Tänään olohuoneessa on mäntykatto, joka aiomme poistaa eristääksemme välipohjan eri syistä. Mäntykatto on pontattu, ehkä 70 mm leveillä "lankuilla" ja noin 10 mm paksu. Välipohja on koolattu 60 cm välein.

Suunnittelemme laittavamme kipsikaton ja ymmärtääkseni tulisi käyttää 28x70 rimoitusta 30 cm välein kiinnittääksemme kipsilevy.

Mutta kun minulla on näitä "mäntylankkuja" jäljellä, kun ne puretaan, pitäisikö niiden käyttö 30 cm välein rimoituksena kipsilevyn kiinnittämiseksi onnistua, vai ovatko ne aivan liian heikkoja?

Jokainen senttimetri, jonka voi säästää kattokorkeudessa, on parempi...
 
ei kukaan? :(
 
Kyllä vain, ole kärsivällinen.
Olen varma, että 10 mm on aivan liian heikko. Tulet katumaan jos asetat ne glespanel:iksi.
 
Kaappaanpa ketjua vähän: onko mahdollista asentaa plyfa 12mm suoraan kattoristikoiden cc 1200 päälle ja sitten kipsi, eli ohittaa glesen...

/F
 
... pelkään, että siitä voi tulla roikkuvaa myös tuon version kanssa. :-(
 
Anteeksi kärsimättömyyteni...
Epäilin, että ne ovat liian heikot... mutta 28mm glespanel ja sitten 13mm kipsilevy tuntuu vähän liialliselta huoneessa, jossa ei nykyään ole erityisen korkea katto. Mutta sen kanssa ehkä täytyy elää... :S

Kiitos Immobil
 
...tai sitten sinun täytyy kumartua. Ja korkokengät voit unohtaa. :D
 
Hehe, se on kuitenkin 237 cm katon korkeus mutta se huomataan jos sitä lasketaan 3-4 cm... luulen ainakin....
 
Mikael_L
Eikö ole olemassa mitään teräslistoja, jotka korvaisivat gles?

Niiden pitäisi teknisesti ottaen voida olla hieman matalampia profiililtaan, ehkä noin sentin matalampia.
 
Voit aina laittaa 45x45 300cc välipohjan väliin. Silloin se ei rakenna mitään. Mutta se on aika paljon työtä. Aion itse tehdä sen kellarissa, jossa huonekorkeus on nyt 1,78 m.
 
MaZtoR, mietin itse asiassa sitä myös... mutta kuten sanot, se on enemmän työtä. Olohuone on hieman yli 5m syvä ja varmasti 10 palkkia leveä ja siitä olisi varmasti tullut... hmmm 166 ristikkäiskappaletta CC30?

Kuulostaa paljolta, olen ehkä viettänyt liikaa aikaa auringossa, joten lasken väärin...
 
Toinen ajatus, jota pohdin tämän asian suhteen, on saada hyvä ääneneristys kerrosten väliin. Jos kiinnittäisi harvalaudoituksen sisäpuolelle kipsiä ja sitten kipsiä harvalaudoitukseen. Eli asennettaisiin muutama harva ja liu'utetaan kipsilevy, joka on 600mm leveä ja lepää harvalautojen päällä, ja lopuksi asennetaan kipsi normaalisti, kun loput harvat on asennettu.
Auttaisiko tämä jotain kerrosten välisen äänen suhteen?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.