6 026 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
Vinotuet ja puuvaja
Aion rakentaa puuvajan, kooltaan 6 x 4 metriä. Molemmat pitkät sivut haluan jättää täysin avoimiksi, jotta voi lastata toiselta puolelta ja ottaa kuivat puut toiselta puolelta. Ongelmaksi tulee nyt koko rakenteen vakavuus, koska käytännössä on vaikeaa asentaa vinotukia, jotka tekisivät puiden sisään- ja ulosoton hankalaksi. Näin erään version, jossa oli laitettu risti yläosaan, mutta mietin, kuinka hyödyllisiä nämä ristit todella ovat vakavuuden kannalta. Auttaako se? Lyhyillä sivuilla tulee olemaan vinotuet, mutta ne eivät auta pitkille sivuille. Tai miten minun pitäisi tehdä?
OK, kiitos!
Mutta miten kiinnittää erityisen tukevasti?
Jotain erityistä tapaa, joka yleensä on tukevampi kuin muut?
Ja täytyykö minun olla sama rakenne takana, joka myös pitää olla avoin, vai riittääkö, että se on edessä?
Takasivusta tulee matalampi ja sellaisella rakenteella sisäänkäynnin korkeus jää hieman niukaksi, jos minun on oltava risti ylhäällä.
Mutta miten kiinnittää erityisen tukevasti?
Jotain erityistä tapaa, joka yleensä on tukevampi kuin muut?
Ja täytyykö minun olla sama rakenne takana, joka myös pitää olla avoin, vai riittääkö, että se on edessä?
Takasivusta tulee matalampi ja sellaisella rakenteella sisäänkäynnin korkeus jää hieman niukaksi, jos minun on oltava risti ylhäällä.
En ole pohtinut asiaa kovin syvällisesti, mutta jos teet selkäpuolen, esimerkiksi pystysuorassa oleva upotettu 2X6 suoraan hammarbandin alla, sen pitäisi olla melko jäykkä. Erityisesti, jos teet pilarit esimerkiksi 2 yhteen naulatusta 45X95.
Klikkaa tästä vastataksesi