2 728 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Vaihda sisäpaneeli
Hei,
Olen ostanut ensimmäisen taloni ja kuten monilla muilla, minulla on kunnianhimoisia suunnitelmia mutta vähemmän kokemusta, joten olisi mahtavaa saada vähän ohjausta. 1,5-kerroksinen talo, yläkerrassa on kalteva katto, jossa on harvataitokatto perinteisellä sisäkatolla. Haluaisin modernisoida ulkonäköä hieman, samalla kun olisi tärkeää saada mahdollisimman paljon kattokorkeutta, sillä korkeus on rajalla.
Onko järkevää purkaa paneelia, jotta voi kiinnittää kipsilevyn suoraan harvataittoon, vai pitäisikö paneelit jättää paikoilleen ja kiinnittää kipsilevy suoraan paneeliin?
Voiko/tekeekö väärin, jos kiinnittää kipsilevyn suoraan kattokannattimiin (epäilen, että harvataitolla on jokin syy olla siellä, haaveilen ehkä hieman korkeuden kasvattamisen näkökulmasta)?
Onko mitään hyötyä eristyksen kannalta, jos paneeli jää kipsilevyn alle?
Kiitollinen kaikesta opastuksesta, mitä voidaan tarjota!
Olen ostanut ensimmäisen taloni ja kuten monilla muilla, minulla on kunnianhimoisia suunnitelmia mutta vähemmän kokemusta, joten olisi mahtavaa saada vähän ohjausta. 1,5-kerroksinen talo, yläkerrassa on kalteva katto, jossa on harvataitokatto perinteisellä sisäkatolla. Haluaisin modernisoida ulkonäköä hieman, samalla kun olisi tärkeää saada mahdollisimman paljon kattokorkeutta, sillä korkeus on rajalla.
Onko järkevää purkaa paneelia, jotta voi kiinnittää kipsilevyn suoraan harvataittoon, vai pitäisikö paneelit jättää paikoilleen ja kiinnittää kipsilevy suoraan paneeliin?
Voiko/tekeekö väärin, jos kiinnittää kipsilevyn suoraan kattokannattimiin (epäilen, että harvataitolla on jokin syy olla siellä, haaveilen ehkä hieman korkeuden kasvattamisen näkökulmasta)?
Onko mitään hyötyä eristyksen kannalta, jos paneeli jää kipsilevyn alle?
Kiitollinen kaikesta opastuksesta, mitä voidaan tarjota!
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
On oikeastaan vain esteettinen/visuaalinen juttu, jossa mielestäni sileät katot/seinät tuovat huoneeseen toisenlaista rauhaa kuin paneelit, kun katto on niin matala kuin se on. Jos sinulla olisi sama maku kuin minulla, olisit siis vain ruuvannut kipsilevyn paneelin päälle?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Gyprocin asentaminen paneelin päälle on tietysti helpompaa, jos sinulla on runsaasti tilaa. Muuten on luultavasti hyvä ajatus poistaa paneeli ensin.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Se riippuu siitä, mitä paneelin takana on.T tdahl sanoi:
Esimerkiksi kattopaneeli, 12 mm paksu, voidaan kiinnittää c-c 600 koolauksiin.
Mutta juuri kipsilevyn takia halutaan mieluiten harvaluokka c-c 300 mm, jotta kipsilevyt eivät roikkuisi koolausten välissä.
Joten, miten kattosi on rakennettu?
Tervetuloa Bygga Hus -foorumille joka tapauksessa Tdahl!
(PS Mielestäni on erittäin rauhoittavaa ja rentouttavaa katsella puupaneelia seinissä ja katoissa
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Et voi tyytyä valkokuultoon/valkovahaan kattoon?
Sehän näyttää todella hienolta!
Ja sitten laitatte muutaman maton lattialle, niin korkkilevyt eivät ole niin hallitsevia.
Säästämistänne rahoista lähetätte 10 % minulle, loput valitsemaanne kodittomien kissojen kotiin tai minne pidätte parempana
Sehän näyttää todella hienolta!
Ja sitten laitatte muutaman maton lattialle, niin korkkilevyt eivät ole niin hallitsevia.
Säästämistänne rahoista lähetätte 10 % minulle, loput valitsemaanne kodittomien kissojen kotiin tai minne pidätte parempana
Klikkaa tästä vastataksesi

