Mielestäni liioittelet koko asiaa.

Y
ei ole mitään järkeä jättää sitä puolitiehen, nyt hiiret voivat tulla ja tökätä verkkoa ja luikahtaa paneelin taakse, missä tuulensuojapaperi ei ole kunnolla paneelia vasten, hehe

-ehkä olisi pitänyt kytkeä sellainen sähkö-eläinaita juttu verkkoon niin kuin joku vinkkasi, haha

Yrrol sanoi:
-ehkä pitäisi kytkeä sellainen sähkö-eläinaita verkkoon kuten joku ehdotti, haha
Älä unohda kylttiä...

Ymmärrän huolesi hiiristä, en tykkää niistä itsekään, mutta olen huomannut, että kun raivaa kunnolla talon ympäristöä, varmistaa vanhojen kulkureittien estämisen, niin hiiret vähenevät huomattavasti.
Hiiret pitävät ruoasta ja lämmöstä, tehokkain keino minulle oli tukkia kaikki mahdolliset reitit taloon sisäpuolelta. Eli löytää paikat, joissa puuttui lattialistoja, raot lattia/seinä jne.

Periaatteessa hiirillä ei ole mitään mielenkiintoa taloa kohtaan, jos ne eivät pääse talon huoneisiin.

Y
Mmm mjo siellä oli sisäänkäyntejä tyypeittäin kaikkien seinien alla ja yläpuolella, olen huomannut, mutta kaikki suljetaan tiiviisti..

anticimex neuvoi minua tiivistämään keittiön vesiputkien ympäriltä vaahtomuovilla.... silloin kyseenalaistin sen ja sanoin että ihmiset yleensä välttävät vaahtoa putkien ympärillä koska se aiheuttaa niin suuren paineen... sitten hänellä ei ollut muita vinkkejä...
-uskallanko käyttää vaahtoa vesiputkien ympärillä?

Mikael_L
Minusta se näytti aika hyvältä kuvissasi.

Mutta nyt kun olen yrittänyt ymmärtää mitä kirjoitat ja katsonut ensimmäisiä kuviasi, ymmärrän mikä ongelma on.

Kyllä, kun olet kerran aloittanut, on yhtä hyvä tehdä se kunnolla.
Mutta luuletko (/te muut) todella, että hiiret työntävät metalliverkon syrjään?

Yrrol sanoi:
Mmm mjo det fanns ingångar typ under och över alla väggar här har jag märkt men allt kommer slutas tätt..

anticimex neuvoi minua tiivistämään keittiön vesiputkien ympärillä, käyttäen tiivistevaahtoa.... kyseenalaistin sen ja sanoin että ihmiset yleensä välttävät vaahdon käyttöä putkien lähellä koska vaahto aiheuttaa painetta.. hänellä ei ollut muita vinkkejä...
-uskallanko käyttää vaahtoa vesiputkien ympärillä?
Olen käyttänyt tiivistevaahtoa vesiputkieni ja viemäriputkieni ympärillä - ei siitä tule niin hirveän suurta painetta, ja vaahdolla on tilaa laajentua muihin suuntiin kuin putkea vasten :)

Älä vaan käytä liikaa - se laajenee! :)

/K

Y
luulen, että helpointa olisi vain nitoa niittejä, jotka sitovat verkon ja paperin yhteen, mutta sinne ylös on vaikea päästä minkään työkalun kanssa... sitten niitit varmaan irtoavat.

olen hieman huolissani siitä, miten alumiini reagoi lämpöön ja kylmään. Näen eläinaitojen kohdalla, kuinka ne muuttuvat vuodenaikojen myötä... siinä tapauksessa voisin kuvitella, että lasikuituverkko olisi ollut kuitenkin parempi...

Puristaa polyuretaanivaahto ei ole varmaan ongelma, mutta hiiret jyrsivät valitettavasti mielellään sitä :)

Y
ei, jos se on se specialaren, joka maistuu karvaalta. anticimex käyttää sitä ja eräs internetissä myy niitä.. valitettavasti tarvitaan outoja työkaluja käyttämään putkia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.