Hei,
Olen rakentamassa pergolaa tavallisesta painekyllästetystä materiaalista. "Katon" pohjalla on 2 kpl 45x195, pituus 5.4m. 3+2 kpl 95-pylväitä, toinen puoli kiinnitetty kattotuuleen. Noin 3m korkeat pylväät. Tämän päälle noin 4m jänneväliin olen ajatellut laittaa 9 kpl 45x170, c-c 60 suunnilleen. Ja sitten samansuuntaisesti kuin 195-kiskoilla pitäisi olla jotain pienempää, kuten 45x45 tai 45x70 aika tiheästi varjon luomiseksi. Kysymykseni on, tarvitsenko täydentää toisella 195:llä keskelle ulompien väliin? Mitä asiantuntijat sanovat tähän? Voisiko vain laittaa poikittaistukia 170-kiskojen väliin niiden vakauttamiseksi? Katso kuvat. Rakenteilla olevan pergolan runko puutarhassa, puutavara pinottuna sivuun, aurinko laskee, luoden lämpimän valaistuksen. Rakennustyömaa pergolan rakennukseen näkymällä rauhalliseen lähiöön auringonlaskun aikaan, puutavaralla ja tikkailla etualalla.

Rakennuslaskelmat jätän jonkun toisen tehtäväksi ja totean vain, että siitä tulee helvetin mukava rakennusprojekti, kun ne olet saanut. Tyylikästä!

• Tykkään
arowe17
  • Laddar…
insubrf insubrf sanoi:
Rakennuslaskelmat jätän jollekin muulle ja totean vain, että siitä tulee helvetin mukava rakennus, kun saat ne. Tyylikäs!
Joo, siinä on potentiaalia 😉

Toinen kulma, josta näkee, miten tolpat kiinnitetään.
Puinen rakennusprojekti pihalla, missä tolpat on kiinnitetty lautaan, taustalla näkyy punakattoisia taloja ja sininen taivas.

Ei informatiivisia vastauksia koko päivänä? Mitä oikein tapahtuu Byggahus?

P
En voi tehdä laskelmaa, mutta kokemuksen mukaan se riittää, että pieni taipuma ei tee mitään myöskään, tulee näyttämään hyvältä..

T
Sinähän et tarvitse kattoa, joka kantaa lunta tai tuulikuormaa, joten et tarvitse ylimääräistä 195:a.
Minulla on 45x170 ja 3,5 m jänneväli ilman ongelmia.

• Tykkään
arowe17 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.