4 338 lukukertaa ·
40 vastausta
4k lukukertaa
40 vastausta
Vastaava ankkurimassa kipsiseinässä
Niitä ei voi siirtää.F fribygg sanoi:
Tämä tapahtui maalauksen jälkeen ja hieman väärinkäsityksiä maalarin kanssa.
Eli kaksi muuta kiinnityspistettä ovat jo paikoillaan, missä niiden pitäisi olla.
Tarvitaan varmaan mustaa magiaa, jotta saat sen pysymään.
Ensimmäinen kysymykseni on, onko se todella kipsilevy, johon kiinnität? Kuvassa, jossa on reikä, ei näytä lainkaan kipsiltä. Se näyttää puunväriseltä keltaiselta, ei valkoiselta.
Miksi kiinnitystä ei voi siirtää muutamaa senttiä?
Niin karkea ruuvi saa tulpan pyörimään kipsissä - ei ole mahdollista saada sitä toimimaan.
Ensimmäinen kysymykseni on, onko se todella kipsilevy, johon kiinnität? Kuvassa, jossa on reikä, ei näytä lainkaan kipsiltä. Se näyttää puunväriseltä keltaiselta, ei valkoiselta.
Miksi kiinnitystä ei voi siirtää muutamaa senttiä?
Niin karkea ruuvi saa tulpan pyörimään kipsissä - ei ole mahdollista saada sitä toimimaan.
Joo se on, mutta silloin tarvitaan mustaa magiaa saadakseen kortlingen paikoilleen, jos ei halua purkaa uutta hienoa seinää.
Luulen, että on vaikeaa saada hyvä tulos ilman, että ruuvaa kiinni reglereihin tai kortlingeihin.
Luulen, että on vaikeaa saada hyvä tulos ilman, että ruuvaa kiinni reglereihin tai kortlingeihin.
Valitettavasti, tuo väärinkäsitys maalarin kanssa johtaa siihen, että tarvitaan tehdä jonkin verran ylimääräistä työtä.
Tuota kiinnikettä ei voi laittaa kipsilevyyn.
Vaikka saisittekin jonkin pluggen, joka pysyy kohtuullisesti niin, että olette nyt tyytyväisiä, seinä rikkoutuu melko pian kiinnikkeen ympäriltä.
Ellei kiinnikettä voi siirtää koolinkiin, teidän on siirrettävä koolinki/poikkipuu kiinnikkeelle.
Nämä ovat ainoat kaksi vaihtoehtoa, jotka kestävät pitkällä aikavälillä.
Jos kaidetta ei voi säätää, toisin sanoen teidän on avattava seinä ja asetettava poikkipuu/koolinki, joka on kiinnitetty muihin koolinkeihin.
Koska seinä on juuri maalattu, se tuntuu tietysti aika ikävältä,
Samalla se on kuitenkin tilaisuus saada lopputulos täydelliseksi, kun teillä ei ole ongelmaa saada aivan oikeaa väriä, kun maalaatte uudelleen jälkikäteen.
Vaihtoehtona voi ehkä olla seinän avaaminen toiselta puolelta riippuen siitä, mikä huone siellä on, ja onko se pienempi toimenpide kuin avata se seinä, jota näemme kuvassa.
Tuota kiinnikettä ei voi laittaa kipsilevyyn.
Vaikka saisittekin jonkin pluggen, joka pysyy kohtuullisesti niin, että olette nyt tyytyväisiä, seinä rikkoutuu melko pian kiinnikkeen ympäriltä.
Ellei kiinnikettä voi siirtää koolinkiin, teidän on siirrettävä koolinki/poikkipuu kiinnikkeelle.
Nämä ovat ainoat kaksi vaihtoehtoa, jotka kestävät pitkällä aikavälillä.
Jos kaidetta ei voi säätää, toisin sanoen teidän on avattava seinä ja asetettava poikkipuu/koolinki, joka on kiinnitetty muihin koolinkeihin.
Koska seinä on juuri maalattu, se tuntuu tietysti aika ikävältä,
Samalla se on kuitenkin tilaisuus saada lopputulos täydelliseksi, kun teillä ei ole ongelmaa saada aivan oikeaa väriä, kun maalaatte uudelleen jälkikäteen.
Vaihtoehtona voi ehkä olla seinän avaaminen toiselta puolelta riippuen siitä, mikä huone siellä on, ja onko se pienempi toimenpide kuin avata se seinä, jota näemme kuvassa.
