kun laitoin paneelin, en ajatellut asiaa pidemmälle ja yritin saada ne suoremmiksi lattialistaan asti. Seinässä on pieniä aaltoja, koska talo on vanha, mutta tässä kohtaa se oli erityisen suuri.
Onko jollakulla vinkkejä, mitä voisin tehdä?
Ne on naulattu ponttiin, joten eivät ole liian tiukasti kiinni. Ajattelin porata reiän, johon lattialista tulee peittämään, ja suihkuttaa sinne uretaania, jotta se laajentuisi ulospäin. Mutta mietin, että onkohan riski, että se painaa liikaa ulospäin ja siitä tulee kupru ^^
Minulla ei ole hyvää vinkkiä nyt jälkikäteen.
Onko helppoa poistaa ilman, että vahingoittaa paneelia tai maalia?
Jos seinä on epätasainen, minun vinkkini on laittaa vaakasuuntaiset koolaukset/harvarimoitus ensin. Aseta ne tasalle naulariviesi kanssa. Sitten sen pitäisi olla täysin suora, vaikka seinä olisi hieman epätasainen.
Olin irrottanut paneelin ja suoristanut seinän sen takana. Se on liian aaltoileva, ja 1.5 cm on liian paljon piilotettavaksi tempulla, tunnen spontaanisti. Pari mm ei ole ongelma, mutta 1.5 cm ei vain toimi. Se ei tule hyväksi.
Jos teet kuten ajattelet, on suuri riski, että siitä tulee erittäin silmiinpistävää.
Mutta se olen minä, minä yleensä huomaan suuret raot tai huonot kulmat listoissa hotellihuoneiden kulmissa, töissä ja muualla. Ehkä muut eivät näe sellaista?
Minä, joka olen asentanut paneelin, en todellakaan halua ottaa sitä alas, koska minulla on paineita joka suunnasta saada se valmiiksi. Viimeinen asia siinä huoneessa nyt on vähän ovenkarmien maalausta ja sitten kaikkien jalkalistojen asentaminen.
Täydellisyyden olen jättänyt taakseni, koska muuten väsyn lopullisesti tämän kanssa. Haluan oikeastaan vain saada tämän osan päätökseen, jotta voin pitää taukoa kaikesta remontoinnista ja välttyä stressiltä ja paineilta eri suunnista.
Seinä takana on massiivisia seiniä, ja jos en olisi kiirehtinyt kaiken kanssa, olisin ehkä miettinyt pidemmälle ja en olisi unohtanut paneelin alaosaa saadakseni sen suoraksi.
Mutta ymmärrän, että kaikkein parasta olisi poistaa ja tehdä uudelleen, mutta tähän projektiin on jo käytetty liikaa aikaa, ja olen täysin uupunut remonteista vuodesta 2019 lähtien.
Nyt tätä tuli ehkä enemmän tietoa kuin oli tarpeen, mutta on mukavaa saada kirjoittaa ajatuksiaan.
Jos asetat ehkä 10 - 11 mm etäisyyden paneelia vasten kauimmaisena, niin lattialista pysyy suhteellisen suorassa suhteessa lattiaan. Vedä sitten lattialista ylhäältä ruuvilla, jotta se seuraa paneelia?
Jos asetat etäisyyden noin 10 - 11 mm paneelin kaukaisimpaan kohtaan, sitten jalkalista on melko suora suhteessa lattiaan. Kiinnitä sitten jalkalista ylhäältä ruuvilla niin että se seuraa paneelia?
sanoisin että jalkalista on suorassa tässä vaiheessa jos katsotaan lattiaa kohden. mutta on 2 osaa seinässä noin 20 cm kumpikin jotka menevät enemmän sisäänpäin ja luovat silloin raon 0.5-1,2 cm.
Joten kohdassa missä seinä menee sisään, tarvitsisin onnistua työntämään sen ulos. Mietin muuten sahata pois pala ala-paneelia ja sitten yrittää työntää masoniittia tai kapeampia paloja alhaalta yrittääkseni tuntea seinän.
Paras tapa on tietenkin tehdä uusi, ja ensin suoristaa seinä ennen paneelin asentamista.
Toinen vaihtoehto on "suoristaa paneeli", eli naulata muutama puupalikka paneelin pahimpiin syvennyksiin alareunassa, joita käytetään sitten tukemaan ja kiinnittämään jalkalistaa. Täytä raot hienolla kalkkilaastilla, joka on valkoista. Maalaa päälle, jos tarpeen. Kalkkilaasti on helppo käsitellä ja poistaa. Savea voi myös käyttää, mutta se tarvitsee maalata. Voi jopa olla niin, että se näyttää parhaalta, jos kalkki/savi on samanvärinen kuin seinä.
Jos haluaa pienentää pahimpia rakoja, jalkalista voi hieman seurata seinän kaarevuuksia, sitä voi kokeilla mikä sopii parhaiten.
Olin kokeillut jotain samanlaista kuin Kurtivan. Kokeile kiertää mahdollisimman pieniä ruuveja listaan, jotka kuitenkin pystyvät vetämään ulos paneelin/vetämään yhteen lista/paneeli. Todennäköisesti sinun täytyy upottaa niitä hieman, jotta et vahingoita listaa. Jos paneeli on melko löysästi kiinni, se voi toimia. Todennäköisesti lista/paneeli saa jonkin verran kaarevuutta, mutta se näyttää paljon siistimmältä kuin 1,5 cm rako. En usko, että niin suuren tilan täyttäminen/nauhoittaminen näyttää hyvältä... Se vaatii myös hieman vaivannäköä ruuvien yläpuolen tasoittamiseksi/nauhoittamiseksi/maalaamiseksi listassa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.