3 161 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Vetää sisään. Millä minun pitäisi tiivistää rako (vähän vaahtomuovia, tiivistysmassaa, kipsilaastia)?
Olen poistanut tapetit yläkerran huoneesta. Ja huomaan, että kulmissa ei ole käytetty nauhaa tasoituksessa. Jokaisessa kulmassa on millimetrin rakoja.
Tunnen, että kylmä ilma puhaltaa kulman rakoon. En halua kylmäsiltoja, kun myöhemmin tapetoin uudelleen.
Millä minun pitäisi tiivistää rako (vähän vaahtomuovia, tiivistemassaa, kipsilaastia)?
Tunnen, että kylmä ilma puhaltaa kulman rakoon. En halua kylmäsiltoja, kun myöhemmin tapetoin uudelleen.
Millä minun pitäisi tiivistää rako (vähän vaahtomuovia, tiivistemassaa, kipsilaastia)?
Jäsen
· Norrbotten
· 3 390 viestiä
Polyuretaanivaahto tai elastinen saumausmassa, ei kipsilaasti (ellei ole kivitalo).
Jäsen
· Norrbotten
· 3 390 viestiä
Nykyään on runsaasti isosyanaatittomia saumausvaahtoja. Lisäksi juuri kovettumisen aikana muodostuu isosyanaatteja. Kovettunut vaahto on vaaratonta.
Kun käytetään saumausvaahdon pistoolia ja suutinta, ei ole ongelmaa levittää pari mm paksuja kerroksia. Mutta toisaalta, kun puhutaan kahdesta millimetristä, ei akryylisaumakaan tuskin aiheuta minkäänlaista kylmäsiltaa.
Kun käytetään saumausvaahdon pistoolia ja suutinta, ei ole ongelmaa levittää pari mm paksuja kerroksia. Mutta toisaalta, kun puhutaan kahdesta millimetristä, ei akryylisaumakaan tuskin aiheuta minkäänlaista kylmäsiltaa.
Sen lisäksi, kuten JOW sanoo, että vaahdon saaminen pieneen rakoon on varmasti vaikeaa, olisin materiaalista/rakenteesta riippuen hieman varovainen saumavaahdon kanssa. On olemassa riski, että se laajenee rakenteen sisällä ja aiheuttaa ei-toivottuja vaikutuksia.
Klikkaa tästä vastataksesi