155 659 lukukertaa ·
317 vastausta
156k lukukertaa
317 vastausta
Varoitus Bilteman terassiruuvista
Ei mainittu, ei unohdettu. Mutta useat tuotemerkit, jotka mainitsette yllä, ostetaan Aasiasta suurissa erissä. Suurin osa ruuveista saa vain pintakäsittelynsä täällä Ruotsissa. Uskon ennemmin, mitä monet mainitsevat huonosta erästä. Olen itse asentanut terassin biltema-ruuveilla, ja se kestää yhä 4 vuoden jälkeen.
On ensimmäinen kerta, kun luen täällä ongelmista biltema terassiruuveilla.
ESSVE:stä olen lukenut 20-30 henkilöstä, joilla on ongelmia, että heidän ruuvinsa katkeavat.
(ja tämä on rakentajille tarkoitetulla foorumilla)
Katso tämä linkki esimerkiksi:
https://jarnbyggfarg.se/nyheter/743-kunder-klagar-essves-skruvar-gar-av
Ja ratkaisu, jonka useat ovat jo kirjoittaneet, on käyttää A4 ruostumattomia ja jättää ne halvat C4.
ESSVE:stä olen lukenut 20-30 henkilöstä, joilla on ongelmia, että heidän ruuvinsa katkeavat.
(ja tämä on rakentajille tarkoitetulla foorumilla)
Katso tämä linkki esimerkiksi:
https://jarnbyggfarg.se/nyheter/743-kunder-klagar-essves-skruvar-gar-av
Ja ratkaisu, jonka useat ovat jo kirjoittaneet, on käyttää A4 ruostumattomia ja jättää ne halvat C4.
Olen kohdannut samanlaisia ongelmia laatuvaatimusten kanssa ruuvien kiristämisessä. Nykyään säädän alemman vääntömomentin, jotta saan varoituksen, jos se alkaa tuntua raskaalta. Jos menee isomman oksan läpi, luulen, että useimmilla ruuveilla on ongelmia. Jos useimmat menevät rikki, täytyy tehdä reklamaatio, koska näin sen ei pitäisi toimia. En ole koskaan kokenut, että ruuvit katkeaisivat myöhemmin.
Viimeksi muokattu:
Ostin Julan 55 mm ruostumattomat terassiruuvit. Kahden vuoden jälkeen. Ei ongelmia. Ei ongelmia, kun ne ruuvattiin kiinni noin 400 kappaletta. Noin 50 % halvempia kuin Biltemassa, lisäksi.J Johan byggare sanoi:Haluan vain antaa varoituksen Bilteman terassiruuvista, katso alla olevat kuvat. Laitoin 20 neliömetriä terassia keväällä 2018, niistä ensimmäiset 15 tuntemattoman merkin ruuveilla ja noin 5 neliömetriä Bilteman ruuveilla. Tuntemattomassa merkissä ei ole mitään ongelmaa, mutta nyt huomaan, että noin 90 % Bilteman ruuveista on yksinkertaisesti katkennut. Huonompaa paskaa ei voi löytää ja toivon, ettei monet teistä ole ostaneet ja käyttäneet samaa roskaa!
[kuva] [kuva]
Jäsen
· Halland
· 4 435 viestiä
Kyllä, olet ymmärtänyt väärin. Suurin osa ihmisistä luottaa siihen, että tunnetut tuotemerkit ovat rehellisiä asiakkailleen. Useimmilla ei nimittäin ole suurta tietämystä metallurgiasta. Jos arvostettu tuotemerkki sanoo, että heidän C4 terassiruuvi on suositeltava ulkoterassille, ihmiset luottavat siihen. Tämä on tavallaan tuotemerkkien idea, että tiedät mitä ne edustavat ja että voit luottaa siihen, mitä ne sanovat. Tai ei, jos on kyse roskamerkistä.T tobbbias sanoi:Anteeksi, kirjoitin väärän kysymyksen, sen pitäisi olla miksi eikä kuka?
Minusta vaikuttaa paremmalta ostaa ruuvi, joka on valmistettu ruostumattomasta teräksestä ja on sitkeä. C4 ruuvissa on vain suojattu pinta, ja se on kova ja katkeaa helposti. Valmistettu huonoimmasta teräksestä. Se on tehty halpaa varten. Tai olenko ymmärtänyt tämän väärin?
Var det en skruv med försänkt skalle eller med platt undersida?V ViperTim sanoi:Ungefär som när jag köpte skruv på byggfirma (minns inte vilken, vill ej hänga ut fel).
De gick av precis vid huvudet när jag drog fast de med handkraft. Var skruvade jag? Ett vinkeljärn på matbordet..... Herrejävlar vad vansinnig jag var... Varenda skruv som drogs i ett nyborrat hål gick av. Så gick åt 2st skruv per hål...
Var den försänkt så är det inte konstigt att den gick av då du får för dålig anläggningsyta, har tyvärr själv gjort liknande misstag men har nu lärt mig hur viktigt det är att använda rätt skruv till rätt typ av jobb
V ViperTim sanoi:Ungefär som när jag köpte skruv på byggfirma (minns inte vilken, vill ej hänga ut fel).
De gick av precis vid huvudet när jag drog fast de med handkraft. Var skruvade jag? Ett vinkeljärn på matbordet..... Herrejävlar vad vansinnig jag var... Varenda skruv som drogs i ett nyborrat hål gick av. Så gick åt 2st skruv per hål...
