukkaantunut. Luulen, että yritämme saada teidät ymmärtämään, että olette ymmärtäneet väärin, miten tämä osa ristikkorakenteesta toimii.
Eikö ole niin, että olette ymmärtäneet kuvan väärin?

G Grillo sanoi:
Eikö ole niin, että olette ymmärtäneet kuvan väärin?
Helpottaako tämä??

Katossa oleva yksinkertainen piirroskuva, jossa näkyy voimia f1 ja f2 vaikuttamassa kulmaan.

Kuva esittää yksinkertaisen palkin voimakaaviota, jossa on merkitty voimat f1, f2 ja momentit M1, M2.

• Tykkään
Geatki
  • Laddar…
elpaco elpaco sanoi:
Helpottaako tämä??

[kuva]

[kuva]
Palkki ei ole kiinnitetty kuten luonnoksessasi TS:än mukaan

Periaatteessa kuva on oikea, mutta liitokset, jotka on tarkoitettu ottamaan vastaan vääntömomentit m1 ja m2, ovat niin heikkoja, ettei niillä ole käytännössä merkitystä.

• Tykkään
Daniel 109
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.