Remontoin taloa vuodelta 1920. Kaikki on tehtävä tyyliin... Taloon on nyt asennettu uudet putket. Asbestilattioiden, jotka sisälsivät myös asbestia liimassa, poistaminen oli tarpeellista. Tästä syystä olen hieman epävarma kahdesta muusta materiaalista.
1/ Autotallin lattia. Mikähän materiaali tämä voisi olla? On melko pehmeää.
2/ Luulin, että suuremman kylpyhuoneen lattia olisi märkätilamatto, mutta kun revin palan irti, se tuntuu enemmän tapetilta...

Voinko hengähtää helpotuksesta näiden materiaalien asbestin suhteen? En ole kuullut asbestin esiintymisestä märkätilatapetissa. Se on ohut, taipuisa ja helppo repiä irti. Pitäisikö minun polttaa palanen testatakseni?

Useat henkilöt ovat miettineet, mikä materiaali on nyt suoraan maata vasten autotallin lattiana. Tietääkö joku?
 
  • Kuvassa on vaaleanharmaa, ohut materiaali, joka on irrotettu puupintaiselta taustalta. Materiaali näyttää pehmeältä ja joustavalta.
  • Garageen betonilattia, jossa on uurrettu kuvio. Materiaalin reuna on epätasainen ja hieman rikkoutunut. Ympärillä on soraa ja lehtiä.
  • Sininen seinämateriaali, jossa on kasvikuvioita, näyttää koostuvan suorakaiteen muotoisista laatoista tai paneeleista.
  • Tykkään
Ti HuT
  • Laddar…
Kuva 1 näyttää asbestimatolta, joka yleensä toimii palosuojana pannuhuoneissa ja sähkökeskusten takana. Vai onko se tapetin taustapuoli?
 
useless useless sanoi:
Kuva 1 näyttää asbestimatolta, joka yleensä toimii palosuojausmateriaalina pannuhuoneessa ja sähkökaappien takana. Vai onko se tapetin taustapuoli?
Jep, sinikuvioitu etupuoli ja taustapuoli tapetti kuvassa.
 
Okei. Silloin ei todennäköisesti ole asbestia siinä ainakaan.
 
  • Tykkään
Joselifine
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.