Jotta luotaisiin vahvin kiinnitys palkin ja pystysuoran tolpan välille, miten toimitaan? Annetaanko tolpan mennä palkin ohi ja kiinnitetäänkö vaunupultilla? Annetaanko palkin levätä tolpan päällä ja kiinnitetäänkö jollain kiinnitysraudalla?
Palkki koostuu kahdesta 45 mm
 
Se riippuu tolpan toiminnasta ja kuormasta.
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Se riippuu siitä, mikä tolpan tehtävä ja kuorma on.
Tehtävä on kannatella kantolinjaa terassille. Kuormaa en tiedä, mutta se on normaali terassi.
 
Siinä tapauksessa on parasta asettaa tolppa kantavan palkin alle ja käyttää liitosrautaa sivuilla, jotka kiinnität läpimenevällä pultilla sekä tolppaan että kantavaan palkkiin.
 
  • Tykkään
JF. ja 1 muu
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Siinä tapauksessa on parasta asettaa tolppa kannatinpalkin alle ja käyttää jatkoperiä sivuilla, jotka kiinnität läpimenevillä pulteilla sekä tolppaan että kannatinpalkkiin.
Tarkoitako näin?
 
  • Reikäviivapaperille piirretty suorakaiteen muotoinen kaavio, jossa yläosassa on kahdella neliöllä ja vaakasuoralla viivalla muodostettu osio.
Kyllä, mutta tolpassa pitäisi varmaan olla kaksi pulttia, jotta siitä tulisi todella vakaa.
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Kyllä, mutta siinä pitäisi olla kaksi pulttia tolpassa, jotta se olisi todella vakaa.
Yksi tolpan läpi ja yksi kannatinpalkin läpi sitten Riittääkö rei'itetty levyn koko 175x40mm?
 
Onko todella tilaa läpimenopultille reiällisessä levyllä? Ketjun otsikko on kuitenkin "vahvin kiinnitys". Ajattelen sitä, mitä kutsutaan yleensä nimellä liitosrauta, joka muistuttaa sokkelirautaa.
 
  • Tykkään
Lorpar ja 1 muu
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Onko reikälevyssä todella tilaa läpipuristusruuville? Ketjun otsikkohan on "vahvin kiinnitys". Ajattelen kiinnikettä, jota yleensä kutsutaan liitosraudaksi, joka muistuttaa pilarirautaa.
Sen nimi on reikälevy special kahdella reiällä M10 pultille. Tarkistan, voinko löytää ne, mitä tarkoitat
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
Sharky58 Sharky58 sanoi:
Bauhausilla on myös vastaavanlaisia. Esim: [linkki]

/Göran

P.S Tarvitsetko jatkaa kantavia palkkeja vai riittävätkö ne koko terassin leveydelle ilman jatkoja?
Se tulee olemaan 9,6M leveä, joten joudun jatkamaan.
 
Istun 13.6m:lläni rakenteessani, jonka rakennustyö alkaa ensi viikolla. Sama ratkaisu (kuten Justus tietää...). Liimapuutolpat 90x90, joissa on kaksinkertaiset 45x195x5400 kantavat palkit, jotka asetetaan limittäin ja liitetään tolppien tukeihin. En ole itse ratkaissut kiinnitystä oikein saumakohdan yli....

/Göran
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
Tässä on minun yläjuoksun ja kantolinjan sijoittelu:

Rakennesuunnitelma, jossa näkyy yläterassin perusrungon ja palkkien sijoittelu mittoineen.
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
Sharky58 Sharky58 sanoi:
Istun 13,6 metrin rakenteessa, jonka rakentaminen alkaa ensi viikolla. Samaa ratkaisua (kuten Justus tietää...). Liimapuupylväät 90x90 kaksois-45x195x5400 kantolinjat, jotka asetetaan työntämällä ja liitetään pylväiden yläpuolella. En ole itse vielä ratkaissut liitostapaa liitoskohdan yli....

/Göran
Aion käyttää kaksois-45x220 ja asetan ne kuten sanot. Tarkoitat kuinka saat liitoksen liitoskohdan yli? Sillä se ei ehkä ole täysin optimaalinen. Ostitko liitokset, jotka linkitit bauhausista?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.