2 622 lukukertaa ·
17 vastausta
3k lukukertaa
17 vastausta
Voiko palkin oikaista kulmarautojen avulla?
Reunoilla oleva puu on melko matojen syömää, joten reunoilla on jonkin verran puristusta. Sydänpuu on kuitenkin täysin koskematon matojen toimesta, koska se on juuri vanhaa sydänpuuta, joka näyttää olevan vastustuskykyinen suurimmalle osalle, mikä yrittää hajottaa sitä. Sahata lovia sisäpuolelle olisi silloin varmaan vähän väärin. Onhan se ulkopuoli, joka todennäköisesti kosteuden vuoksi ulkoa on turvonnut ja tarvitsee enemmän tilaa, minkä ymmärrän venyttää ulkopuolta. Sisäpuoli on sitten puristettu kasaan ja jos taivutan sen takaisin, sisäpuoli venyy taas samalla kun ulkopuoli puristuu kasaan.prototypen sanoi:
Voit ruuviliimata tavallisesta höylätystä kaksituumaisesta palkin, sen voit tehdä jo tänään iltapäivällä, koska sinulla on puutavaraa kotona. Lienee sekä nopeampaa, halvempaa että helpompaa kuin ostaa kulmarautoja.Dragon85 sanoi:
Ei ole suoraan sanottuna helpointa vaihtaa sitä. Minulla ei ole sellaista puutavaraa helposti saatavilla, kun kyseessä on melkein 7 m pitkä palkki, ja sen vaihtaminen on vaikeaa, koska olen käytännössä yksin ja sellainen palkki on todella raskas. Minulla ei ole myöskään mahdollisuutta viivästyttää aikaa liikaa, koska yritän saada kaiken kuntoon niin, että voin varastoida lisää puutavaraa, joka on tällä hetkellä ulkona pressun alla, ja minun täytyy saada se pois parkkipaikalta ennen kesää.
Ehkä täytyy hyväksyä tietty kompromissi? Työskentelet rakenteessa, joka on alusta alkaen kaikkea muuta kuin tarkka. Myös moderneissa taloissa on tyypillisesti 120 runkotolppaa, jotka ovat ajan myötä hieman muuttuneet, joten sisäseinistä tulee hieman banaanin muotoisia jne. tuntuu epäilyttävältä asettaa tavoitteeksi, että kaiken pitäisi olla täysin suoraa ja suorakulmaista.Dragon85 sanoi:
Jo det är ett alternativ men hanbjälken och överarmarna i gaveln är inte böjde på samma sätt som underarmen är vilket gör det lite svårare att bygga en rak vägg som går efter dem. Då kommer en del av underarmsbjälken att sticka utanför regelväggen efteråt när jag ska byta ut pannelen på utsidan. En del av regelväggen kommer även att hänge över på insidan av bjälken så det blir ett tomrum mellan underdelen av väggen och murväggen under.
Klikkaa tästä vastataksesi