1 043 lukukertaa ·
24 vastausta
1k lukukertaa
24 vastausta
Vakauta autotallin runko reikähihnalla.
Minulla on käytettävissäni paljon metallityöstöä, mukaan lukien hitsausta jne., joten sepäntyöt hoituvat.VidarH sanoi:
Jos laitat varaston seinää vasten portin viereen, se on paljon vakaampi. Mutta myös kaksi ulkoista vinotukia antavat mielenrauhaa.
Ajattelin enemmän yrittää löytää viljelijän/seppän/verstaan (kaasu tai vesi/laser), joka voisi polttaa 2/4 kunnon 90° kulmaa yli 5 mm teräslevystä, joka ulottuu melkein koko tolpan syvyyteen ja 70-80 cm kulmasta. Vain suorat viivat ja pieni säde kulmassa mahdollistavat vähäisen monimutkaisuuden. Jälkityöt kulmahiomakoneella riippuen siitä, kuinka paljon haluaa jäljestä välittää.
Nyt minulla on uusi idea päässä konstillista, jota aion kehittää.
Ei ole kiva kuulla ongelmista vahingoittuneiden reikänauhojen kanssa ja miten se voi vaikuttaa, mutta on parempi saada tieto nyt kuin liian myöhään.Cheesen sanoi:
Meillä on rakennusyritys Norrbottenissa, joka on epäonnistunut reikänauhan kanssa ja saanut sortumia muutamaan otteeseen. Reikänauhalla ei ole erityisen hyvää rakenteellista kantavuutta ja pieni vahinko nauhassa jossain kohdassa on kaikki mitä tarvitaan, että se katkeaa katastrofaalisesti.
Käytä levymateriaalia sen sijaan, niin saat lisäksi palosuojan kaupan päälle. (Vaneri on käytännössä sama vastustuskyky paloa vastaan kuin kipsilevy) Autotalli voi olla hyvä olla edes vähän palosuojaa. Reikänauhaan et koskaan voi ripustaa lapiota, mutta vaneriin voit helposti kiinnittää pidikkeen lapiolle.
Ostan perustelusi siitä, että haluat maksimoida tilan sisällä, mutta et kuitenkaan aio käyttää huonetta palkkilautasen yläpuolella. Olen omistanut varaston, joka oli rakennettu samankaltaisella tavalla ja oli täysin toivotonta säilyttää tavaroita ja koneita siellä, kun seinät eivät olleet hyödynnettävissä. Panin uudelleen muutaman kuukauden jälkeen levyt paikalleen ja yhtäkkiä varasto tuli suuremmaksi. Jos joka tapauksessa pidät siellä vain asuntovaunua, et tule kulkemaan sisään ja ulos ovesta erityisen paljon (se on tyypillinen käyttötarkoitus jättää seinä ilman paneelia tai levyjä sisäpuolelta). Mutta ehkä haluat hyllyn puutarhakalusteille tai etuteltalle.
Pitää miettiä, pitäisikö yhdistää molemmat, sillä tilan tarve on erilainen eri osissa autotallia.
Hyödyntääksesi vaneria vakauttamiseen, sinun ei tarvitse peittää koko seiniä, vaan voit asentaa sen joihinkin runko-osioihin upotettuna, jolloin se on vakaa ja hyvä.P-plats sanoi:
Ehkä minun pitäisi laittaa vaneria kahteen "väleistä" jokaisella pitkä sivuilla sen sijaan että käyttäisin reikänauhaa.J Jansson69 sanoi:
Toimiiko tavallinen rakennusvaneri täysin lämmittämättömässä tilassa vai mitä pitäisi käyttää?
Pitäisikö valita 12 vai 15mm?
Se on seuraava kysymys, jota olen pohtinut. Näyttäisi siltä, että on olemassa työkaluja hihnan kiristämiseen asennuksen aikana, mutta myös kalliita kiristimiä, jotka kiinnitetään jokaiselle hihnalle, jotta voi kiristää tarpeen mukaan. Ehkä kannattaisi laittaa vaneria seinille ja vaijeria kattoon avec vantskruv, voisiko se olla parempi vaihtoehto?S Svammlet sanoi:
15 tai 21mm suosin, joo, voithan tehdä kulman ja laittaa sen nurkkaan niin, että päädyn runkorakenne kohtaa pitkän sivun, niin se lukittuu todella hyvin.P-plats sanoi:
Olen itse käyttänyt vain reikänauhaa kotona, valmistin asennuskiristäjän vanttiruuveista ja hieman kekseliäisyyttä. Vaijerista minulla ei ole kokemusta, joten en voi auttaa sinua siinä. Tavallinen 22x145 lauta, jonka naulaat kattoon, on varmasti yhtä kestävä kuin nauha/vaijeri, etkä tarvitse kiristää sitä!P-plats sanoi:
Seuraava kysymys, jota olen pohtinut.
Näyttää siltä, että on olemassa työkaluja nauhan kiristämiseen asennuksessa, mutta myös kalliita kiristimiä, jotka asennetaan jokaiseen nauhaan, jotta niitä voi kiristää tarpeen mukaan.
Ehkä kannattaisi laittaa vanerilevyt seinille ja vaijeri kattoon vanttiruuveilla, voisiko se olla parempi vaihtoehto?
Olen auttanut kälyä rakentamaan vierasmökin yhdessä ammattimaisen rakennusalan sukulaisen kanssa. Hän kiristi reikälevyn vetämällä ruuvin viistossa siten, että nauha kiristyi lisää, kun ruuvi meni kiinnityspuuhun. Nauhasta tuli kireä kuin viulunkieli.P-plats sanoi:
Seuraava kysymys, jota olen pohtinut.
Näyttää olevan työkaluja nauhan kiristämiseen asennuksen yhteydessä, mutta myös kalliita kiristimiä, jotka asennetaan jokaiseen nauhaan, jotta niitä voi kiristää tarvittaessa.
Ehkä pitäisi valita vaneriseinät ja katon vaijeri vanttiruuveilla, voiko se olla parempi vaihtoehto?
Se ei toimi kaikissa reikänauhoissa, joissain on vain 4 mm reiät eikä ole olemassa 4 mm ruuveja, jotka kestäisivät kiristää 2x40 mm nauhaa.D datja sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi