Aion vaihtaa vanhan kellarin oven noin 50-luvulta, luulisin. Mietityttää vähän, kun näen valkoisen pakkelimaisen aineksen, joka on murentunut ja paljon pudonnut lattialle. Tämän takana on harmaa eristemateriaali.
Voisiko tämä olla asbestia? Mitä sanoo asiantuntijat?
 
  • Vanha puinen kellarin ovi, jossa näkyy kulunutta maalia. Oven vieressä seinässä on valkoista, murenevaa materiaalia ja harmaata eristeainetta.
  • Vanha kellerin oven reuna, sisältäen murentuneen valkoisen materiaalin ja näkyvissä olevan harmaan eristeen, voi mahdollisesti olla asbestia.
Lyön vetoa, että se on tagel.
 
  • Tykkään
returen
  • Laddar…
J jonko sanoi:
Laitan panoksen siitä, että se on tagel.
Kiitos vastauksesta! Kuulostaa lupaavalta ainakin.
Mitä mieltä olet valkoisista jauhemaisista kokkareista?

Olen juuri löytänyt samanlaista materiaalia vanhoista putkikäyristä, joista minulle on selitetty, että niissä on asbestia. Siksi kysyn. Alan varmaan tulla hermostuneeksi, luulen
 
BirgitS
Ainoa varma on lähettää pala analysoitavaksi.
 
  • Tykkään
vedtony
  • Laddar…
Hevonen jouhi ja kalkkilaasti 99%
 
  • Tykkään
vedtony ja 1 muu
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Ainoa varma tapa on lähettää pala analyysiin.
Kiitos vinkistä! Mutta kestää liian kauan ja on liian kallista.
 
BirgitS
vedtony vedtony sanoi:
Kiitos vinkistä! Mutta vie liian kauan aikaa ja on liian kallista
On okei ajatella noin 1-2 päivän ja alle 1000 kr kanssa, mutta sanoin sen vain koska mielestäni on tärkeää ymmärtää, että kuvista ei koskaan voi nähdä, sisältääkö jokin asbestia, vaan vain esittää mielipide, onko kyseessä paikka, jossa asbestia sisältävää materiaalia yleensä on.

Sitten olen samaa mieltä muiden kanssa, että se ei näytä materiaalilta, joka yleensä sisältää asbestia sellaisessa paikassa.
 
  • Tykkään
vedtony
  • Laddar…
vedtony vedtony sanoi:
Aion vaihtaa vanhan kellarin oven noin 50-luvulta, luulisin. Mietin hieman, kun näen valkoisen tasoitemaisen materiaalin, joka on murentunut ja paljon pudonnut lattialle. Tämän takana on harmaa eristemateriaali.
Voiko tämä olla asbestia? Mitä asiantuntijat sanovat?
Riippumatta siitä, mitä se on, on helppo suojautua, jos se on asbestia.
Parempi käyttää rahaa suojavarusteisiin.

https://www.av.se/produktion-indust...s-hantering-av-asbest/?hl=asbest privatperson

Tarvitaan siis puolinaamari, jossa on P3-suodatin, suojakäsineet ja kertakäyttöiset suojavaatteet.

Pidetään muut poissa työpaikalta ja siivotaan suojavarusteiden kanssa ja jätteet tiiviissä pusseissa, jotka viedään kierrätykseen ja jätetään epäiltynä asbestina. Sen jälkeen kunnollinen tuuletus.
 
  • Tykkään
Globetrot ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.