Juttelin täällä työskentelevän kaverin kanssa. Hän sanoi, että ainoa mitä voi tehdä, on valita mahdollisimman suorat ja ruuvata yhteen mahdollisimman nopeasti. Vaihtoehtoisesti ostaa kuivattua puutavaraa joltain finsnickare.
Juttelin täällä työskentelevän kaverin kanssa. Hän sanoi, että ainoa tapa on valita mahdollisimman suorat ja ruuvata ne mahdollisimman nopeasti yhteen. Vaihtoehtoisesti voi ostaa kuivattua puutavaraa joltain puusepältä.
Kuten olen aiemmin sanonut. Yhteen ruuvaaminen ei auta. Ei sillä tavalla kun sinun pitäisi liittää ne.
Se ei ainakaan ollut mitään sieltä, missä olin. Kävin kahdessa rakennustavaraliikkeessä.
Siellä oli huomattavasti suurempi valikoima painekyllästettyjä koolauksia. Byggmaxissa luki lisäksi, että ne ovat hienosahattuja. Sen sijaan en nähnyt suurta eroa höylättyihin. Jotkut hienosahatusta näyttivät hieman vääntyneiltä jo siellä.
Näen vaihtoehdot niin, että ostan joko niin suoria kuin mahdollista tavallisia koolauksia taas, mutta kuljetan ne kotiin avoimilla ikkunoilla tai peräkärryllä ja sitten parvekkeelle suoraan ja aloitan niiden kokoamisen liimaamalla ne yhteen ja annan kuivua aurinkovarjon jalan painolla.
Joidenkin kyllästettyjen palkkien ostamista sinun ei ehdottomasti kannata tehdä. Ne ovat myrkyllisiä, mutta ennen kaikkea ne ovat märkiä = vielä suurempi riski, että ne vääntyvät kuivuessaan.
Toinen ehdotus. Osta 2 tai useampi lamelliliimattu mäntylevy. Liimaa nämä yhteen saadaksesi haluamasi paksuuden. Tämä on erittäin vakaata eikä liiku lainkaan.
Luultavasti yritän uudelleen koristepuilla, mutta yritän saada sen kasaan mahdollisimman nopeasti. Aion vain suunnitella kaiken hyvin tarkkaan saadakseni sen valmiiksi nopeasti. Yksi kysymys, kun liimaan ne yhteen. Pitäisikö ne vain liimata toisiinsa vai kannattaako käyttää tappeja tai jotain? Ajattelen, että voi olla vaikeaa saada ne täysin suoriksi tikkien kanssa, mutta... Ja onko se tavallinen puuliima, jota minun pitäisi käyttää?
Ja kun olen liimannut ne yhteen ja ne ovat kuivuneet. Voinko tuoda ne sisään heti vai pitääkö niiden olla parvekkeella suojassa ja kuivua kuukausia vai?
Tavallinen valkoinen puuliima käy, kunhan et aio käyttää penkkiä ulkona. Arvelisin, että katsomasi jatketut koolingit ovat hieman vähemmän alttiita vääntymään. Et tarvitse käyttää puutappeja. Jotta siitä tulisi hyvä, tarvitset kunnollisen puristusvoiman. Pelkästään painojen asettaminen ei riitä. Parasta on, jos voit käyttää kolmea tai neljää liimapuristinta. Levitä liima pensselillä niin, että se peittää koko pinnan eikä vain makaa viivana. Sen jälkeen sinun tulee puristaa se niin, että liimaa tulee saumasta ulos koko sen pituudelta molemmilta puolilta. Voit pyyhkiä pois sen, mikä tulee ulos, mutta kun se tulee ulos, tiedät käyttäneesi riittävästi liimaa.
Tai pitäisikö minun irrottaa se ja laittaa enemmän liimaa nyt? En vetänyt vain suoraa viivaa, mutta en levittänyt sitä. Saumaan ei tullut mitään... En tiedä, voisiko sen irrottaminen nyt pilata tai auttaa.
Muokkaa: Miksi ei pitäisi ruuvata reikalevyjä?
Muokkaa 2: En voi oikeastaan tehdä enempää. Tuntui, että reikalevyt ehkä kuitenkin tarvittiin, kun minulla ei ole tarpeeksi painoa pitämään lautoja paikoillaan. Selitä mielellään, miksi en saisi käyttää niitä, jos minun pitäisi poistaa ne.
Rei'itetyt levyt eivät aiheuta haittaa missä ne sijaitsevat. Mutta jos liimaliitos on nimensä arvoinen, ne eivät myöskään hyödytä. Puristimia näyttää olevan melko vähän. Jos liimaa ei ole myöskään tullut ulos, koko pinta ei ole liimattu. Mutta kuorman ei pitäisi olla niin suuri. Se kestää luultavasti joka tapauksessa. Ja jos ei kestä, tiedät miten toimia seuraavalla kerralla.
Reikälevyt eivät aiheuta haittaa missä ne ovat. Mutta jos liimaliitos on nimensä arvoinen, niin ne eivät myöskään tee mitään hyötyä. Puristimia näyttäisi olevan hieman liian vähän. Jos sitä paitsi liimaa ei ole pursunut esiin, ei koko pinta ole liimattu. Mutta niin suureksi kuormitus ei varmaan ole? Se kestää luultavasti silti. Ja jos ei kestä, tiedät miten tehdä seuraavalla kerralla.
Kuormitus? Tavoitteenani on nyt estää koolingit vääntymästä. Kuormituksen hylly kestää luultavasti riippumatta siitä, onko se liimattu vai ei.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.