Olen rakentanut vaatehuoneen vaimolleni. Puolet viereisestä makuuhuoneesta uhrattiin, ja "jäljelle jäävä" puolikas muuttuu työhuoneeksi.

Taloani renovoimatta olevien huoneiden väliseinät koostuvat raakalautavilla-tretex-tapetti. Kun teen remontin, vaihdan sisäseinät raakalautavilla-osb-kipsi-remonttikangas-maali. Käytän remonttikangasta, koska se antaa miellyttävän pinnan maalattavaksi ja siitä tulee kestävä. Jos sattumalta osuu seinään liikuttaessa jotakin huonekalua, siihen ei tule rumia jälkiä. Jos haluaa maalata uudelleen, se on nopeasti tehty ilman, että tarvitsee tarttua kipsilastaan.

Erään seinän vaatehuoneessa ajattelin jättää täysin tyhjäksi vain OSB:llä, koska sitä ei kuitenkaan käytettäisi muuhun kuin kaappirungon kiinnitykseen, se ei ikinä näkyisi kaikkien siellä roikkuvien vaatteiden takana.

Mutta, satuin ostamaan vähän liikaa remonttikangasta, joten kokeilin liimata sen suoraan OSB-levyihin vaatekaapissa, siis ilman kipsiä alla. Nyt se on todella tukevasti kiinni ja tulos oli yllättävän hyvä, kun ottaa huomioon, että saumoja tai ruuvien kantoja ei ole tasoitettu.

Onko oikeastaan mitään syytä käyttää kipsilevyjä, kun tuloksesta tuli niin hyvä pelkällä OSB:llä? Olenko kantanut kaikki kipsilevyt täysin turhaan vuosien ajan? Ymmärrän, että jos väliseinissä ei ole eristystä, niistä tulee kuin rumpuja ja huono äänentoisto huoneessa. Jos remontoin talon loputkin osat vain OSB:llä ja remonttikankaalla, onko se sitten myyntikelvoton tulevaisuudessa?

• Huoneen seinä, jossa on OSB-levyä vasemmalla ja sen päällä valkoista remonttikangasta. Oikealla puolella tasaiseksi maalattu seinä.
J
Miten teit saumoissa? OSB ei ole kuollut ja se liikkuu ja siinä ei ole yhtään julkisivun reunaa.

Minulla on kylmävarasto, jonka haluaisin pukea, ajattelen joko paneelia tai OSB:tä tai OSB + kipsiä, mutta kipsi ei ole täydellinen "kylmää" tilaa varten, luulen.

Haluan silti sen olevan siisti ja helppo puhdistaa (raaka OSB kerää pölyä ja on ruma ja karhea).

Ehkä OSB + kangas toimii? Minulle näkyvät saumat eivät ole ongelma, joka tapauksessa seinillä on hyllyjä...

Montaoin kankaan reuna reunaan vain kuten tavallisesti. Kangas joustaa melko paljon, joten en usko, että liikettä käytettäessä tulee ongelmaa, mutta on tietysti riski, että saumat aukeavat hieman. Aika näyttää.

• Tykkään
JohanLun
  • Laddar…
D diy1 sanoi:
Asensin kankaan reunasta reunaan kuten tavallisesti. Kangas joustaa melko paljon, joten en usko, että siitä tulee ongelmaa liikkeiden yhteydessä, mutta totta kai on riski, että saumat hieman avautuvat. Aika näyttää.
Hei! Muutaman vuoden jälkeen: miten kävi? Ystävällisin terveisin mietin samaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.