Tyresö
Jan-Å sanoi:
>Tyresö
Du borde f-n i mej skriva en bok ;)d^_^b fast det har Du nästan gjort redan bara att klippa ihop dina inlägg på forumet :P
Kiitos paljon, kumarran ja niiaan!

Monet toistuvat asiakkaani sanovat usein puhelimessa tilatessaan betoni-pumppauksen minulta: "Hahaha, ja kun tulet rakennuspaikalle, voit kokeilla pumppaamalla betonin, sen sijaan että puhuit sen ulos..."

Kiva että voi ilahduttaa jotakuta...
 
Tyresö sanoi:
70-luvulla he eivät sekoittaneet betonia kuumaan veteen talvella - silloin joku neropatti sai kuningasajatuksen - he laittoivat sekaan suolaa, jotta suola sitoisisi nestettä ja käynnistäisi kovettumisprosessin.

Sen 70-luvun nerokas henkilö on saanut aikaan sen, että koko Tukholma on romahtamaisillaan, koska raudoitustangot ovat ruostuneet!!! Tulee vainoharhaiseksi, kun näkee kuinka monilla uraladoilla parvekkeilla on ollut ruostuneita raudoitustankoja viimeisten 15 vuoden aikana - ja kaikki pysäköintitalot....Se voi johtaa useisiin kerroksiin vapaassa pudotuksessa...
Sitä kutsutaan ennakoinniksi. Alat aliarvostaa liiketoimintaa, joka jo 70-luvulla varautui turvaamaan tulevaisuuden työpaikoillaan. :P Nyt rakennusala on lähes koko ajan täydessä vauhdissa. Kannattaa käyttää tilaisuutta hyväkseen ja kiittää yksivaihemenetelmän taustalla olevia poikia. He ansaitsevat kunnianosoituksen.
 
Viimeksi muokattu:
Tyresö
"isolde"

Hahaha, joo itse asiassa pidän siitä, se on ihanaa - paljon työtä minulle. Hauskinta oli, kun pumppasin betonia lattiaan ja perustuksiin gondolintyyppiselle huvipuistolaitteelle Globenin ulkopuolella.

Yksi betonityöntekijöistä, joka oli siellä, oli ollut mukana rakentamassa itse Globenia. Hän sai syyt niskoilleen kaikesta rakennushutiloinnista, johon törmättiin kunnostuksen aikana. Mutta hän vain nauroi ja sanoi aivan kuten sinä - "Olkaa iloisia siitä, että olin teille ennakoiva." Aina kun joku näki todella upean hiotun betonilattian, hän tietenkin sanoi, että hän oli hionut sen (kuka muu... hehe?). Globen-keikka viime vuonna oli todella hauska.
 
Milkshaken
Joo, en kyllä tiedä ketään, joka "palaa" niin paljon työssään kuin Tyresö....:)
Tuntuu olevan betoniehdoton valinta, kun hän päätti perustaa betonipumppuyrityksen..:)
 
Tyresö
"Milkshaken"

Hahaha, sekä minä että betoni palavat.....
 
Ajattelimme valaa autotallilaatan tulevalla viikolla.

Perustuspojat unohtivat peittää perustusmuotin kunnolla, joten pressun ja styroxin väliin on puhaltanut vähän lunta.

Miten saamme lumen pois? Voisiko toimia, jos ripottelemme vähän suolaa ja harjaamme pois loskan? On tärkeää, ettei raudoituksessa ole suolaa, kun se valetaan.

Vaihtoehtona voisi olla rakentaa pieni teltta styroxista ja pressuista ja lämmittää sitä niin, että lumi sulaa?
 
Ehdottomasti ei suolaa!! Betoni ei kestä sitä. On parasta yrittää lämmittää se pois. Muotin ja raudoituksen tulee olla +5 astetta ennen kuin betonia kaadetaan.
 
Valu sujui hyvin.

Laitoimme polystyreeniä + pressun raudoituksen päälle ja asetimme kaksi lämpöpuhallinta vangitsemaan lämmin ilma väliin. Tiivistimme huolellisesti ylijääneellä eristeellä ja vähän vaahdolla. Siellä oli 10 astetta lämpimää aamulla. Poistimme sen, kun betonirekka saapui. Valumiehet sanoivat, että se oli hyvin valmisteltu.

Joten kaikki sujui erittäin sujuvasti ja nyt meillä on hieno autotallin perusta.

Kiitos Matti_75 nopeasta vastauksesta, kun etsimme ratkaisua!
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, että se meni hyvin. On hauskaa voida auttaa.
 
Minulla on kysymys aiheesta, joten herätän henkiin vanhan keskustelun:

Levy on valmis ja odotamme vain säätä valamiseen Kalmarin alueella. Valitettavasti saimme vähän lunta jokin aika sitten ja siitä lähtien on ollut noin 0 astetta, joten lumi ei oikein sula. Kyse on parista senttimetristä lunta. Mutta viikonloppuna tulee hieman uutta räntää, mutta se voi yhtä hyvin olla vain sadetta.

Miten saan lumen pois levyltä? Suurin osa on uloimmalla kantorienalla. Harkitsen suojapeitteen asettamista ja lämmittimen sijoittamista alle.
Ongelmana on, että levy on 270 m2 ja ympärysmitta on noin 95 m, joten minun täytyy tehdä se osissa.

Olen palkannut kokeneen Gjutaren raudoitukseen ja valetukseen, mutta lumi täytyy saada pois.
 
M mackan_kal sanoi:
Minulla on aiheeseen liittyvä kysymys, joten herätän eloon vanhan ketjun:

Levy on valmis ja odotamme vain säätä valua varten Kalmarin alueella. Valitettavasti saimme vähän lunta vähän aikaa sitten ja siitä lähtien on ollut noin 0 astetta, joten lumi ei oikein sula. Kyse on parista sentistä lunta. Mutta viikonloppuna on tulossa vähän uutta lumen sekaista, voi tosin yhtä hyvin olla vain sadetta.

Miten saan lumet pois levyltä? Suurin osa on reunapalkissa ulkona. Ajattelin laittaa peitteen ja asettaa lämmitin sen alle. Ongelma on, että levy on 270m2 ja ympärysmitta noin 95m, joten joudun tekemään sen osissa.

Olen palkannut kokeneen valajan raudoitukseen+valamiseen, mutta lumet pitää saada pois..
Peite ja lämmitin kuten olit aikeissa. Vinkki on vuokrata isompi kompressori ja puhaltaa suurin osa pois ensin. Sitten, jos on vähän lunta, se sulaa nopeasti, kun betoni tulee päälle. Mutta joitakin senttejä koko pinnalla on vähän liikaa..
 
Jos lumi ei ole ehtinyt tulla tiiviiksi, lehtipuhallin toimii erinomaisesti. Sitä käytetään rakennustyömailla täällä Norrbottenissa, kun työpäivä pitää usein aloittaa lumen poistamisella...

Jos se taas on täysin tiivis ja jäätä, niin luultavasti vain lämpö auttaa, ja niin suuri alue kuin sinun tapauksessasi täytyy jakaa työ muutamaksi päiväksi ja alueiksi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.