Hei suunnittelen purkaa osan seinää avaramman pohjaratkaisun saamiseksi suunnitellun keittiöremontin yhteydessä. Joten se olisi auki punaiseksi merkitty osuus pohjapiirroksessa. Kolme kattotuoleista jää silloin ilman tukea. Vain ulkoseinät pitävät ne ylhäällä. Kattotuolit ovat ristikkorakenteella ja mitoitettu alla olevan piirustuksen mukaan. Ruotsalaisen puun kattotuolikäsikirjan mukaan maksimi jänneväli on 9 metriä minun lumivyöhykkeelläni. Vastaavalle W-tyyppiselle kattotuolille, mutta minulla on WW, jonka pitäisi olla vahvempi, mutta en löydä sitä taulukosta. Minulla etäisyys on melkein 10 metriä ulkoseinien välillä. Talo ei varmaan kaadu, mutta onko suuri riski taipumiselle eli että sisäkatto alkaa roikkua?

• Fackverkstakstolritning, WW-tyyppi; ylä- ja alapaarteilla, osaluettelo sekä mitat. Suunniteltu keittiöremonttia ja kantavien seinien poistoa varten.
  • Pohjapiirros, jossa punaiset merkinnät osoittavat purettavan seinän keittiön ja käytävän välillä avoimemman pohjaratkaisun luomiseksi.
Hei,

Voisin sanoa, että kattoristikot ulottuvat ulkoseinästä ulkoseinään. Detalj F näyttää, että vasemman levyn alla on palkki/seinä. Yksikään muista yksityiskohdista alakehyksessä (K, M, O) ei näytä mitään alapuolista palkkia/seinää. Sitten voi olla, että seinä on ajan myötä tullut hieman kantavaksi ja katto on hieman laskeutunut aiempaa enemmän, mutta koska kattoristikko on mitoitettu jännevälille ulkoseinä-ulkoseinä, tämän muodonmuutoksen tulisi pysyä kohtuullisissa rajoissa.

• Tykkään
multix ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.