2 830 lukukertaa ·
12 vastausta
3k lukukertaa
12 vastausta
Voiko tässä vanhassa liesituulettimen ilmanvaihtoputkessa olla asbestia?
Talon omistaja
· Karlskrona
· 59 viestiä
Tarkoitatko sitä joustosukkaa, joka on keittiökaapissa? Ei. Mutta minne se menee? Kaapin yläpuolella näyttää tyhjältä. Asbestikanavat ovat jäykkiä, harmaita ja useimmiten suorakulmaisia. Tämä on vain terässpiraali, jossa on jonkinlainen muovipäällyste.
Talon omistaja
· Karlskrona
· 59 viestiä
Hei, okei ymmärrän! Se johdetaan ulos ilmanvaihtoon seinien kautta, jotka sitten johtavat ilman kellariin.J jishi sanoi:
Outo siirtymä/stos, vaikea vastata, kun se vaikuttaa ylikäsitellyltä. Mutta mikä on itse huolenaihe?
Vaikuttaa myös oudolta johtaa keittiön liesituuletin talon perustukseen. Kokonaiset Asbetskanaler eivät aiheuta suoranaista terveysriskiä. Ongelmat alkavat, kun alat rikkoa tai sahata sitä. Riippuen siitä, mitä aiot purkaa, voi olla tiettyä huolta. Henkilökohtaisesti olisin vain laittanut hengityssuojan ja yrittänyt ottaa sen mahdollisimman ehjänä pois, jos se pitää poistaa. Tai sitten rakennat sen ympärille ja et ajattele sitä enempää
Voit viedä asbetsivaarallisen jätteen mihin tahansa ÅVC:hen, kunhan se on merkitty ja jätetään ympäristövaarallisen tavaran luokkaan.
Vaikuttaa myös oudolta johtaa keittiön liesituuletin talon perustukseen. Kokonaiset Asbetskanaler eivät aiheuta suoranaista terveysriskiä. Ongelmat alkavat, kun alat rikkoa tai sahata sitä. Riippuen siitä, mitä aiot purkaa, voi olla tiettyä huolta. Henkilökohtaisesti olisin vain laittanut hengityssuojan ja yrittänyt ottaa sen mahdollisimman ehjänä pois, jos se pitää poistaa. Tai sitten rakennat sen ympärille ja et ajattele sitä enempää
Voit viedä asbetsivaarallisen jätteen mihin tahansa ÅVC:hen, kunhan se on merkitty ja jätetään ympäristövaarallisen tavaran luokkaan.
Talon omistaja
· Karlskrona
· 59 viestiä
Voi myös olla, että olen itse tietämätön, talossa on useita ilmanvaihtoaukkoja monissa huoneissa (liitän kuvan), niitä on sekä kellarissa että makuuhuoneissa jne.. ehkä ne johtavat vanhaan savupiippuun ja päästävät ilmaa ulos sieltä? Olen vain aina luullut, että se johti ilmaa kellariin, koska kun kytken tuulettimen päälle, se vetää kellarissa.J jishi sanoi:Outo siirtymä/olohuone, vaikea sanoa, kun se näyttää ylimaalatulta. Mutta mikä on itse huoli?
Tuntuu myös oudolta johtaa keittiön liesituuletin talon perustalle. Ehjät asbesti-kanavat eivät aiheuta suoraa terveysriskiä. Ongelmia alkaa esiintyä, kun alat murtaa/ sahata niitä. Riippuen siitä, mitä aiot purkaa, voi olla syytä olla huolissaan. Henkilökohtaisesti olisin vain laittanut hengityssuojaimen päälle ja yrittänyt poistaa sen mahdollisimman ehjänä, jos se täytyy poistaa. Tai voit rakentaa sen ympärille ja olla miettimättä sitä enempää
Voit viedä asbestijätteen mihin tahansa jäteasemaan, kunhan se on merkitty ja jätetty vaarallisena jätteenä.
Joo, todennäköisempää on, että se johtaa ulos savupiipun kautta. Keittiön liesituuletin puhaltaa melko suurella virtausnopeudella, ja sisään täytyy tulla yhtä paljon ilmaa kuin mitä puhallat ulos jostain. Talossa ilma haluaa nousta ylöspäin lämmetessään, joten ei ole epätavallista, että suuri osa ilmasta imeytyy kellarista, mutta en voi sanoa varmasti.
Mutta kysymys onkin, mikä on huolenaihe? Kuten sanottu, purkaminen voi aiheuttaa haasteita.
Mutta kysymys onkin, mikä on huolenaihe? Kuten sanottu, purkaminen voi aiheuttaa haasteita.
Talon omistaja
· Karlskrona
· 59 viestiä
Joo anteeksi! Suuri kysymys oli oikeastaan vain putki haha, kun aiomme vaihtaa liesituulettimen ja kunnostaa ja tuoda hieman rakkautta vanhaan 90-luvun keittiöön, olen lukenut, että ilmanvaihtoputkissa jne. voi olla asbestia.. mutta ymmärrän nyt, että ne ovat useimmiten suorakaiteen muotoisia ja kovia!J jishi sanoi:Joo, todennäköisempää on, että se menee ulos savupiipun kautta. Liesituuletin puhaltaa melko suurella virtausnopeudella ja täytyyhän ilma tulla sisään yhtä paljon kuin puhallat ulos jostain. Talossa ilma haluaa nousta, kun se lämpenee, joten ei ole epätavallista, että suuri osa ilmasta imetään kellarista, mutta en voi sanoa varmasti.
Mutta kysymys on kuten sanottu, mikä on huolenaihe? Kuten sanottu, purkaminen on se, mikä voi tuottaa hieman haasteita.
Talon omistaja
· Karlskrona
· 59 viestiä
Asbesti kiellettiin täysin vuonna 1982, joten tuskin sitä löytyy 90-luvun ilmanvaihtokanavasta...rasmusandersson4 sanoi:
Ja anteeksi! Iso kysymys oli oikeastaan vain putkesta haha, kun meidän on tarkoitus vaihtaa liesituuletin ja kunnostaa ja antaa hieman rakkautta vanhalle 90-luvun keittiölle, olen lukenut, että ilmanvaihtoputkissa ym. voi olla asbestia.. mutta ymmärrän nyt, että ne ovat yleensä suorakulmaisia ja kovia!
Klikkaa tästä vastataksesi