Minulla on 40-luvulta peräisin oleva avotakka ja savupiippu, joissa on paljon vikoja.
Sisäseinistä on jäänyt naulanreikiä, ruuvireikiä on patterista, joka oli ruuvattu kiinni, halkeamia on tullut maaperän liikkumisesta.
Osa rei'istä on todella syviä, toiset ovat pinnallisia. Ajattelin, että nyt voisi tehdä asialle jotakin.

Pitäisikö minun käyttää tulenkestävää laastia sekä avotakan sisäpuolelle että savupiipun ulkopuolelle? Vai käytetäänkö eri laasteja?

Otankin mielelläni vastaan vinkkejä, miten minun pitäisi edetä, ja mitkä työkalut ovat hyviä.
Kokemukseni muuraamisesta on rajallinen. Olen tehnyt useita korotettuja kukkapenkkejä meksikolaisesta tiilestä ulkona.

Suuret ja syvät reiät, todennäköisesti ovenkarman jäljiltä.
Vanha 1940-luvun tiiliseinä, jossa on halkeamia ja reikiä aikaisempien kiinnitysten jäljiltä, osittain rapautunut laasti näkyvissä.
Halkeamia
Vanha tiiliseinä, jossa on halkeamia ja irronnutta laastia. Tiilien värit vaihtelevat punertavasta vaaleaan, ja laastin jäljet näkyvät.
Reikä, johon laasti on ajan myötä pudonnut
Tiiliseinä, jossa näkyy halkeamia ja kulumia vanhoista naulausjäljistä ja kiinnityskohdista. Joissakin kohdissa laasti on kulunut pois.
Takan sisäosa, tulenkestävien tiilien välinen laasti on irronnut.
Vanhan avotakan tiilien välissä on halkeamia ja nokijälkiä; tiilet ovat kuluneet ja nokiset, ja laastisaumat ovat osin irronneet.

• Tykkään
StorDrömLitenBudget
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.