Meillä oli maalari laittamassa paperitapettia portaisiin, koska se vaikutti liian hankalalta minulle, valitettavasti pohjassa tuli silti vähän repeämiä, joten haluan peittää ne listalla.

Olen nyt maalannut portaat ja laittanut neljännespyörön seinää vasten, mutta on vaikeaa saada se kääntymään samaan kulmaan kuin portaat. Onko jollain ehdotuksia työmenetelmistä tai muusta tavasta ratkaista ongelma?

• Portaat, joissa on lehtikuvioinen tapetti ja valkoinen lista, sekä puinen kvartsilista askelmia pitkin.
  • Kuvassa on vihreäkasvinen tapetti portaikon vieressä, jossa on asennettu puinen lista seinään reunan suojaamiseksi.
Se on kai vain painettava alas ja kiinnitettävä vähitellen, naulaamalla/ruuvaamalla tai mitä nyt haluatkaan käyttää.

Se on naulattu kiinni, mutta lista ei ole kovin joustava siihen suuntaan, siitä tulee melkein kuin taivuttaisi lautaa pystysuunnassa, joten tarvitaan nauloja 10 cm välein siinä tapauksessa.

Mahdollisia ratkaisuja heti:

1. Ohuempi lista, jos mahdollista.
2. Sahaa ohuita kerroksia, liimaa paikoilleen taipumalla.
3. Keitä listan alaosa ennen kiinnitystä, jotta siitä tulee joustavampi.
4. Sauma alapuolelle.

Käytä smyglist i stedet för kvartslist. Smyglist on ohuempi ja helppo muotoilla vangstycken mukaisesti.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
P peroande sanoi:
Käytä smyygilistaa kvartsilistan sijasta. Smyygilista on ohuempi ja helppo muotoilla vangstyckeä pitkin.
Minun täytyy peittää 1 cm ylös seinää vasten, joten se on hieman vaikeaa, koska minun täytyy muotoilla se väärinpäin, jos laitan sen leveä puoli seinää vasten.

Harkitsen veistämistä takapuolelta saadakseni siitä ohuemman ja joustavamman.

Paras vastaus

Mikä kömpelö maalari, joka on tapetoinut niin, että sinun täytyy peittää yksi cm.
Voisit käyttää kahta peitelistaa päällekkäin hieman sivuun siirrettynä saadaksesi järkevän sauman niiden välille. Maalaa ne ennen asennusta ja sivele sitten saumaa listojen välillä ja sauma listan ja portaikon välillä uudelleen asennuksen jälkeen, niin siitä tulee siistiä.

Mielenkiintoinen idea, minulla on kotona paljon skräplister joita voisin kokeilla joka tapauksessa! Kiitos

Vähän myöhässä vastaus, mutta miten ratkaisit ongelman? Olen ostanut valkoisen kvarttilistan muovista, joka on joustava, aion asentaa sen viikonloppuna.

L livinski sanoi:
Vähän myöhäinen vastaus, mutta miten ratkaisit ongelman? Olen ostanut valkoisen muovisen puolipyörylistan, joka on taipuva, ja se asennetaan viikonloppuna.
Ostin pienemmän kokoisen puolipyörylistan, jotta se olisi helpompi taivuttaa, ja sahasin sen kulmasta jossain kohtaa, missä se kaartui eniten. Tuli kyllä jonkin verran rakoja loppujen lopuksi, mutta se kelpaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.