Hieman kiireellisiä kysymyksiä nyt. Jos rakennan puumuotin, raudoitan ja valan eristämättömän laatan, voinko sitten muurata seinät 19 cm Leca:sta puun tai pellin sijaan?
Pylväät, jotka kannattelevat kantolinjoja rakennuksen sisällä. Onko fiksua valaa kiinnikkeet pylväille suoraan laattaan alusta alkaen, vai miten pylväät ankkuroidaan muuten fiksuimmin/helpoiten?
Aion myös asentaa suuremman teräsoven karmilla, joka on galvanoitua terästä. Pitäisikö minun valaa joitakin tukia karmille tätä varten?
Raudoitus on makadamin päällä muovisten distanssien kanssa. Tarvitaanko edes distansseja vai voiko raudoitus olla suoraan makadamista vasten, kun betoni kuitenkin valuu kivien väliin.
Mielestäni raudoitusverkko hieman nousee paikoin, pitäisikö olla huolissaan, että raudoitusverkko "kelluu" ylös?
Voiko liitoksia kiinnittää nippusiteillä?
Miksi liitokset täytyy ylipäätään kiinnittää yhteen...?
Tämä on kuitenkin selkeästi yksinkertaisemman luonteinen laatta.
Olen ehdottanut sinulle aiemmin ja teen sen jälleen, että sinun tulisi palkata kokenut rakennustyöläinen ennen melko suurta rakennusprojektiasi, joka vaatii tietämystä ja kokemusta, se kannattaa. Kysymyksesi osoittavat hieman liian suurta tietämättömyyttä ja saavat ainakin minut, ilman että haluaisin olla päsmäri, huolestumaan, että asiat menevät pieleen ja päädyt tarpeettoman monimutkaiseen ja kalliseen tilanteeseen. Ei ole mitään väärää hakea tietoa ammattilaisilta, teen sen usein, vaikka olen ollut alalla yli 40 vuotta, ja se on tehnyt minusta melko osaavan, ja tiedän hämmästyttävän paljon, mutta en kaikkea. Betoni on upea materiaali, mutta myös vaikeasti työstettävä ja antaa usein pieniä mahdollisuuksia korjata virheitä ja väärinymmärrettyjä asioita. Mene YouTubeen ja tutki joitain videoita perusvalusta. Saat hyviä vinkkejä siitä, miten sinun tulee toimia ja mitä tulee tehdä ennen, aikana ja jälkeen. Lyhyesti kysymyksistäsi: Etäisyyspalat ovat tarkoitettu asettamaan raudoituksen oikealle korkeudelle betonissa, eli suunnilleen keskelle. Ne eivät saa olla kosketuksessa alustaan. Liitokset tulee kiinnittää tai sitoa nippusiteillä, jotta ne eivät liiku betonin kaatamisen aikana. Olen ollut mukana painamassa raudoituksia silloin kun betoni on paikoillaan, mutta se vaatii pienen alueen ja hyvän käsituntuman. Lopuksi, nyt oletettavasti olet jo raudoittanut, mutta tulevaisuus on epävarma ja ideoita siitä, mihin rakennuksia tullaan käyttämään, voi esiintyä. Jos sinä tai joku muu haluaisi käyttää rakennusta johonkin muuhun kuin kylmään autotalliin, syntyy ongelmia, koska betonilaatta on eristämätön. Siksi ehdotan, että betonilaatan alle käytetään maaeristystä, useista syistä, mutta ei ole täysin välttämätöntä, terveisiä
10 cm eristys vs ei lainkaan - kyllä, sillä olisi ollut suuri ero.
Juuri eristyksen ensimmäiset cm tekevät suurimman eron.
0 - 10 cm = valtava ero.
20 - 30 cm = vähäinen ero.
Okei. Olen maannut unettomana yöllä ja miettinyt, miten ihmeessä kiinnitän parioven karmin kevytharkkoon, jos päätän muurata kaiken kevytharkoilla?
Miten paneeli äänestää, muurataanko seinät Leca:lla ja maalataanko valkoiseksi vai rikotaanko viereisiä rakennuksia vastaan punaisilla verhouslaudoilla?
Valitettavasti uuden rakennuksen korkeus ei vastaa viereisen rakennuksen oikealla puolella olevan seinän korkeutta...
Rakennus tulee alla olevan mukaan + aita paineistetuilla makaavilla 45x45 rimoilla.
On luultavasti samantekevää kiven ja puun välillä.
Olisin voinut ajatella, että yksinkertainen talousrakennus tehdään yksinkertaisesti ja edullisesti => puu.
Toisaalta sinulla näyttää olevan muurattuja talousrakennuksia, joten se ei ehkä olekaan niin yksinkertaista.
Jos itse seinä (Leca) on riittävän vakaa ja kestävä, niin sitten vain suuret/karkeat ja pitkät ruuvit kehiin?
150 - 200 mm pitkät, ja ehkä M12 - M18?
Portbroms ei ehkä ole myöskään niin hassumpi vaihtoehto.
Ei ulkonäkö sinänsä, vaan kuinka se tulee näyttämään yhdessä olemassa olevien rakennustesi kanssa.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.