J Jesper Ronn sanoi:
Mitä mieltä olette Bessi/Erdin pihdeistä? Verrattavissa Stubaihin tai huonompaa laatua. En ole löytänyt Stubaipihtejä 500-600 kr hintaluokasta, mutta Bessi/Erdin kyllä.
Luulen, että olet unohtanut, miten työkalujen valmistus nykyään toimii .. Ei ole olemassa 300 eri tehdasta, jotka valmistavat falstänger, vaan vain muutamia. Yhtenä päivänä tehdään Stubai, toisena päivänä Bessey, kolmantena päivänä BIltema, neljäntenä ETC. Kaikki tiettyyn laatuun, tiettyyn hintaan. Voi olla, että Stubai omistaa tehtaan, tai joku kiinalainen työkalujätti.

Ongelma Bilteman kanssa ei ole se, että heillä olisi omia tehtaita, jotka valmistavat vain huonoja asioita, vaan se, että etukäteen ei tiedä, mitä saa ostaessaan heidän tuotteitaan. Joissakin tapauksissa voi olla tyhmää ottaa riski, kuten esimerkiksi jakohihnankiristimessä, mutta joissakin tapauksissa voi ostaa ja kokeilla, kuten pihdin kanssa ..

S Stefan1972 sanoi:
Ja katsotaanpa näitä yllä, niin bilteman pihdit näyttävät ainakin olevan mukavasti taotut. Eivät ole yhtä karkeasti viimeistellyt kuin muut. Jos et ole ammattilainen ja aiot käyttää niitä satunnaisesti, ne luultavasti riittävät.
Joo, en näe niissä mitään ilmeistä vikaa, kuten lyhyempi vipuvarsi/jokin muu voimavälitysongelma tai jokin muu toiminnallinen ero. Joten kysymys on, kuinka tyytymätön olisit, jos sinun pitäisi valssata joitain ikkunapeltejä kerran elämässäsi?

On kirjoitettu jonkin verran Bilteman ja Julan edullisemmista pihdeistä: Julan pihdit ovat kelvollisia mutta karkea lastuamisessa, ja siksi ne aiheuttavat jälkiä levyyn, ellei niitä sido rievuilla jne. Bilteman pihdit ovat saaneet muun muassa alla olevan arvion. Haluan saada pihdit, jotka ovat kohtuullisen laadukkaita ilman, että kokeilen yksinkertaisempia vaihtoehtoja, joita minun on testattava ja mahdollisesti vaihdettava. Tämä on se, mistä kysymys on, eli haluan ensisijaisesti vinkkejä niiltä, jotka ovat kokeilleet ja tietävät, mihin kannattaa panostaa tässä segmentissä (mielestäni 1200-1300 esimerkiksi Stubai:lle on liikaa).

• Kuvakaappaus Byggahus.se-keskustelufoorumilta, jossa käsitellään falssitangon laatua ja vertailua eri merkkien välillä.
J Jesper Ronn sanoi:
On kirjoitettu jonkin verran Bilteman ja Jula halvoista pihdeistä: Julas on kohtuullinen, mutta karkea takomo, ja se jättää siksi jälkiä peltiin, ellei sitä kääri rievuilla jne. Biltemasta on saatu muun muassa liitteenä oleva arvostelu. Haluan pihdit kohtuullisella laadulla ilman, että kokeilen yksinkertaisempia vaihtoehtoja, joita minun täytyy testata ja mahdollisesti vaihtaa. Se on kysymyksen tarkoitus, eli haluaisin ensisijaisesti vinkkejä niiltä, jotka ovat kokeilleet ja tietävät, mihin kannattaa panostaa segmentissä (mielestäni 1200-1300 esimerkiksi Stubai on hieman liian reipaasti)
Minulla on pari Biltemasta ja olen käyttänyt niitä melko vähän erilaisissa työtehtävissä taloissa. Kuten aiemmin mainittiin, en näe niissä suoria virheitä tai ongelmia ja ne on helppo korjata vähän, jos haluaa tai tarvitsee, siinä tapauksessa ne ovat todella hintansa arvoisia. Jos arvostan jotain huomattavasti enemmän, kun on kyse peltitöistä, on se oikean tyyppisiä saksia, joissa tilanne on huonompi halvalla puolella. Sakset olen saanut ja hankkinut käytöstä poistetuista ammattimalleista, sama juttu joillakin saumauspihdeillä, mutta siinä en huomaa suurta eroa Biltemaan verrattuna.

Jos joskus on tilanne, jossa harjoittelu ja taidot ovat ratkaisevampia kuin työkalut, se on peltitöissä. Kuten aina, on hyvä olla oikeat välineet, mutta tässä ei pääse lähellekään perille edes korkeimmalla tasolla täysin kouluttamattomana käyttäjänä.

• Tykkään
Jesper Ronn
  • Laddar…
Eri näkökulmat saivat minut päätymään yksinkertaiseen Falstångiin Julan valikoimasta. Ajattelin, että se on verrattavissa Bilteman malliin. Kävin läpi "kori" ja huomasin, että pihdit tuntuivat melko tukevilta sinänsä, mutta pihdien leukojen tarkkuudessa oli epätasaista laatua. Jotkut olivat myös erittäin epätasaisia materiaaliltaan. Otin kuitenkin hyvän kappaleen ja toivon, että se täyttää tehtävänsä.

• Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
kulle
Tasaa sitä vähän viilalla niin se toimii hyvin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.