83 281 lukukertaa ·
95 vastausta
83k lukukertaa
95 vastausta
Varoitus Byggmaxin ruuveista!
Minkä ruuvin Cembrit tarjoaa ja missä? Katsoin heidän verkkosivujaan mutta en löydä. Länk?S Snickerick sanoi:Valitettavasti minun on annettava varoitus ruuveista, joita Byggmax suosittelee ja myy Cembrit Multiforce-levyille. Ruuveja ei voi käyttää teräsrunkoiseen rakenteeseen, vaikka Byggmaxin mukaan niitä suositellaan siihen.
Kierre on yksinkertaisesti liian lyhyt ja koko kierre menee teräsrungon läpi ennen kuin levy on kiinnitetty runkoon. Tosi huonoa ja hölmöä Byggmaxilta myydä sellaista "roskaa". Ja tämä, vaikka Cembrit itse tarjoaa erikoissovitetun ruuvin samassa hintaluokassa kuin Byggmaxin väärä halpisruuvi. (Joka tapauksessa Cembrit-ruuvin hinta Beijerbyggillä on samassa hintaluokassa...)
He väittävät myös, että se on itseporautuva, mikä ei myöskään pidä paikkaansa.
Byggmax ei vakiintuneesti ole vaivan arvoinen.
[kuva]
Snickerick, se näyttää siltä, että pidät ruuvia liian syvällä levyllä ja kuva on kulmassa, mikä tekee vaikeaksi arvioida, pitääkö se, mitä kirjoitat, paikkansa. Ruuvin kanta pitäisi olla tasassa levyn pinnan kanssa, ja mitä minä näen, pitäisi sen toimia. Työskentelen ammattimaisesti alalla ja olen kokeillut useimpia markkinoilla olevia ruuvimerkkejä ja mielestäni Byggmaxilla on ehdottomasti hinta-laatusuhteeltaan parhaat monikäyttöruuvit. Niillä on C4-luokitus, mikä tarkoittaa, että ne kestävät todella hyvin ruostetta. Ne ovat epätavallisen kestäviä. Käytän niitä melkein kaikkeen sekä sisällä että ulkona, ja olen tehnyt niin jo useita vuosia. Kuten useat ovat jo maininneet ankkuriruuveista, ne ovat kiristetty liian kireälle, jos ruuvin kannat katkeavat, tai vaihtoehtoisesti on käytetty sisäkäyttöön tarkoitettua ruuvia, joka on altistunut kosteudelle. Ruostumattomat ruuvit ovat lisäksi paljon herkempiä väärälle momentille kiinnityksessä kuin ei-ruostumattomat.
Se on varmasti totta. Meillä on aina tunne siitä, että pitää kiristää kunnolla, niin että se pysyy paikoillaan, niin sanotusti. Ongelma on siinä, että silloin ei ole marginaalia ottaa huomioon voimia, joita syntyy myöhemmin rakenteen liikkeiden myötä.M MagHam sanoi:
Mielestäni puuttuu usein kuvaus siitä, mikä momentti ruuvien pitäisi kestää useimmissa tapauksissa.
Essvellä ei ole edes momenttia kirjoitettu, vaikka he mainitsevat, että ruuvinvääntimen momenttitoimintoa tulisi käyttää: http://essve.se/files/2017/06/Stora-skruvguiden_170519.pdf

EDIT: Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen: En ehkä ymmärtänyt ongelmaasi. Kiristitkö liian kovaa niin, että kierteet avasivat reiän levykiskossa?
Käytän budjettikauppiasta vain pohjapiirrosten rakentamiseen. Muuten essve tai Gunnebo. En sano, että osaan arvioida, onko se järkevää laadun/hinnan kannalta, mutta en halua ottaa riskejä ruuvien kanssa. En halua tehdä töitä uudelleen tai että se romahtaa, ja kaiken kaikkiaan ruuvien hintaero on pieni osa kokonaiskustannuksia.
Olen käyttänyt jonkin verran Biltema:n ankkuriruuveja ja se, mihin olen reagoinut, on että päät irtoavat/menevät melko helposti poikki, jos ruuvi menee vähänkään vinoon. Melkein kuin ne olisivat liian kovaksi karkaistuja, niin että niistä on tullut hauraita...
Jäsen
· Västerbotten
· 3 277 viestiä
Mielestäni ruuvi tekee juuri kuten sen pitäisi, kiertyy läpi, aivan liian pitkä.
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Tuskin. Tavallinen akkukäyttöinen ruuvinväännin. En ole koskaan rikkonut muita ruuveja.Erik_Hansson sanoi:
Ja HUOM, ne eivät rikkoutuneet heti asennuksen aikana, vaan se huomattiin myöhemmin.
EiB Bergsmongo sanoi:
Miten monilla näyttää olevan ongelmia ankkuriruuveilla. Olen käyttänyt ankkuriruuveja biltemasta, byggmaxista tai joskus ahsellista, ja käytän C4-luokiteltuja ruuveja. Olen käyttänyt ei-C4-luokiteltuja ankkuriruuveja sisätiloissa, mutta suosin C4-ruuvia, koska mielestäni ne ovat parempia. Minulla ei ole kuvattuja ongelmia, mutta kiinnitän ruuveilla ja naulaan loput. Joskus mietin, onko meitä naulaajia yhä vähemmän ja vähemmän, pidän siitä, että yhdistän ruuveja ja nauloja, koska niillä on erilaisia ominaisuuksia.
Voidaan sanoa, että ongelma on siinä, että etäisyys ruuvinkannan ja kierteiden loppumisen (tai alkamisen, kuinka sen haluaa nähdä) välillä on liian pitkä, yli 9mm + metallin paksuus. Joten koko ruuvin kierteinen osa menee läpi metallitangosta ennen kuin levy kiinnittyy tankoa vasten. Tällöin syntyy välys, ruuvi vain pyörii, eikä levy pysy paikallaan.Erik_Hansson sanoi:
Sen sijaan, että arvaat, voit lukea ketjun ja katsoa byggmaxin sivustolta.S Slarvpellen sanoi:
He myyvät vain 9 mm levyjä, ja ruuvia myydään yhdessä levyn kanssa heidän sivustollaan!
Toisaalta, voit mielellään linkata siihen ruuviin, jonka tarkoitat ostettavaksi byggmaxilta niiden 9 mm levyjen kanssa, joita he myyvät.