S
Miten meni ja mikä oli tulos?

Ulkoinen tiiveyskoe sujui hyvin, vuoto oli 0,67 l/s/m2. Ulos kipsiä ja ikkunat sekä kaikki muut mahdolliset liitoskohdat oli teipattu. Ulkoiselle tiiviydelle ei ole normeja, mutta teknikko sanoi, että se on tiiviimpi kuin monissa taloissa, kun mitataan sisäistä tiiveyttä. Myöhemmin teimme myös sisäisen ilman tiiviyden mittauksen, jossa tulos oli 0,14 l/s/m2. Passiivitalon normi on 0,3 l/s/m2. Jotta höyrykuljetus seinän läpi olisi oikea, sisäisen vuodon on oltava pienempi kuin ulkoinen. Haluan lämpimästi suositella myös ulkoisten tuulensuojien tiiveyskoetta. Se, että luotetaan sokeasti, että rakennusyritys tekee hyvää työtä, ei riitä minulle (vaikka rakennusmieheni on ollut loistava, hänellä ei ollut mitään tiiveyskoetta vastaan). Pidä sitä apuna saadaksesi tiiviin talon ja lisäksi saadaksesi todisteita siitä. Tiiveyskoe maksoi noin 5000 kr.

• Tykkään
Dowser4711 ja 1 muu
  • Laddar…
R Robert20 sanoi:
Ulkopuolinen painekoe meni hyvin, vuoto oli 0,67 l/s/m2. Ulkopuolinen kipsilevy ja ikkunat sekä kaikki mahdolliset saumat teipattiin. Ei ole olemassa normeja ulkoiselle tiiviydelle, mutta tekniikko sanoi, että se on tiiviimpi kuin monet talot, kun mitataan sisätiiviyttä.
Myöhemmin teimme myös sisäisen ilmatiiviyden mittauksen, jossa tulos oli 0,14 l/s/m2. Passiivitalon normi on 0,3 l/s/m2.
Jotta höyrykuljetus seinän läpi olisi oikea, sisäisen vuodon on oltava alhaisempi kuin ulkoisen.
Haluan voimakkaasti suositella myös ulkoisen tuulensuojan painekoetta. Pelkkä sokeasti luottaminen rakennusfirman hyvään työhön ei riitä minulle (vaikka minun rakentajani on ollut mahtava, hänellä ei ollut mitään painekoetta vastaan). Näe se apuna tiiviin talon saamiseksi, ja lisäksi saat todisteen siitä. Painekoe maksoi noin 5000 kr.
Millä paineella sinulla oli nämä vuotovirtaukset? Ja mitä tuulettimia käytettiin?

Paine oli 50 Pa. Se oli muuttuvanopeuksinen tuuletin, jossa oli paineanturi ja virtausmittari. Se sijoitettiin oviaukkoon teipatun muovikalvon kautta. En tiedä tuulettimen merkkiä (en tehnyt tätä itse).

R Robert20 sanoi:
Paine oli 50 Pa. Se oli vartalsstyrd fläkt som hade en paine- ja flödesmätare. Den placerades i dörröppningen genom ett teipattu muovikalvo. En tiedä merkkiä fläktistä (en tehnyt tätä itse).
En blowerdoor, jota de flesta seriösa använder. 50Pa on minimivaatimus. Ne brukar säätää se korkeammalle, tyypillisesti noin 65-70 myös.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.