Hei!

Ajattelin lisäeristää rapatun taloni solumuovilla.

Pohdin vähän puuverhouksen asentamista sen jälkeen.
Kysymys on, tulenko katumaan päätöstäni, koska se näyttää huonommalta tai onko muita haittoja?

Kiitollinen mielipiteistä.
 
Jos et halua muuttaa talon ulkopuolta, voit sen sijaan lisäeristää sisäpuolelta. Kun lisäeristetään ulkopuolelta, ikkunat sijaitsevat yhtäkkiä kaukana julkisivusta, mikä ei ole kovin kaunista.
 
Aina kannattaa yrittää eristää ulkopuolelta kivitaloissa/rapatuissa taloissa.
Kysymys on, mikä niistä on työläin?
Siirtääkö ikkunat ulospäin vai rakentaa, maalata jne. koko talossa.
Jos nykyinen julkisivusi ei ole huippukunnossa, eristäisin ulkopuolelta.
Jos muutat mieltäsi ja haluat rapatun ulkoasun, käytä Minerit-levyjä tai rappaa suoraan solumuovin päälle.

//Jonas
 
Ajattelin puhdistaa suoraan cellplastin päällä.
Aion käyttää vain 50 mm, joten katson, etten tarvitse siirtää ikkunoita.
 
Hei!

Puujulkisivuvaihtoehdolle pätee:

Eristepaksuus 50mm. Sen jälkeen tulee olla 9mm kipsiä (tai vastaavaa), kantolista 22-25mm, julkisivulauta 22mm.

Yhteensä hieman yli 10cm matalimmillaan. Ikkunasi ovat todennäköisesti jo hieman sisään vedettyinä julkisivussa. => Siirrä ikkunat ulospäin!

Onko se todellakin niin hankalaa kuin kaikki antavat ymmärtää? Minulta menee nyt noin 7 tuntia siitä, kun alkuperäinen seinä on koskematon, siihen asti kun ikkuna/ovi on paikallaan, ja se on valmis viimeistelyä varten sisä- ja ulkopuolella. Pelkkä olemassa olevien ikkunoiden siirtäminen ulospäin ei tunnu erityisen vaivalloiselta, vaikka se toki tuo mukanaan lisätyötä ikkunalaudoilla ym.
 
Me siirrettiin ikkunat - se näyttää tällä hetkellä hirveältä sisäpuolelta, mutta heti kun laitetaan vähän listoja, se paranee.

Se EI ole mielestäni hankalaa tai raskasta. Saimme kaikki ikkunat pois yhdessä päivässä, karkeasti arvioiden. Se on ehdottomasti sen arvoista. Mielestäni talo, jossa on syvät syvennykset, menettää koko tyylinsä.
 
Se näyttää typerältä, jos sisällä on liian suuria aukioita myös.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.