2 268 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Viistosaha, kulmasaha levyt.
Hei!
Olen asentamassa OSB-levyjä sisäseiniksi varastoomme. Sisäkatto noudattaa ulkokaton kaltevuutta.
Kysymykseni on, miten leikkaatte levynne, jotta saatte siistin sauman kaltevan katon ja seinän väliin.
Mittaatteko korkeuden alusta ja lopusta, piirrettä streelin pisteiden väliin ja sahaatte? Mielestäni tulos on niin ja näin, muutaman millimetrin virhe huonontaa lopputulosta.
Pohdin, jos voisi pitää levyä kattopintaa vasten, käyttää vatupassia ja piirtää horisontaalisen viivan, jota sitten siirtäisi rinnakkain. Ehkä se on hankalaa?
Onko teillä muita niksipirkko-vinkkejä, jotka voisivat tehdä elämästä helpompaa?
Olen asentamassa OSB-levyjä sisäseiniksi varastoomme. Sisäkatto noudattaa ulkokaton kaltevuutta.
Kysymykseni on, miten leikkaatte levynne, jotta saatte siistin sauman kaltevan katon ja seinän väliin.
Mittaatteko korkeuden alusta ja lopusta, piirrettä streelin pisteiden väliin ja sahaatte? Mielestäni tulos on niin ja näin, muutaman millimetrin virhe huonontaa lopputulosta.
Pohdin, jos voisi pitää levyä kattopintaa vasten, käyttää vatupassia ja piirtää horisontaalisen viivan, jota sitten siirtäisi rinnakkain. Ehkä se on hankalaa?
Onko teillä muita niksipirkko-vinkkejä, jotka voisivat tehdä elämästä helpompaa?
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Mittaan myös kulmat pisteiden välillä.theswede78 sanoi:Hei!
Olen asentamassa OSB-levyjä sisäseiniksi meidän varastoon. Sisäpuolella sisäkatto seuraa ulkokaton kaltevuutta.
Kysymykseni on, miten leikkaatte levynne vinoiksi saadaksenne siistin sauman kaltevan katon ja seinän välille.
Mittaanko korkeuden alussa ja lopussa, piirrän viivan pisteiden välille ja sahaan? Mielestäni siitä tulee sellainen mittavika muutamalla millimetrillä antaa huonon lopputuloksen.
Mietin, pitäisikö pitää levyä kattoa vasten, ottaa vatupassi ja piirtää horisontaalinen viiva ja siirtää se sitten rinnakkain. Ehkä hankalaa?
Ehkä teillä muilla on jotain timpuri vinkkejä hallussa, jotka voivat tehdä elämästä helpompaa.
Mittaa huolellisemmin kuin ennen, niin tulee parempi.
Klikkaa tästä vastataksesi