1 679 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Valinta lattiapalkista terassille...
Hejsan kaikki,
Betoniportaat taloon ovat nyt poissa ja tilalle tulee puuterassi, jonka leveys on enintään 1,5 m ja pituus 8 m. Pohjaan tulee 170 kantava palkki ja se kiinnitetään 4 pylvääseen. Nyt kysymykseni on, olen lukenut, että 45x95-kokoinen palkki kestää 1,5 m jännevälin, pitääkö tämä paikkansa? Selviänkö sillä, ilman että siitä tulee liian heiluvainen? Sen päälle tulee 28x120 lankut.
Ystävällisin terveisin,
Kalle
Betoniportaat taloon ovat nyt poissa ja tilalle tulee puuterassi, jonka leveys on enintään 1,5 m ja pituus 8 m. Pohjaan tulee 170 kantava palkki ja se kiinnitetään 4 pylvääseen. Nyt kysymykseni on, olen lukenut, että 45x95-kokoinen palkki kestää 1,5 m jännevälin, pitääkö tämä paikkansa? Selviänkö sillä, ilman että siitä tulee liian heiluvainen? Sen päälle tulee 28x120 lankut.
Ystävällisin terveisin,
Kalle
Minulla on 220 kannatinpalkkina ja 195 kattotuoliksi siinä osassa, joka seisoo pilareilla, se ei heilu ollenkaan
Minulla on sukulainen, joka säästi sekä kannatinpalkin että kattotuolien kohdalla, muistuttaa kanootilla kävelyä kävellä sillä terassilla.
Max 2000 pilarien väliin sanoo "minun" kirvesmies, 45x95 1500 jännevälillä luulen, että siitä tulee heiluva kuin haluaisi, mutta en ole kokeillut.
Minulla on sukulainen, joka säästi sekä kannatinpalkin että kattotuolien kohdalla, muistuttaa kanootilla kävelyä kävellä sillä terassilla.
Max 2000 pilarien väliin sanoo "minun" kirvesmies, 45x95 1500 jännevälillä luulen, että siitä tulee heiluva kuin haluaisi, mutta en ole kokeillut.
Minulla on 120x45 1,5 metrin jännevälillä, jossa on 195x45 kantolinjat ja se kesti rapujuhlat 30 henkilön kanssa ilman ongelmia! 28mm terassilauta.
Käytin niin sanottua Luokka A:ta painekyllästettyä, jos sillä nyt on mitään eroa!?
Käytin niin sanottua Luokka A:ta painekyllästettyä, jos sillä nyt on mitään eroa!?
Minulla on pieni kysymys liittyen rakennusprojektiini, aion käyttää 170-pilaripalkkia perustuksessa, onko mahdollista pienentää yhtä kokoa niissä palkkeissa, jotka ovat kiinnitettynä perusosiin?
Ystävällisin terveisin,
Ystävällisin terveisin,
Mitat ovat nyt muuttuneet hieman ja se tulee olemaan vain 100 leveä, joten palkit tulevat olemaan vain 90 pitkiä, voinko silloin käyttää 90x45?? On 2,30 plinttien välillä, pitäisikö minun nostaa 195:een vai riittääkö 170, kun se on niin kapea???
Ystävällisin terveisin
Ystävällisin terveisin
Jos katsot oikean foorumiosion, löydät paljon vinkkejä sekä mitoitustaulukoita jne jne jne
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/
Klikkaa tästä vastataksesi