Hei,
Voikohan portin rakentaa paikan päällä ja sitten sahata se irti? Tarkoitan, että (minun tapauksessani) kiinnitetään aidan vaakarimat ja sen jälkeen ruuvataan kiinni portin kehys, poikkipuu ja mahdollisesti myös saranat. Sitten otetaan saha ja sahataan itse portti irti. Toimiiko tämä niin?
Lainasin kuvan foorumilta. Ajattele, että vaakarimat ovat kokonaisia ja olen laittanut kehykset ym.
En tiedä, onko se oikein vai väärin sen mukaan, miten "pitäisi" tehdä se, mutta olen kokeillut ja se toimi. Tosin portti, joka on matalampi kuin kuvassasi, mutta eikö sillä pitäisi olla merkitystä.
Hei,
Mietin, voiko portin rakentaa paikan päällä ja sitten sahata irti. Tarkoitan, että (minun tapauksessani) kiinnitetään aidan vaakarimat ja sen jälkeen ruuvataan kiinni portin kehys, poikkipuu ja mahdollisesti myös saranat. Sitten otetaan saha ja sahataan itse portti irti. Toimiiko tämä?
Lainasin kuvan foorumilta. Ajattele, että vaakarimat ovat ehjiä ja olen asentanut kehyksen jne.
[kuva]
Pitäisi toimia, mutta varmista, että vinotuki on jännityksessä ennen kuin sahaat portin irti. Muuten, luulen, että se saattaa asettua hieman.
Sen pitäisi mennä erinomaisesti, olen tehnyt yksinkertaisempia portteja paikan päällä asuntovaunugaraasissa ja ne toimivat hienosti pari vuosikymmentä myöhemmin.
Kuinka varmistan, että se on jännityksessä parhaalla tavalla?
Aloitat suorakulmiolla, asetat tukirangan paikalleen ja piirrät, mistä sinun pitäisi sahata se. Sitten sahaat sen muutaman millimetrin liian pitkäksi, jotta se saadaan pakotettua paikalleen.
Sitä ei tarvitse "pakottaa sisään", jos sahaat ensin portin toisen puolen (kauimpana saranasta), sitten ei tarvita kovin paljon voimaa sen saamiseksi paikalleen, koska kaikki voi liikkua vähän. Tai voit laittaa viistotuen sen jälkeen, kun koko portti on irrotettu, mutta silloin on hieman vaikeampaa saada kaikki kohdalleen, mutta se on mahdollista (silloin olisit yhtä hyvin voinut valmistaa portin sivussa).
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.