Jonas Persson
K Krille_90_ sanoi:
Kuten sanottiin, Biltemasta valitaan, mitä ostetaan. Terassiruuvi terassille, joka on hemmetin työ, jos menee pieleen. Ei, tuskin silloin lisää vähän ja saa hyviä ruuveja essveltä sen sijaan. Työkalut kyllä. Moottoriosat ja moottoriöljy ei. Biltemassa on paljon hyviä juttuja, mutta ostokset valitaan tarkoituksen mukaan. Enkä sano, että heidän moottoriöljynsä tai moottorinosansa ovat huonoja, vain ettei se ole minulle riskin arvoinen.
En kaataisi sitä uuteen autoon. Mutta ruohonleikkuri voi saada parempia öljyjä sieltä.

• Tykkään
Krux
  • Laddar…
Jonas Persson
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Kävin keskustelun erään suuren valmistajan myyjän kanssa tästä asiasta *(hyvin pukeutunut tukholmalainen, joka kiertää mainostamassa ammattilaisille) . Hän väitti, että he eivät suositelleet iskuruuvinvääntimiä periaatteessa kaikille puuruuveille ja ehdottomasti eivät ruostumattomille riippumatta karkeudesta. Ruostumaton teräs pitäisi olla liian pehmeää ja karkaistu teräs ei ilmeisesti pidä siitä, että sitä lyödään, mutta en ole koskaan löytänyt siitä selkeää varoitusta.

Jos alkaa etsiä ympäriltä, on itse asiassa hyvin vähän ruuveja, joihin suositellaan iskuruuvinvääntimiä, betoniruuvit ovat poikkeus, joka minulla on mielessä. Muuten yleensä suositellaan vain nopeutta ja sen voi tulkita miten haluaa.
Olenko ainoa, joka ei kestä nakutuksen ärsyttävää ääntä? Okei, jotkut pitävät kuulosuojaimistaan, mutta tavallisella koneella ei ole vaarallista melua ja työskentelen mieluummin ilman.

On mennyt muotiin ostaa kone nakutuksella. Mitä varten tarvitaan 150Nm ruuvin kiertämiseen? Juuri terassiruuvia varten käytän Bosch GSR 12V-35 FC:tä. Pieni, vahva kone, jossa on hyvä akunkesto.

Öljyt uskon, että ei ole vaarallista ostaa biltemasta (jos niillä on se laatuluokitus, mitä haluaa). Öljyjen valmistajia on kuitenkin melko vähän, enkä usko, että he huijaisivat laatuluokituksen kanssa.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Rickard.
Jonas Persson Jonas Persson sanoi:
Olenko ainoa, joka ei kestä ettristä ääntä ruuvinvääntimestä? Ok, jotkut pitävät kuulokkeistaan, mutta tavallisella koneella ei ole mitään vaarallista melua ja työskentelen mieluummin ilman.
En minäkään pidä äänestä, mutta niillä on omat etunsa. Iskuvääntimellä on kiinteä paikka työssäni, mutta kulutan vähintään kolme ruuvinväännintä yhden iskuvääntimen aikana, joten kumpaa käytetään useammin on selvä. Kotona minulla ei ole sellaista, enkä kaipaa sitä.

• Tykkään
Jonas Persson
  • Laddar…
Sen kun hankin iskevä ruuvinvääntimen, niin käytän melkein vain sitä. Ja kyllä, viihdyn kupujen kanssa;)

• Tykkään
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
Rickard. Rickard.ag sanoi:
En pidä myöskään äänestä, mutta niillä on etunsa. Iskevä ruuvinväännin on olennainen osa työtäni, mutta kulutan ainakin kolme ruuvinväännintä yhtä iskevää ruuvinväännintä kohden, joten on selvää, mitä yleensä käytetään. Kotona minulla ei ole sellaista, enkä kaipaa sitä.
Huomaan, että monet käyttävät tarpeettoman suuria ja raskaita koneita, mieluiten 18V ja paljon voimaa. Jos on vain yksi kone käytössä, ymmärrän sen, mutta ergonomia kärsii tarpeettomasta painosta.

• Tykkään
Alfredo
  • Laddar…
men ergonomin lider av onödig vikt.
Voin vain olla samaa mieltä! Kevyt kone on arvokas ja jos se selviytyy "vain" 95 prosenttia siitä mitä tekee, ratkaisen mieluummin viimeiset viisi prosenttia "toisella tavalla" kuin raahaan ylimääräisiä kilo(ja) suurimman osan ajasta.

• Tykkään
Jonas Persson
  • Laddar…
A
Jos on ongelmia vetää liian kovaa, voi hyvin käyttää ph2 terassiruuveja sen sijaan:)

• Surullinen
Alfredo
  • Laddar…
Handyman 1 sanoi:
Jos on ongelmia kiristää liikaa, voi käyttää ph2 terassiruuvia sen sijaan:)
Sitten: Miten ihmeessä ihmiset pystyivät käyttämään uraruuveja, kun on ristiruuvit?
Nyt: Miten ihmeessä ihmiset pystyivät käyttämään ristiruuveja, kun on Torx?

