Hei,

Meillä on reikä kipsiseinässämme, joka on tullut liian suureksi sille plugille, jota aiomme käyttää.

Meidän on käytettävä tavallista plugia, koska tämän on sovittava kaiteemme kiinnitykseen.

Miten pitäisi toimia, jotta plugi saadaan kiinnitettyä?
Kitti?
Ankkurimassa?
Silikoni?
Musta magia?
 
  • Reikä kipsiseinässä on liian suuri tulpalle.
  • Käsi pitää suurta seinäankkuria vaaleanvihreällä seinällä, jossa on liian suuri reikä kipsilevyssä.
Jos kyseessä on käsijohde kaiteeseen, joka pitää kiinnittää, ehdotan, että ruuvaat sen seinärimoihin, ellet sitten ole asettanut raakaponttia, vaneria tai osb:ta kipsilevyn taakse.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 2 muuta
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Jos se on kaide, joka pitäisi kiinnittää, ehdotan, että ruuvaat sen seinärunkoihin, jos sinulla ei ole raakapontti, vaneri tai OSB kipsilevyn takana.
Niitä ei voi siirtää.

Tämä tapahtui maalauksen jälkeen ja hieman väärinkäsityksiä maalarin kanssa.

Eli kaksi muuta kiinnityspistettä ovat jo paikoillaan, missä niiden pitäisi olla.
 
Se ei pysy kipsissä. Siirrä ne muut kiinnityspisteet, niin saat kaikki yhteen sääntöön. Tasoittele ja maalaa uudelleen ne virheelliset reiät.
 
Tarvitaan varmaan mustaa magiaa, jotta saat sen pysymään.

Ensimmäinen kysymykseni on, onko se todella kipsilevy, johon kiinnität? Kuvassa, jossa on reikä, ei näytä lainkaan kipsiltä. Se näyttää puunväriseltä keltaiselta, ei valkoiselta.

Miksi kiinnitystä ei voi siirtää muutamaa senttiä?

Niin karkea ruuvi saa tulpan pyörimään kipsissä - ei ole mahdollista saada sitä toimimaan.
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Tarvitaan varmasti mustaa magiaa, jotta se pysyisi paikallaan.
Mahtaisiko vahva tukipuu seinäprofiilien välillä olla vielä parempi?
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Joo se on, mutta silloin tarvitaan mustaa magiaa saadakseen kortlingen paikoilleen, jos ei halua purkaa uutta hienoa seinää.

Luulen, että on vaikeaa saada hyvä tulos ilman, että ruuvaa kiinni reglereihin tai kortlingeihin.
 
Valitettavasti, tuo väärinkäsitys maalarin kanssa johtaa siihen, että tarvitaan tehdä jonkin verran ylimääräistä työtä.

Tuota kiinnikettä ei voi laittaa kipsilevyyn.
Vaikka saisittekin jonkin pluggen, joka pysyy kohtuullisesti niin, että olette nyt tyytyväisiä, seinä rikkoutuu melko pian kiinnikkeen ympäriltä.

Ellei kiinnikettä voi siirtää koolinkiin, teidän on siirrettävä koolinki/poikkipuu kiinnikkeelle.
Nämä ovat ainoat kaksi vaihtoehtoa, jotka kestävät pitkällä aikavälillä.

Jos kaidetta ei voi säätää, toisin sanoen teidän on avattava seinä ja asetettava poikkipuu/koolinki, joka on kiinnitetty muihin koolinkeihin.
Koska seinä on juuri maalattu, se tuntuu tietysti aika ikävältä,
Samalla se on kuitenkin tilaisuus saada lopputulos täydelliseksi, kun teillä ei ole ongelmaa saada aivan oikeaa väriä, kun maalaatte uudelleen jälkikäteen.

Vaihtoehtona voi ehkä olla seinän avaaminen toiselta puolelta riippuen siitä, mikä huone siellä on, ja onko se pienempi toimenpide kuin avata se seinä, jota näemme kuvassa.
 
Samaa mieltä siitä, että kipsiin kiinnitetty tulppa ei pidä. Mahdollisesti, jos ne kaksi muuta kiinnityspistettä ovat kiinnitetty regleiin, niin että tämä kolmas kiinnityspiste ei oikeastaan kanna mitään. Se on siellä enemmänkin näyttäytymässä.
 
Kiitos kaikista vastauksista! Arvostan todella apua.

Huomasin, että unohdin tärkeän yksityiskohdan: Käsijohde on ollut vakaasti paikallaan yli 10 vuotta! Ongelmat alkoivat vasta nyt, kun maalari poisti vanhan kiilan tästä kiinnityskohdasta. Muut kohdat ovat edelleen tukevia.

Tähän ajatukseen pohjaten, ehkä voimme tehdä sellaisen ratkaisun, jossa tämä kohta voi olla vähän heikommin kiinni, koska muut kohdat ovat tukevia.
Ymmärrän, että poikittaispuu on pitkäaikaisesti turvallisin ratkaisu, mutta koska tämä on toiminut ennenkin, tuntuu siltä, että kannattaisi ensin tutkia muita vaihtoehtoja. Minun täytyy miettiä asiaa.

(ps: seinää ei voi avata toiselta puolelta, sillä toisella puolella on meidän keittiö)
 
Mutta ovatko muut kiinnikkeet todella kiinni vain kipsissä? Etkö ole onnistunut osumaan koolauksiin?
 
H hempularen sanoi:
Olen samaa mieltä siitä, että kipsiin kiinnitetyt tapit eivät tule kestämään. Mahdollisesti, jos ne kaksi muuta kiinnityspistettä, joista puhutaan, ovat koolauksessa kiinni, niin että tämä 3. kiinnityspiste ei oikeastaan kanna mitään. Enemmänkin on siellä vain ulkonäkösyistä.
En suosittelisi sitä edes siinä tapauksessa. Kun muutin sisään, siellä oli kaide, joka oli kiinnitetty vastaavalla tavalla mollytapilla lastulevyyn.
Eli paljon paremmat olosuhteet kaiken kaikkiaan.
Mutta vaikka se oli vain "ulkonäkösyistä" keskellä ja siihen kohdistui melko rajoitettu kuorma, niin se oli vuosien varrella heilunut edestakaisin niin monta kertaa, että lastulevy oli kulunut tulpien ympäriltä.

Se tapahtuu *nopeasti* kipsilevyllä.

Eli kuluu hyvin vähän aikaa ennen kuin pölyä alkaa ilmestyä ja kiinnitys löystyy ja näyttää todella rumalta, vaikka kaide ei tulekaan putoamaan.
 
  • Tykkään
hempularen
  • Laddar…
Vinkkejä valmentajalta. Olisin sorvannut ohjaajan kiinnityksen sisäpuolen M6:een ja sitten laittanut M6 Mollytulpan kipsiseinään. Jos muut 2 kiinnitystä ovat jo vakaat ja kyseinen reikä ei ole liian suuri Mollylle.
 
  • Tykkään
coconut ja 1 muu
  • Laddar…
Se voi olla niin, että muut pisteet ovat kiinni reglar. Minun täytyy tutkia, kun tulen kotiin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.