4 900 lukukertaa ·
23 vastausta
5k lukukertaa
23 vastausta
Vahvin kiinnitys kantopalkkiin
En ole vielä täysin ratkaissut, miltä sauma näyttää. Rakentamisen toisella viikolla saapuvassa perustilauksessa on riittävästi ankkuriruuveja ja (tavallisia) 2x60x200 reikänauhoja kaikkien "pysty" saumojen varmistamiseen. Olen liian paljon amatööri (insinööri, mutta "vääränlainen"...) ymmärtääkseni riittääkö se vai tarvitsenko paremman ratkaisun. Kantojohdot ovat laskettavissa jatkuviksi, koska ne ovat kolmen tuen päällä ja ruuviliimattuja, joten ehkä ei tarvitse olla huolissaan.J JF. sanoi:
/Göran
Luulen, että se riittää, mutta olen myös amatööri. Minkä paksuuden valitsit trallelle? Valitsin 34 mm varmistaakseni vakauden estääkseen notkumista.Sharky58 sanoi:
En ole vielä ratkaissut, miltä liitos näyttää. Perustilaus, joka tulee viikolla 2 rakennusprosessissa, sisältää riittävästi ankarskrueveja ja (tavallisia) 2x60x200 reikäteräksiä kaikkien "pystyssä" olevien liitosten selvittämiseen. Nyt olen aivan liian paljon amatööri (insinööri mutta "väärä laji"...) ymmärtääkseni riittääkö se vai tarvitsenko paremman ratkaisun. Kantavat palkit lasketaan jatkuviksi, koska ne makaavat kolmen tuen yli ja ne ruuvataan liimalla, joten voi olla, ettei minun tarvitse huolehtia.
/Göran
34x145 käsittelemätön sydänpuu (se ei oikeastaan ole "minun" projekti - toimin suunnittelijana tyttärelleni ja vävylle ja tulen johtamaan työtä paikan päällä).J JF. sanoi:
Näin kansilaudoitus näyttää:

Lasikaide ympärillä valkoisilla 110x110 liimapuupylväillä, joissa on läpivientireikä upotetuille lampuille joka pylväässä. Valkoiseksi maalattu hamelevy ympäriinsä. Ja 2.4 metriä leveä puoliksi upotettu portaikko ala-terassille, joka sijaitsee 2.3 metriä suuren terassin alapuolella.
/Göran
Tulee olemaan hieno! Itse asiassa valitsin sydänmäntyä pois viime hetkellä ja otin painekyllästettyä terassilautaa sen sijaan eliniän vuoksi. Onnea rakennustöihinSharky58 sanoi:
34x145 käsittelemätön sydänpuuterassi (se ei oikeastaan ole "minun" rakennustyöni - toimin suunnittelijana tyttärelleni ja vävylle ja tulen johtamaan työtä paikan päällä).
Tältä terassilattian asettelu näyttää:
[kuva]
Lasikaide ympäriinsä valkoisilla 110x110 liimapuupylväillä, joissa läpi menevä reikä upotettujen lamppujen kaapeleille joka pylvääseen. Valkoiseksi maalattu kaistale ympäriinsä. Ja 2,4 metriä leveä puoliksi upotettu porras alas alemmalle terassille, joka sijaitsee 2,3 metriä suuremman terassin alapuolella.
/Göran
Olen aina valinnut käyttää kaksinkertaisia säännöksiä paaluilleni ja kantavan tukipuun saumakohdassa asettanut väärän keskelle samaa rakennetta.
Nopeasti, helpompi työskennellä kuin juuri paksut paalut ja se toimii hyvin!

Nopeasti, helpompi työskennellä kuin juuri paksut paalut ja se toimii hyvin!
Tyylikäs! Mutta minulla on kaksinkertainen 45x220, joten en voi tehdä aivan kuten kuvassa. Mutta kiitos inputista.slacker sanoi:
Minulla on kolme metriä korkeat tolpat, joten lumikuorman ja elefanttien kestäminen huomioon ottaen valitsin 90x90 liimapuuta eturivin tolppiin. Lisäksi lattiaregulinaan liitos osuu kantavan palkin kohdalle ja haluan siinä 45 + 45 mm kannatuksen liitokseen. Rakenteessani lähinnä taloa olevat kantavat palkit ovat yksinkertaisia 45:mm kanssa saman ratkaisun kuin sinä. Minulla on perustukset 1600 välityksellä käytännön syistä, eli mitat sopivat hyvin ja voin pitää samat mitat kaikissa riveissä ja molemmissa terasseissa (alemman terassin takaosa roikkuu samoissa tolpissa kuin ylemmän terassin).slacker sanoi:
/Göran
Klikkaa tästä vastataksesi