Hei!

Minulla on vanha ahdistava patenttiratkaisu, jossa kanavamuovikatto vaihtuu peltikatoksi. Ongelmani on pitää sauma tiiviinä, olen yrittänyt ratkaista tämän peltisepän antamalla elastisella tiivistemassalla, mutta kuten kuvista näkyy, sauma halkeilee kuivuessaan.

Olen hyvin tietoinen siitä, että se on likainen, ruma ja väärin rakennettu, joten sellaisia huomautuksia en kaipaa, mutta olisin todella kiitollinen, jos joku ystävällinen sielu auttaisi minua keksimään joustavan, kestävän ja vedenpitävän ratkaisun, joka ei nosta korkeutta liikaa, koska katon kaltevuus on niin matala, että vesi jää katolle sateen jälkeen, kun muovikaton alaosan profiili pysäyttää sen.

Kiitos!

Tiivistysaineputki, jossa osittain kulunut teksti "READY FIX", taustalla puuaitaa ja pihakasvi ruukussa. Valkoinen katto, jossa muovinen kattopaneeli liittyy metallikattoon ja johon on levitetty halkeilevaa valkoista tiivistemassaa saumojen kohdalle.

Selventävä kuva

• Katon osa, jossa kanavamuovi, alumiiniprofiili ja pellillä peitetty koolaus. Tekstit osoittavat komponentit ja likaista materiaalia reunassa.
Omat ajatukset ovat, että joko täydentäisin samalla saumamassalla, mahdollisesti vahvistettuna jonkinlaisella verkkorullalla. Ongelma on siinä, että en löydä samaa tuotemerkkiä myynnissä mistään, tietääkö joku vaihtoehtoja?

Vaihtoehtona näen käyttää butyylinauhaa / tiivistysteippiä, näen, että on mahdollista ostaa ohuita butyylinauhoja, jotka voisivat toimia, kysymys on siinä, kuinka paljon liikettä sellaiset kestävät?

Oma kokemukseni kennolevystä on, että se tarvitsee melko ison kallistuksen toimiakseen hyvin, varsinkin jos kaltevuus on huono. Eikö sinulla ole mahdollisuutta nostaa muovia muutaman cm puuta vasten ja antaa muovin laskeutua kallistuslistan päälle, joka sitten johtaa alas peltiin? Sitkoisiin materiaaleihin en oikein usko.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.