• Rakastan
Violina
  • Laddar…
optimum
Minulla on sama näkemys kuin sinulla. Olen kuitenkin työkalufetisisti, joten se on paljon merkkituotteita.:oops:

Mutta en epäröi ostaa heidän kiintolenkkiavaimiaan tai osia hylsyavaimiin. Koneenruuvit ym. käy myös hyvin. Olen kiusannut heidän 45J piikkauskonettaan ja 10J sds max poravasaraansa kahdeksan vuotta ilman, että ne ovat rikkoutuneet.

ESSVE-ruuvit ovat kuitenkin hieman ylihinnoiteltuja minun makuuni, vaikka ne ovat osa valikoimaani.
Kyllä, samaa mieltä.
Pidän Bacho-työkaluista ja olen ostanut niitä jonkin verran, kun Jula tarjosi Black Friday -tarjouksia 50 % alennuksella.
Mutta mitä tulee kiintolenkkiavaimiin, Stahlwille on selvä suosikki. Ne tuntuvat täydelliseltä kädessä ja niissä on hyvä profiili, joka ei viiltaa käteen, ja ne kestävät todella hyvin.

Essvelllä on asioita, joita ei voi korvata. (mitä olen löytänyt)
Esimerkiksi heidän kevytbetoniruuvinsa, joilla kiinnitetään kantavia palkkeja, tyyppiä 10x185.
Tai rakennusruuvit, joita käytin liimapuupalkkeihin, kun rakensin terassin.
Tällaisia...
Ei halpoja, mutta todella hintansa arvoisia.
Ruuvin kuva, jossa on sylinterimäinen pää ja kierteinen runko. Mahdollisesti Essve-konstruktioruuvi, käytetään rakentamisessa ja kiinnityksissä.

• Tykkään
Jonas Persson
  • Laddar…
A
QUOTE="Alfredo, post: 4200877, member: 54150"]Silloin: Miten hemmetissä ihmiset voivat käyttää uraruuveja kun on ristipääruuvi?
Nyt: Miten hemmetissä ihmiset voivat käyttää ristipääruuveja kun on torx?[/QUOTE]

Ph2:lla on vielä etunsa :) ruuvi pysyy paikallaan kärjessä, jos pitää kurkottaa ylös ja ruuvata, torx-ruuvi putoaa helpommin ja "huojahtelee"

• Tykkään
janusz_w
  • Laddar…
G
Alfredo Alfredo sanoi:
Silloin: Kuinka hitossa ihmiset käyttivät uraruuveja, kun oli ristipääruuveja?
Nyt: Kuinka hitossa ihmiset käyttivät ristipääruuveja, kun on torx?
Nikkelöity messinki TFS, kupera pää pitää olla, onhan se hienoa!
Revin vanhan terassini viime vuonna, noin 20m2 ruuvattu uraruuvilla ja jokainen ruuvi upotettu (käsin?). Väli terassin laudoituksen välillä noin 15mm. Ylempi terassi ei mätää missään vaikka se oli suoraan maassa, alemmat "koolaukset" vähän lahonneita. Käsitelty kreosootilla 60-luvulla?

Jonas Persson
Handyman 1 sanoi:
Jos on ongelmia kiristää liian paljon, voi käyttää ph2 trallskruv:tä sen sijaan:)
Amerikkalaisen Phillipsin suunnittelema ruuvinkanta teollisuudelle irtoamaan, kun vääntömomentti kasvaa liian suureksi. Jäänne 30-luvulta ennen kuin oli momentilla varustettuja ruuvinvääntimiä. JIS on sen nykyaikainen vastine, joka ei irtoa.

Jonas Persson
Handyman 1 sanoi:
QUOTE="Alfredo, post: 4200877, member: 54150"]Silloin: Kuinka hitossa ihmiset saattoivat käyttää uraruuvia, kun kerran oli ristipääruuvi?
Nyt: Kuinka hitossa ihmiset saattoivat käyttää ristipääruuvia, kun kerran on torx?
Ph2:lla on vielä etunsa:) ruuvi pysyy kiinni bittissä, kun täytyy ylettää ylöspäin ruuvaamaan, torxruuvi putoaa useammin ja "heiluu"[/QUOTE]
Valitettavasti JIS:iä ei ole saatavilla, se yhdistää parhaat puolet Phillipsistä, mutta ilman sen heikkouksia. Olen nähnyt sen vain koneruuveina ja vain asennettuna.

Jonas Persson
Alfredo Alfredo sanoi:
Silloin: Miten helvetissä ihmiset saattoivat käyttää uraruuvia, kun on ristipääruuvi?
Nyt: Miten helvetissä ihmiset saattoivat käyttää ristipääruuvia, kun on torx?
Oletan, että tämä sujui aika hyvin.

Vanha käsipora, jossa on puinen kahva ja metallinen varsi, makaa vaakasuunnassa vaalealla taustalla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.