8 424 lukukertaa ·
11 vastausta
8k lukukertaa
11 vastausta
Voiko OSB asentaa suoraan asennuskerrokseen?
Hei!
Rakennan autotallia ja olen juuri aloittamassa eristämästä ja rakentamasta sisäpuolelta. Minulla on 170-runkorakenne, jonka aion eristää ja sitten peittää muovilla. Sen jälkeen ajattelin asentaa "asennuskerroksen" vaakasuorilla 45x45-koolauksilla CC60:llä, jotta voin helposti eristää sen kerroksen.
Kysymykseni on: Voinko kiinnittää OSB-levyt suoraan asennuskerrokseen, vaikka koolausten väli on CC60, vai onko ruuveilla liian pitkä väli korkeussuunnassa?
Kiitos etukäteen.
Rakennan autotallia ja olen juuri aloittamassa eristämästä ja rakentamasta sisäpuolelta. Minulla on 170-runkorakenne, jonka aion eristää ja sitten peittää muovilla. Sen jälkeen ajattelin asentaa "asennuskerroksen" vaakasuorilla 45x45-koolauksilla CC60:llä, jotta voin helposti eristää sen kerroksen.
Kysymykseni on: Voinko kiinnittää OSB-levyt suoraan asennuskerrokseen, vaikka koolausten väli on CC60, vai onko ruuveilla liian pitkä väli korkeussuunnassa?
Kiitos etukäteen.
Paras vastaus
Ei, se sujuu erinomaisesti, ja niin yleensä tehdään. Aiotko laittaa kipsilevyä päälle vai pelkästään OSB:tä? Siinä tapauksessa sinun tulee myös asettaa OSB-palat kaikkien saumakohtien taakse, jotka eivät osu koolaukseen.
kiitos nopeasta vastauksesta! Aion laittaa vain OSB:tä, en tarvitse kipsiä rakennusluvan vuoksi, joten ajattelin että OSB riittää hyvin.J Johan456 sanoi:
Tarkoitatko, että minun täytyy laittaa jotain taakse, jos aion käyttää vain OSB:tä?J Johan456 sanoi:
Eli jos sinulla on vaakasuora 45x45 CC 600mm, varmista, että vaakasuuntaiset levyt päättyvät keskelle säädintä, joka on sitten CC 1200 lattialta. Seuraava yläpuolella oleva levy ruuvataan kiinni samaan säätimeen sekä kattoa vasten olevaan säätimeen. Sinun täytyy asettaa pieniä OSB-levyjä lyhyisiin päihin.S Svensson91 sanoi:

katso liitteenä oleva kuva, teen tässä kuten ajattelit, mutta käytän vaneria, koska se mielestäni näyttää paremmalta. Ennen kuin kiinnitin levyn oikealle, sahasin suikaleita, esim. 100x550mm, jotka laitoin puoliksi levyn alle ja ruuvasin kiinni. Kun sitten asetin seuraavan levyn, pystyin myös ruuvaamaan sen lyhyestä päästä niin, että levyt "yhdistyivät".
okei kiitos selityksestä! Ymmärrän, hyviä vinkkejä! Mutta miksi laittaa levyt vaakasuoraan eikä pystyyn? Ilman tietoa kuulostaa vaivalloisemmalta asentaa ne vaakasuorassa, ylin levy tuntuu hankalalta saada paikoilleen?J Johan456 sanoi:Eli jos sinulla on vaakasuorassa 45x45 CC 600mm, varmista, että vaakasuorat levyt loppuvat keskelle sääntöä, joka sijaitsee CC 1200 lattiasta. Seuraava levy kiinnitetään samaan sääntöön sekä kattosääntöön. Sinun täytyy asettaa pieniä OSB-levyjä lyhyisiin päihin.[kuva]
katso liitetty kuva, tässä teen kuten ajattelit mutta käytän vaneria, koska mielestäni se on siistimpää. Ennen kuin sitten laitoin oikeanpuoleisen levyn, sahasin suikaleita, kuten 100x550mm, jotka työnsin puoliksi levyn alle ja ruuvasin kiinni. Kun sitten laitoin seuraavan levyn, sain myös ruuvata sen lyhyeen päähän niin, että levyt ”yhdistyivät”.
tuleeko siitä katastrofi, jos asennan levyt pystyasentoon, vai onko se vain ”vähän huonompi”. Ajatuksena oli nimittäin, että rakentajan pitäisi katkaista kaikki levyt täsmälleen oikeaan korkeuteen (235cm tässä tapauksessa). Se tuntuu säästävän minulta aikaa asettaa ne pystyasentoon.J Johan456 sanoi:
Lisäksi on olemassa riski, että olet liian teoreettinen, mikä on huonekorkeus? Jos se on 235 cm, sinun pitäisi ottaa levyt hieman lyhyemmiksi. Se ei ehkä ole täysin suora ja levyt, jotka ovat muutaman millimetrin liian pitkiä, eivät mahdu. Jos aiot asentaa jalkalistan, voit yhtä hyvin ottaa ne 234 cm.
Klikkaa tästä vastataksesi