992 lukukertaa ·
5 vastausta
992 lukukertaa
5 vastausta
Voiko tiiliseinässä olevan kaaren poistaa?
Hei,
Ostimme äskettäin perheen ensimmäisen talon, joka on rakennettu vuonna 1969. Haluamme säilyttää mahdollisimman paljon aikakautta, mutta joitakin asioita on muutettava.
Yksi tällainen päivitys on tiiliseinän kaksi kaarta. Haluamme säilyttää seinän, mutta poistaa kaaret, jotta siitä tulee tasainen tiiliseinä.
Onko tämä mahdollista ja mikä olisi paras tapa lähestyä tätä pientä haastetta?
Kiitollinen avusta.
Ostimme äskettäin perheen ensimmäisen talon, joka on rakennettu vuonna 1969. Haluamme säilyttää mahdollisimman paljon aikakautta, mutta joitakin asioita on muutettava.
Yksi tällainen päivitys on tiiliseinän kaksi kaarta. Haluamme säilyttää seinän, mutta poistaa kaaret, jotta siitä tulee tasainen tiiliseinä.
Onko tämä mahdollista ja mikä olisi paras tapa lähestyä tätä pientä haastetta?
Kiitollinen avusta.
Jäsen
· Blekinge
· 12 272 viestiä
Tyylikäs! Korvaamaton muistohetkille.
Puhalletaan holvi pois, yritetään välttää, että koko yläpuolinen seinä romahtaa (holvi on aina kantava) ja sitten muurataan aukko umpeen.
Suurin ongelma on löytää sopivia tiiliä ja laastia. Itse työn voi muurari ratkaista. Itse en olisi ryhtynyt siihen, vaikka en normaalisti pelkää mitään.
Puhalletaan holvi pois, yritetään välttää, että koko yläpuolinen seinä romahtaa (holvi on aina kantava) ja sitten muurataan aukko umpeen.
Suurin ongelma on löytää sopivia tiiliä ja laastia. Itse työn voi muurari ratkaista. Itse en olisi ryhtynyt siihen, vaikka en normaalisti pelkää mitään.
Jäsen
· Blekinge
· 12 272 viestiä
Ripusta taulut ja vältä monia ongelmia ja kustannuksia.
Kiitos vastauksista - niiden peittäminen ei ole itse asiassa ollenkaan huono idea. Jos sähkö on vedetty seinään kahdelle lampulle, niin töllön johdot voidaan piilottaa aika hyvin 😊
Tai ota yhteyttä muurariin, jos ne on poistettava.
Tai ota yhteyttä muurariin, jos ne on poistettava.
Klikkaa tästä vastataksesi