Moderator
· Stockholm
· 57 793 viestiä
Samaa mieltä siitä, että kipsiin kiinnitetty tulppa ei pidä. Mahdollisesti, jos ne kaksi muuta kiinnityspistettä ovat kiinnitetty regleiin, niin että tämä kolmas kiinnityspiste ei oikeastaan kanna mitään. Se on siellä enemmänkin näyttäytymässä.
Kiitos kaikista vastauksista! Arvostan todella apua.
Huomasin, että unohdin tärkeän yksityiskohdan: Käsijohde on ollut vakaasti paikallaan yli 10 vuotta! Ongelmat alkoivat vasta nyt, kun maalari poisti vanhan kiilan tästä kiinnityskohdasta. Muut kohdat ovat edelleen tukevia.
Tähän ajatukseen pohjaten, ehkä voimme tehdä sellaisen ratkaisun, jossa tämä kohta voi olla vähän heikommin kiinni, koska muut kohdat ovat tukevia.
Ymmärrän, että poikittaispuu on pitkäaikaisesti turvallisin ratkaisu, mutta koska tämä on toiminut ennenkin, tuntuu siltä, että kannattaisi ensin tutkia muita vaihtoehtoja. Minun täytyy miettiä asiaa.
(ps: seinää ei voi avata toiselta puolelta, sillä toisella puolella on meidän keittiö)
Huomasin, että unohdin tärkeän yksityiskohdan: Käsijohde on ollut vakaasti paikallaan yli 10 vuotta! Ongelmat alkoivat vasta nyt, kun maalari poisti vanhan kiilan tästä kiinnityskohdasta. Muut kohdat ovat edelleen tukevia.
Tähän ajatukseen pohjaten, ehkä voimme tehdä sellaisen ratkaisun, jossa tämä kohta voi olla vähän heikommin kiinni, koska muut kohdat ovat tukevia.
Ymmärrän, että poikittaispuu on pitkäaikaisesti turvallisin ratkaisu, mutta koska tämä on toiminut ennenkin, tuntuu siltä, että kannattaisi ensin tutkia muita vaihtoehtoja. Minun täytyy miettiä asiaa.
(ps: seinää ei voi avata toiselta puolelta, sillä toisella puolella on meidän keittiö)
Moderator
· Stockholm
· 57 793 viestiä
Mutta ovatko muut kiinnikkeet todella kiinni vain kipsissä? Etkö ole onnistunut osumaan koolauksiin?
Onnistuuko vaihtaa kaidepidikkeet toisiin, ehkä tällainen voisi toimia. On toiminut meillä kotona. Nyt lapseni eivät juokse niin paljon portaissa ja vedä käsijohteesta. Mutta se on silti pysynyt paikallaan viisi vuotta.
https://www.bygghemma.se/inredning-...BwE&gbraid=0AAAAAD8-GQnhdKdmjkmKtBivk1VOWrORS
https://www.bygghemma.se/inredning-...BwE&gbraid=0AAAAAD8-GQnhdKdmjkmKtBivk1VOWrORS
En suosittelisi sitä edes siinä tapauksessa. Kun muutin sisään, siellä oli kaide, joka oli kiinnitetty vastaavalla tavalla mollytapilla lastulevyyn.H hempularen sanoi:
Eli paljon paremmat olosuhteet kaiken kaikkiaan.
Mutta vaikka se oli vain "ulkonäkösyistä" keskellä ja siihen kohdistui melko rajoitettu kuorma, niin se oli vuosien varrella heilunut edestakaisin niin monta kertaa, että lastulevy oli kulunut tulpien ympäriltä.
Se tapahtuu *nopeasti* kipsilevyllä.
Eli kuluu hyvin vähän aikaa ennen kuin pölyä alkaa ilmestyä ja kiinnitys löystyy ja näyttää todella rumalta, vaikka kaide ei tulekaan putoamaan.
Vinkkejä valmentajalta. Olisin sorvannut ohjaajan kiinnityksen sisäpuolen M6:een ja sitten laittanut M6 Mollytulpan kipsiseinään. Jos muut 2 kiinnitystä ovat jo vakaat ja kyseinen reikä ei ole liian suuri Mollylle.
Se voi olla niin, että muut pisteet ovat kiinni reglar. Minun täytyy tutkia, kun tulen kotiin.


