Halusin vain varoittaa, että Silvanin halpapakeli on huonoa. Olen laastimassa kellaria ja säästeliäänä ostin purkkeja 130 kr/kpl sen sijaan että olisin ostanut Bostikia 250 kr/kpl. Puoleen hintaan = loistavaa ajattelin. Vähän epäluuloinen olin alhaisten hintojen suhteen, joten kysyin, onko laatuero suuri, ja kuinka helppoa sitä on työstää. Myyjän mukaan se oli tietysti OK, eivätkä he olleet saaneet yhtään valituksia.

Halpapakeli oli hieman kovempaa kuin Bostik, joten sen levittäminen vaati hieman enemmän työtä, mutta lopputuloksessa ei ollut eroa (= tasoitukseni oli aivan yhtä epätasaista kuin hienotasoitteella ;)) ennen kuin se kuivui. Mutta seuraavana päivänä, kun tulin alas ja tarkistin, se oli halkeillut ympäriinsä. Olemme tasoittaneet taloa hieman eri merkeillä, mutta en ole koskaan nähnyt kuivumishalkeamia missään. Saa nähdä, mitä Silvan sanoo reklamaatiostani.

Hyväksi minulle amatöörinä.

Laitan aina tasoitteen kolmeen kerrokseen, joten en ole huomannut mitään eroa.

En ole kokenut mitään ongelmia heidän spackelinsa kanssa.

MagnusS sanoi:
Erfarenheter med ByggMax spackel?

Spickoja tulee aina, jos on laittanut paljon yhteen paikkaan, se on arvotonta. Kalliimpi tasoite kestää tämän paremmin. Tavalliset kipsisaumat ja ruuvinreiät eivät kuitenkaan ole ongelma. Ammattilaiset sekoittavat sen sijaan kipsiä, joka kestää tämän paremmin.

Kyllä, se halkeaa jos laitat liian paksusti, mutta 2-3 mm:n kerroksen sen pitäisi kyllä kestää, eikö vaan?

Olen ajanut jopa 5 mm syvään laajasti uritetussa saumassa ilman ongelmia byggmax-tasoitteella.

byggmax tasoite on kuin purukumi... inhoan sitä jyrkästi... (vaikea tasoittaa laajasti jollain, joka menee myttyyn niin nopeasti...

käytän vain becker breplasta itse...

ehh?

Ei pidä paikkaansa kahden ämpärin kanssa, joita olen käyttänyt. Se oli pehmeää ja hienoa. Ei todellakaan mitään kökköjä siellä.

Mietin, onko se tavallista, että he ostavat eri tavarantoimittajilta ja laittavat oman etiketin päälle? Milloin ostit tasoitteesi?

Ajoin ensin Byggmax-tasoitteella, tasoitin saumat 30 m² kipsilevylakossa ja noin 30 m² seinässä.

Käytin paperinauhaa saumoissa. Minulla oli ongelmia nauhan tarttuvuudessa tasoitteeseen, noin 20 kohdassa tuli ilmakuplia nauhaan toisen tasoituskerran aikana (kun nauha upotetaan). Jouduin leikkaamaan ja tasoittamaan uudelleen.

En tiedä johtuiko tämä tasoitteesta vai teinkö jotain väärin (mietin otinko liian ohuesti ensimmäisellä kerralla), mutta vaihdoin sitten "merkkitasoitteeseen" (en muista oliko se Becker vai mikä, mutta ostettu Alviks färgistä). Silloin mielestäni merkkitasoite täytti paremmin, kutistui vähemmän. Leikatut alueet jouduin tasoittamaan 3 kertaa Byggmax-tasoitteella, mutta merkkitasoitteella riitti 2 kertaa.

Sen sijaan en huomannut eroa pehmeyden tai levityksen helppouden suhteen.

Ajanhan aina kolme puutteenani tekniikan osaaminen, joten siinä hyödyn siis tekniikan puutteestani :)

mats_o sanoi:
ehh?

Ei päde niihin kahteen sankoon, jotka olen käyttänyt loppuun. Se oli pehmeää ja hienoa. Ei mitään kömpelöitä ollenkaan.

Mahtaa olla, että he ostavat eri eristä eri toimittajilta ja laittavat oman etiketin päälle? Milloin ostit tasoitteesi?
viime keväänä, laittelin kuntoon vaatekaapin äidin ja isän luona... (katto, kipsisauma ja yleistasoitus...)

ennen sitä olen kipsannut koko talon sisäpuolelta, yleistasoittanut paljon jne jne...

joten en ole täysin noviisi... mutta kuten sanot, he ostavat eri erissä... ja eri valmistajilta...

vähän kuin venäläiset leipomot ostavat yhä enemmän ja enemmän hiivaa Ruotsista, koska laatu on tasalaatuisempaa... (heh... miten edes päädyin tähän)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.