4 809 lukukertaa ·
3 vastausta
5k lukukertaa
3 vastausta
Väli uima-allaskankaan ja maaisoloinnin???
Hei!
Olen juuri aloittamassa uuden maanpäällisen altaan kokoamista. Olen ajatellut laittaa maan alle eristyksen, jonka päälle asetetaan maanpeitekangas, ja lopuksi täytetään hiekalla ennen altaan kokoamisen aloittamista.
Ongelmana on, että jos hyppää tai asettaa jotain kovaa, eristyksessä voi muodostua kuoppia, ja haluaisin laittaa jotain ikääntymistä kestävää (kuten lastulevyä) eristyksen ja hiekan väliin. Rakennustarvikekaupassa suosittelivat rakennusvaneria, mutta se maksaa noin 450 kr/levy. Onko kenelläkään halvempaa/parempaa ratkaisua.
Kiitos etukäteen.
/Ola ???
Olen juuri aloittamassa uuden maanpäällisen altaan kokoamista. Olen ajatellut laittaa maan alle eristyksen, jonka päälle asetetaan maanpeitekangas, ja lopuksi täytetään hiekalla ennen altaan kokoamisen aloittamista.
Ongelmana on, että jos hyppää tai asettaa jotain kovaa, eristyksessä voi muodostua kuoppia, ja haluaisin laittaa jotain ikääntymistä kestävää (kuten lastulevyä) eristyksen ja hiekan väliin. Rakennustarvikekaupassa suosittelivat rakennusvaneria, mutta se maksaa noin 450 kr/levy. Onko kenelläkään halvempaa/parempaa ratkaisua.
Kiitos etukäteen.
/Ola ???
Meidän uima-allas on nyt menossa 5. kauteen, ja siellä on välillä ollut vilkasta. Lapset tietenkin :
8)
Laitoimme vain ikääntymistä kestävää rakennusmuovia suoraan maaneristeen päälle (70 mm).
Olemme löytäneet muutamia kuvia uima-altaan rakentamisestamme:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
Laitoimme vain ikääntymistä kestävää rakennusmuovia suoraan maaneristeen päälle (70 mm).
Olemme löytäneet muutamia kuvia uima-altaan rakentamisestamme:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
Hei Snickar Pelle!
Käytittekö sinistä variaatiota markisoloinnista (se hieman kovempi), vai oliko se tavallinen valkoinen markisolointi?
Kuvien perusteella rakennuksestanne näyttää siltä, että teillä ei ollut hiekkaa altaan "keskellä", vaan ainoastaan reunoilla. Riittääkö se?
Muuten, onko joku, joka uskoo, että ohut industriboard tai jotain vastaavaa riittäisi?
Käytittekö sinistä variaatiota markisoloinnista (se hieman kovempi), vai oliko se tavallinen valkoinen markisolointi?
Kuvien perusteella rakennuksestanne näyttää siltä, että teillä ei ollut hiekkaa altaan "keskellä", vaan ainoastaan reunoilla. Riittääkö se?
Muuten, onko joku, joka uskoo, että ohut industriboard tai jotain vastaavaa riittäisi?
Käytimme tavallista standardimaasuojausta.
Vain hiekkakerros reunoilla.
Emme ole kokeneet mitään ongelmia 5 uintikauden aikana.
Meillä on myös tuttuja, joilla on sama asennusratkaisu kuin meillä, ja tietääkseni se on toiminut hyvin heilläkin.
Nyt en tiedä mitä tarkoitat "jollain kovalla", mutta neuvoisin välttämään sitä 8). Allaspeite on heikoin lenkki. Yksi neuvo: Kieltäkää lapsia (& aikuisia) käyttämästä räpylöitä altaassa. Ne toimivat veitsinä allaskankaan kanssa :-/
Vain hiekkakerros reunoilla.
Emme ole kokeneet mitään ongelmia 5 uintikauden aikana.
Meillä on myös tuttuja, joilla on sama asennusratkaisu kuin meillä, ja tietääkseni se on toiminut hyvin heilläkin.
Nyt en tiedä mitä tarkoitat "jollain kovalla", mutta neuvoisin välttämään sitä 8). Allaspeite on heikoin lenkki. Yksi neuvo: Kieltäkää lapsia (& aikuisia) käyttämästä räpylöitä altaassa. Ne toimivat veitsinä allaskankaan kanssa :-/
Klikkaa tästä vastataksesi