Olen myös ostanut tämän roskaruuvin, joka katkeaa.J Johan byggare sanoi:Haluan vain jakaa varoituksen Bilteman terassiruuvista, katso kuvat alla. Laitoin 20 neliömetriä terassia keväällä 2018, ensimmäiset 15 tuntemattoman merkkisillä ruuveilla ja noin 5 neliömetriä Bilteman ruuveilla.
Tuntemattomassa merkissä ei ole mitään ongelmaa, mutta nyt huomaan, että noin 90 % Bilteman ruuveista on yksinkertaisesti katkennut.
Huonompaa paskaa saa etsiä, ja toivon, ettei moni teistä ole ostanut ja käyttänyt samaa roskaa!
[kuva] [kuva]
Lisää se mustalle listalle.
Kokeile itse taivuttaa ruuvia. Ota kaksi pihdit ja yritä katkaista ruuvi keskeltä.
Hyvä ruostumaton ruuvi on vaikea taivuttaa, ja halpa paskaruuvi katkeaa heti.
Jos ne sitten ovat kiinnitettynä terassilaudoitukseen, joka muuttaa mittaa riippuen siitä, onko se kuiva tai märkä, ymmärtää mitä tapahtuu huonon ruuvin kanssa. Toimii vanhan standardin kanssa, jossa käytetään 22x95 terassilautaa, mutta ei kuten useimmat nykyään käyttävät 28x120 tai 28x145 tai 34x145.
Hyvä ruostumaton ruuvi on vaikea taivuttaa, ja halpa paskaruuvi katkeaa heti.
Jos ne sitten ovat kiinnitettynä terassilaudoitukseen, joka muuttaa mittaa riippuen siitä, onko se kuiva tai märkä, ymmärtää mitä tapahtuu huonon ruuvin kanssa. Toimii vanhan standardin kanssa, jossa käytetään 22x95 terassilautaa, mutta ei kuten useimmat nykyään käyttävät 28x120 tai 28x145 tai 34x145.
Ainoat ruuvit joiden kanssa olen ollut ongelmissa ovat Essven, mikä roska! Lopulta heitin paketit pois ja menin Byggmaxin kanssa. Sen jälkeen olen käyttänyt vain "halppis" ja erittäin harvojen ruuvien kanssa olen ollut ongelmissa, lähinnä jos yrittää ruuvata oksaan. En kuitenkaan ole koskaan kokenut, että asennettu ruuvi olisi katkennut.
Har Essves skruv på 34x145,alla sitter. 110 kvm.optimum sanoi:
Prova själv att föröka böja av skruven. Ta två tänger och försök bryta av skruven på mitten,
Bra rostfri skruv är svårt att böja av och billig skitskruv går av direkt.
Om de sedan sitter i trall som ändrar dimension beroende på om den är torr eller blöt så förstår man vad som kommer ske med dålig skruv. Funkar nog i gamla standarden med 22x95 trall men inte som de flesta nu lägger 28x120 eller 28x145 eller 34x145
Olen käyttänyt useimpia markkinoilla olevia ruuveja ja olen tullut siihen tulokseen, että laatu ei aina määräydy hinnan perusteella. Essve on kallis ja keskinkertainen, vaikka heillä on todella hyvä järjestelmä laukkuineen/laatikoineen. Fast on mielestäni todella hyvä merkki, jota ostan nopeisiin projekteihin. Mutta nyt kun aion aloittaa jonkin projektin, tilaan oikeat ruuvit https://www.proffsproduktershop.se ehdottomasti parhaita, joita olen käyttänyt, ja hintaan, johon muut eivät pysty kilpailemaan. PS: en työskentele Proffsprodukterille enkä ole myöskään heidän sponsoroimansa
S
Karkaistut terassiruuvit, jotka pintakäsitellään, voivat saada laatuongelmia, kun vety menee materiaaliin. Toisin sanoen karkaistun teräksen pintakäsittelyssä voi esiintyä niin kutsuttu vetymurtuma. Itse pintakäsittelyprosessissa vetyä tuodaan ruuvin upotuskylpyjen kautta sekä prosessiin syötetyn virran kautta. Virta vapauttaa vetyä kylvyistä, jotka voivat sisältää suolahappoa ym.
Oikein käsiteltynä materiaalista tulisi vetystävyyttä poistaa pintakäsittelyn yhteydessä. Jos tätä ei tehdä oikein, ruuvit muuttuvat hauraille ja halkeavat helposti.
Tämän kaltaiset ongelmat voivat tapahtua kaikilla ruuvimerkeillä, mutta asianmukaisella laadunvarmistuksella prosesseissaan he pystyvät havaitsemaan prosessien puutteet, jotta virheellistä ei päädy asiakkaille.
Oikein käsiteltynä materiaalista tulisi vetystävyyttä poistaa pintakäsittelyn yhteydessä. Jos tätä ei tehdä oikein, ruuvit muuttuvat hauraille ja halkeavat helposti.
Tämän kaltaiset ongelmat voivat tapahtua kaikilla ruuvimerkeillä, mutta asianmukaisella laadunvarmistuksella prosesseissaan he pystyvät havaitsemaan prosessien puutteet, jotta virheellistä ei päädy asiakkaille.