G Grillo sanoi:
Palkki ei ole kiinnitetty kuten piirustuksessasi mukaan TS
Vai niin? Joten mitä ts sitten tarkoittaa ”vinkelregeln”?

A Acer767 sanoi:
Mutta vaakasuora sääntö ei ole kiinnitetty muuhun kuin lyhyeen pystylautaan. Ymmärrän, että se kantaa kuormaa, jos se olisi kiinnitetty taloon jollain tavalla, mutta eihän se ole.
Pyydän anteeksi kategorista lausuntoani!
Tulkitsin kuvan väärin, kun se ei itse asiassa ole ylitsepääsemättömän selvä.

Ja siirrän syyn (mikä onkin vahvuuteni :) )
Huijasit minua kutsumalla sitä kattotuoliksi, mitä se ei oikeastaan siis olekaan.

useless useless sanoi:
Periaatteessa kuva on oikea, mutta liitokset, jotka ottavat vastaan vääntömomentit m1 ja m2, ovat niin heikkoja, että niillä ei ole käytännön merkitystä.
Vain periaatteessa? :D
Muutenhan kirjoitin ”Jos kiinnitys on erittäin heikko, kuorma, jonka se ottaa, on heikko.”

Ja kyllä. Jos kyseessä on pari pientä merkityksetöntä naulaa, vaikutus voi olla vähäinen. Mutta kuva ei ole minulle itsestään selvä.

• Tykkään
Pontus Köhler
  • Laddar…
Jos kattotuoli näyttää samalta kuin Nerresin kuva viestissä #32, voit poistaa vaakasäännön, koska sillä ei tässä tapauksessa ole toimintoa. MUTTA, kattotuoli, jossa on tämä suoritus, tarvitsee hanbjälkeä (tai dragstagia), jotta sivuseinät eivät pullistu ulos. Jos korkea jalka lepää sekä harjapalkilla että sivuseinällä, hanbjälkeä ei tarvita.

J justusandersson sanoi:
Jos kattotuoli lepää sekä harjapuun että seinän päällä, ei tarvita hanbjälke.
Ellei vaakasuora osakuorma ole isompi kuin seinän kiinnitysvoima maahan?

Jos korkea jalka lepää sekä harjapalkilla että ulkoseinällä, syntyy vain pystysuoria kattokuormia jälkimmäisiin. Lisäksi luonnollisesti syntyy sisäinen vääntö korkea jalassa.

• Tykkään
Bjober
  • Laddar…
Se olisi voinut kirkastua hieman enemmän, jos olisimme saaneet nähdä, miltä ylhäällä nockessa näyttää. Onko siellä palkki vai ei?

Siis, puhumme punaisella merkitystä osasta tässä luonnoksessa:
Takorakennekuvio, osa merkitty punaisella.
(päärakennuksen kattotuolikonstruktio tuntematon)

• Tykkään
arkTecko ja 1 muu
  • Laddar…
Jotta tuo "takstolen" voisi kantaa enemmän kattokuormaa, tarvitaan yksi lisätuki, jotta muodostuu kaksi kolmiota. Nykyisessä muodossaan alaosa voidaan epäilemättä poistaa. On varmasti erittäin monimutkaisia tapoja kuvata voimat rakenteessa, mutta ajattelen yleensä niin, että kaikki solmukohdat ovat kiinni vain yhdellä naulalla ja tukia on helppo taivuttaa.

J justusandersson sanoi:
Jos kattotuoli näyttää samalta kuin Nerresin kuva viestissä #32, voit poistaa horisontaalisen säännön, koska siinä tapauksessa se on tarpeeton. MUTTA, sellaisessa kattotolpatyypissä tarvitaan hanbjälke (tai vetotanko), jotta sivuseinät eivät pullistu. Jos korkeajalka tukeutuu sekä harjapalkkiin että sivuseinään, hanbjälkettä ei tarvita.
Olen samaa mieltä justuksen kanssa(y)

B bossespecial sanoi:
Samaa mieltä justuksen kanssa(y)
Laajennus tehtiin 60-luvulla ja kestää massiivisen lumikuorman, joten näyttää siltä, että sinä ja justus voitte huokaista helpotuksesta tässä tapauksessa.
MUTTA, aion silti vahvistaa kiinnikkeillä - yöuni, tiedäthän. ;)

Valitettavasti en usko, että kumpikaan minä tai justus olemme pidättäneet hengitystä alusta alkaen;)
Mitä aiot vahvistaa kiinnikkeillä muuten?

Vai niin, melkein voisi uskoa niin aiemmin. :D
Kiinnitän spikbeslaget laudankappaleen vastakkaiselle puolelle, joka vahvistaa kolmion. Oli muutama ylimääräinen.

Niin en ole käsittänyt sitä:D
Etkö halunnut poistaa horisontaalista viivaa? Sen voi tehdä ilman vaivaa. Kuten aiemmin mainittiin, sen ainoa tehtävä on laittaa sisäkatto.

Nyt en jaksa lukea kaikkea, missä ihmiset arvailevat ja puuhaavat, alempi sääntö estää vain taipumista, eli auttaa jäykistämään ja vähentämään itse katon taipumista, mutta ei kantavaa toimintoa, jos se on kiinnitetty kuten kirjoitat.
Voit poistaa sen, mutta on kuitenkin riski, että katto laskee muutaman cm, kun sen päällä on lunta/jäätä juuri sillä alueella.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.