Viime kerralla kun ostin terassilautoja, tein sen "oikeassa" ammattilaisrakennuskaupassa ja kysyttäessä he suosittelivat C4-ruuveja, joita he myyvät ehdottomasti eniten käsityöläisille. Tosin Gunnebo, mutta sillä ei luultavasti ole merkitystä.

Itse olen käyttänyt toista tai kolmatta laatikkoa Bilteman trallskruvi ja en ole koskaan nähnyt ruuvin katkeavan. Muutama ruuvin pää on ollut huono, mutta ne voin laskea yhdellä kädellä.. :)

• Tykkään
Fredrik. P ja 3 muuta
  • Laddar…
optimum
M Mattansson sanoi:
Itse olen menossa toiseen tai kolmanteen laatikkoon Biltema terassiruuvien kanssa eikä koskaan ole ruuvi mennyt poikki. Ainoastaan muutama huono ruuvin pää, mutta ne voi laskea yhden käden sormilla.. :)
Ne eivät mene poikki, kun kiinnität terassia, vaan myöhemmin terassin liikkeiden vuoksi. Terassi kuivuu kuivalla säällä ja kutistuu dimensioltaan ja sateella kasvaa jälleen dimensioltaan, mikä voi katkaista ruuvin.
Tämä on syy siihen, miksi en käytä muita kuin ruostumattomia ja hyvälaatuisia ruuveja.

• Tykkään
TRJBerg
  • Laddar…
Tombrittberg
M myrstack sanoi:
On sama ongelma biltema:n ruostumattomilla, huomaa helposti, ettei ole mitään marginaaleja ollenkaan, kun ne helposti katkeavat, jos yrittää esim. ruuvata terassilautaa alas palkkiin ja törmää oksaan tai vastaavaan, mikä tekee siitä jäykempää. Murtuu yleensä suoraan siitä, missä kierteet alkavat
Samanlaisia ongelmia Byggmaxin ruostumattomilla.

• Tykkään
AndersSt
  • Laddar…
On sama esseve terassiruuvi kanssa

• Tykkään
total
  • Laddar…
Eikö kukaan käytä Gunnebo impreg+?
Olen varmaan ruuvannut yli 2000 kappaletta eikä yksikään ole katkennut, ei silloin kun ne ruuvattiin sisään eikä 6-7 vuotta myöhemmin...

• Tykkään
Kjol
  • Laddar…
Duttarmajster
Saat sen, mistä maksat - kuten he sanovat toisella puolella lätäkköä..

• Tykkään
tobbbias ja 2 muuta
  • Laddar…
Se ei toiminut Grönlandilla...

• Tykkään
-PC- ja 2 muuta
  • Laddar…
Hups... kaikki tämä ja vähän enemmän on kiinnitetty ulkokäyttöön tarkoitetulla Essve-terassiruuvilla... sekä heidän puuruuvillaan samalla "suojalla"

Saa nähdä, pitääkö tehdä uudelleen ensi vuonna... :-)

Ulkoterassi, joka on juuri rakennettu, märkä puupinta. Taustalla kaasugrilli ja kallioita, vihreä kasvi kasvaa niiden päällä. Puinen terassirunko, rakennettu Essve-ulkokäyttöön tarkoitetuilla ruuveilla, talon edustalla; taustalla näkyy rakennuksia.

• Tykkään
Holger Gross ja 1 muu
  • Laddar…
Monet ylistävät Essveä, mutta kalliimpaa ruuvia on vaikea löytää. Olen käyttänyt töissäni useimpia terassiruuveja ja mielestäni FAST on paras.

Tiedän, että yhä useammat kollegat alalla naulaavat terasseja käsin - niin tekisin itsekin, jos rakentaisin uuden kotona tänään. Älä myöskään unohda kunnon välejä.

• Tykkään
H-Thomasson
  • Laddar…
A AntonAnimalen sanoi:
Ostan vain tunnettujen merkkien ruuveja, koska luotan niihin.

On tärkeää, ettei asenna terassilautaa tiukasti yhteen, koska kun laudat turpoavat, terassi nousee ja ruuvit katkeavat.
Asennan aina terassilaudat tiukasti toisiaan vasten.
Muuten rako niiden välillä on järkyttävän suuri, kun puu kuivuu.
Ei mitään ongelmia viimeisten 15 terassin kanssa :)

• Tykkään
Joak ja 8 muuta
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
A AntonAnimalen sanoi:
Ostan vain tunnettuja merkkiruuvia, koska luotan niihin.

On tärkeää olla asentamatta terassilautoja tiiviisti, koska kun laudat turpoavat, ne nousevat ja ruuvit katkeavat.
Jos käyttää laatupuita, ne ovat jo niin kosteita asennushetkellä, etteivät ne voi turvota enempää. Asetan aina tiiviisti, koska ne aina kutistuvat...

• Tykkään
Snoopy32 ja 7 muuta
  • Laddar…
K Krypstocken sanoi:
Hups... kaikki tämä ja vähän enemmän on ruuvattu Essve:n terassiruuvilla ulkokäyttöön... sekä niiden puuruuvilla samalla "suojalla".

Saa nähdä, pitääkö se tehdä uudelleen ensi vuonna... :)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp sanoi:
Jos käyttää laadukasta puutavaraa, se on jo niin märkää laitettaessa, ettei se voi turvota enempää.
Käytän aina kiiloja, koska se kutistuu aina...
Onko kukaan testannut ESSVE:n piilotettua?

Cheesen Cheesen sanoi:
Juuri siltä näyttävät essve:n ruuvit, joita käytin aidan lautoihin... Yli puolet on mennyt poikki kahden talven jälkeen. Sen sijaan Heco:n ruostumattomat kestävät.
Minulla oli sama ongelma essve:n kanssa, kun asensin terassilaudoitusta. Noin puolet oli mennyt poikki puolen vuoden jälkeen.

Onko kukaan kokeillut ESSVE:n piilotettua (erityistyökalulla)?
/L

• Tykkään
ArneBertil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.