5 346 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Vinkit ja niksit, ikkunasyvennys
Hei!
Minä perheeni kanssa rakennamme uutta taloa, ja olemme nyt tulleet yläkerran levytysvaiheeseen! Ajattelin levyttää ulkoseinän OSB:llä koko matkalta, ennen kuin pystytän väliseinät.
Emme halua laittaa listoja ikkunoiden ympärille talon sisällä, vaan haluamme, että kipsi jatkuu ikkunasyvennykseen asti.
Koska en löytänyt parempaa kuvaa, liitän yhden, jossa näkyy, miltä se näyttää tällä hetkellä. Vaakalaudoitus on 28x70. Pohdin, millä minun pitäisi jatkaa salauksen tekemistä, ja miten teen OSB-levyn kanssa itse syvennyksessä. Ajattelen, että haluaisin jatkaa OSB:tä eteenpäin siten, että se on samalla tasolla syvennyksen kanssa, jotta voin myöhemmin kipsilevyttää seinät ja syvennykset. Ikkunalaudaksi ajattelin käyttää jotain muuta kuin kipsiä, ehkä mdf:ää, tai ehkä valaa ne betonista, vielä epävarmaa!
Voisinko esimerkiksi käyttää 15 mm vaneriliuskoja syvennyksessä ja antaa OSB:n mennä ohi laudasta, mutta sitten tasata se vanerin kanssa, eli 15 mm sisään ikkunaan ympäri?
Tajuan nyt, kun yritän selittää, että ongelman kuvaamiseni voi olla puutteellista, mutta toivottavasti joku ymmärtää, mitä tarkoitan!
Minä perheeni kanssa rakennamme uutta taloa, ja olemme nyt tulleet yläkerran levytysvaiheeseen! Ajattelin levyttää ulkoseinän OSB:llä koko matkalta, ennen kuin pystytän väliseinät.
Emme halua laittaa listoja ikkunoiden ympärille talon sisällä, vaan haluamme, että kipsi jatkuu ikkunasyvennykseen asti.
Koska en löytänyt parempaa kuvaa, liitän yhden, jossa näkyy, miltä se näyttää tällä hetkellä. Vaakalaudoitus on 28x70. Pohdin, millä minun pitäisi jatkaa salauksen tekemistä, ja miten teen OSB-levyn kanssa itse syvennyksessä. Ajattelen, että haluaisin jatkaa OSB:tä eteenpäin siten, että se on samalla tasolla syvennyksen kanssa, jotta voin myöhemmin kipsilevyttää seinät ja syvennykset. Ikkunalaudaksi ajattelin käyttää jotain muuta kuin kipsiä, ehkä mdf:ää, tai ehkä valaa ne betonista, vielä epävarmaa!
Voisinko esimerkiksi käyttää 15 mm vaneriliuskoja syvennyksessä ja antaa OSB:n mennä ohi laudasta, mutta sitten tasata se vanerin kanssa, eli 15 mm sisään ikkunaan ympäri?
Tajuan nyt, kun yritän selittää, että ongelman kuvaamiseni voi olla puutteellista, mutta toivottavasti joku ymmärtää, mitä tarkoitan!
Voit salailla plyfa kanssa, jos haluat, mutta voit yhtä hyvin laittaa kaksi kerrosta kipsiä suoraan sääntöön. Kokeile ensin sitä, mihin päätät, jotta ikkunan karmi sopii hyvin, eikä siitä jää liikaa tai liian vähän jäljelle.
Joo, se kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta, mutta ajattelen, että se on helpompaa/menee nopeammin, jos käytetään rätt breddin plyfa (smygens djup + 28 mm) sänksågen avulla? Samaan aikaan, se luultavasti toimii hyvin, jos asettaa gyproc, ja antaa sen mennä ulos jonkin verran ylimääräistä, ja sitten painaa OSB:tä glesen ja gyprocin vasten, ja leikata sitten gyprocin oikeaan syvyyteen. Sitten toistaa seuraavan gyproc-kerroksen kanssa.
Kiitos vastauksesta!
Kiitos vastauksesta!
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tips, trix och råd om ny altan
Altan & Uteplats -
Bygge av egen UPS. Tips, trix och inspiration önskas.
Värme allmänt -
Citatfunktionen – tips och trix
Information & Feedback -
Tips på rätt verktyg för att demontera fönstersmyg?
Verktyg & Maskiner -
Tips och trix för att hitta takstolar under råspont+papp?
Tak & Vind