Hei
Olen parhaillaan remontoimassa kotona, olen juuri repinyt kaiken pois kellarista tehdäkseni pesuhuoneen ja kuraeteisen.
Kellari on noin 40 m2, leveys 4,1 m jänneväli.
Talo rakennettu -67.
Kun purin katon pois, huomasin, että lattia on kooltaan 2"x8" jänneväli 4,1 m :confused:
Joten nyt kun olen purkanut kaiken, haluan käyttää tilaisuutta hyväkseni ja tukea sen jollain hyvällä tavalla. Koska kyseessä on kellari, haluan välttää palkin tai liimapuupalkin asentamisen nykyisen lattian alle.
Olen harkinnut, että lyön toisen 2"x8" nykyisten palkkien päälle ja sitten "kottlaan" kaikkien väliin. Mitä luulette tästä?

Voin mainita, että kellarin jälkeen aion aloittaa yläkerrasta ja vaihtaa kaikki lattiat, harventaa 28x120:llä vesikiertoista lattialämmitystä varten ja sitten lattia päälle.

Vaikea kysymys, mutta luuletteko, että tämä riittää?

Kiitollinen vähän ohjauksesta :D

Kyllähän se riittää sellaisenaan. Mutta on selvää, että mukavuus paranee, kun ei tarvitse sietää "kolisevia" lattioita. Kokemuksen mukaan vanhojen tukipuiden väliin on usein vaikea asentaa kortlia, koska ne ovat yleensä kuivuneet ja hieman vääntyneet. Ristituenta toimii paremmin siinä tapauksessa (etsi lisätietoa, jos et tiedä mitä se on). Jos uskot, että saat hyvän istuvuuden, niin se voi onnistua myös kortlilla. Suurin ero luultavasti syntyy, jos käytät liimaruuvia lattiakuitulevyn kiinnittämiseen yläpuolelle, kun vaihdat lattian. Arvelen, että sinulla on tällä hetkellä naulattu pontattu puulattia? Juuri liimaruuvien käyttö lattiakuitulevyn kiinnittämisessä parantaa tilannetta tuntuvasti, kun saat todella hyvän puristuslaipan yläpuolelle. On tärkeää, että höyläät olemassa olevat tukipuut tasaisiksi, että lattialevy ja tukipuut asettuvat hyvin toisiaan vasten kaikkialla.

Joo, varmasti se tekee, mutta en haluaisi, että se pettäisi, joten koska minulla on nyt niin paljon alhaalla, ajattelin kuitenkin yrittää korjata sitä :DKrysskolva ehkä kannattaisi käyttää silloin? Kuulin jostain, että voi sahata kaikki palkit ja sitten upottaa H-palkin, johon lattiarakenteen kiinnittää, mutta tuntuu vähän siltä, että sahataan lattiarakennetta vain kiinnittääkseen sen uudelleen palkkiin, joka ei luultavasti ole hyvä ratkaisu. Mutta kuten sanottu, se on vain oma tunteeni.Sitten oli se, että kiinnittää lisäsääntö olemassa olevaan palkkiin?Lattia on naulattu tänään, mutta koska aion tiivistää paneelilla (lämpölattialle), jonka ruuvaan kiinni, haluan, että minulla on "kohtuullisen" vakaa lattia ennen kuin aloitan ylhäällä :DErittäin vaikeaa tämä :) Kiitos silti vastauksesta!Ehkä on haettava joku, joka laskee parhaan ratkaisun :/

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.