Hei!
Olen muurannut kaksi kerrosta Lecakiviä perustaksi kasvihuoneelle. Ajattelen rappaavani kivet ja maalaavani muurin. Ongelmana on, että rautakauppani ei myy rödgrund:ä (jota olen lukenut joidenkin valmistajien mukaan pitäisi käyttää).

Kysymys:
Voinko levittää ohuen rappauskerroksen suoraan Lecalle ilman rödgrund:a? Peittääkö maali mahdolliset sävyerot saumojen ja kivien välillä?

Käsittääkseni muurareilta, joita olen palkannut, he käyttävät punapohjaa ruiskuttamalla hyvin ohuen kerroksen muurille, vain saadakseen tartuntapinnan tulevalle rappauskerrokselle. Joten he rapaavat sen jälkeen sementtilaastilla. Mutta ehkä on yhtä monta muuraria kuin on punapohjan käyttökohteitakin....?

Vaihtoehtona voit käyttää puhdasta sementtilaastia sekoitettuna vain veden kanssa ja ruiskuttaa sitä esim. kalkkiharjalla. Sekoitus tulee olla ohut kuin velli ja jopa ehkä hieman ohuempi. Anna kuivua ja rappaa sitten normaalisti tämän päälle.

Sinänsä lecan katsotaan olevan hyvä tartuntapinta rappaukselle, toisin kuin kevytsora, joten sinun ei tarvitse ruiskuttaa ensin, mutta siitä ei ole haittaa...

Riippumatta siitä, käytätkö punapohjaa tai sementtiä, sinun tulisi kastella muuri ennen kuin ruiskutat vellin päälle.

Todennäköisesti tulet aina näkemään sävyeroja sauman ja kiven välillä, vaikka olisit rapannut päälle, erityisesti kun muuri on märkä sateen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.