2 339 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Vaihtoehtoinen harvaritilä
Tänään olohuoneessa on mäntykatto, joka aiomme poistaa eristääksemme välipohjan eri syistä. Mäntykatto on pontattu, ehkä 70 mm leveillä "lankuilla" ja noin 10 mm paksu. Välipohja on koolattu 60 cm välein.
Suunnittelemme laittavamme kipsikaton ja ymmärtääkseni tulisi käyttää 28x70 rimoitusta 30 cm välein kiinnittääksemme kipsilevy.
Mutta kun minulla on näitä "mäntylankkuja" jäljellä, kun ne puretaan, pitäisikö niiden käyttö 30 cm välein rimoituksena kipsilevyn kiinnittämiseksi onnistua, vai ovatko ne aivan liian heikkoja?
Jokainen senttimetri, jonka voi säästää kattokorkeudessa, on parempi...
Suunnittelemme laittavamme kipsikaton ja ymmärtääkseni tulisi käyttää 28x70 rimoitusta 30 cm välein kiinnittääksemme kipsilevy.
Mutta kun minulla on näitä "mäntylankkuja" jäljellä, kun ne puretaan, pitäisikö niiden käyttö 30 cm välein rimoituksena kipsilevyn kiinnittämiseksi onnistua, vai ovatko ne aivan liian heikkoja?
Jokainen senttimetri, jonka voi säästää kattokorkeudessa, on parempi...
Anteeksi kärsimättömyyteni...
Epäilin, että ne ovat liian heikot... mutta 28mm glespanel ja sitten 13mm kipsilevy tuntuu vähän liialliselta huoneessa, jossa ei nykyään ole erityisen korkea katto. Mutta sen kanssa ehkä täytyy elää... :S
Kiitos Immobil
Epäilin, että ne ovat liian heikot... mutta 28mm glespanel ja sitten 13mm kipsilevy tuntuu vähän liialliselta huoneessa, jossa ei nykyään ole erityisen korkea katto. Mutta sen kanssa ehkä täytyy elää... :S
Kiitos Immobil
Onhan niitä, mutta tämän sivuston kuvien mukaan ne näyttävät olevan suunnilleen yhtä paksuja kuin gles...Mikael_L sanoi:
http://www.alltombostad.se/Gor_det_sjalv/Beskrivningar/Invandigt/Stalreglar_haller_taket_uppe/
MaZtoR, mietin itse asiassa sitä myös... mutta kuten sanot, se on enemmän työtä. Olohuone on hieman yli 5m syvä ja varmasti 10 palkkia leveä ja siitä olisi varmasti tullut... hmmm 166 ristikkäiskappaletta CC30?
Kuulostaa paljolta, olen ehkä viettänyt liikaa aikaa auringossa, joten lasken väärin...
Kuulostaa paljolta, olen ehkä viettänyt liikaa aikaa auringossa, joten lasken väärin...
Toinen ajatus, jota pohdin tämän asian suhteen, on saada hyvä ääneneristys kerrosten väliin. Jos kiinnittäisi harvalaudoituksen sisäpuolelle kipsiä ja sitten kipsiä harvalaudoitukseen. Eli asennettaisiin muutama harva ja liu'utetaan kipsilevy, joka on 600mm leveä ja lepää harvalautojen päällä, ja lopuksi asennetaan kipsi normaalisti, kun loput harvat on asennettu.
Auttaisiko tämä jotain kerrosten välisen äänen suhteen?
Auttaisiko tämä jotain kerrosten välisen äänen suhteen?
Klikkaa tästä vastataksesi