12 881 lukukertaa ·
26 vastausta
13k lukukertaa
26 vastausta
Vähennä talon lämpöä! Markiisi? Kiinteä ilmastointilaite? Kannettava ilmastointilaite?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Minulla oli niin hyvä tuuri, että lyhentämällä vain käsivarsia Jula markiisit menevät alas asti.
Protte
Protte
Njaa, heijastaa kuitenkin pois melko paljon lämpöä. Pienempi pinta-ala lämpenee, ja sitten se viilenee huomattavasti nopeammin kuin sisätilojen ilmamäärä sekä lattia, jota aurinko muuten osuisi.snowjim sanoi:Kuulostaa melko turhalta laittaa 3000-4000 kr ratkaisuun, joka ehkä ei kestä koko matkaa. Jos myöhemmin asentaa markiisin, ei ole lainkaan käyttöä kaihtimille. Tarkoitan tietysti sellaisia markiisimalleja, jotka voi laskea täysin alas.
Kaihtimet estävät osan lämmöstä ikkunassa, mutta ikkuna muuttuu enemmän tai vähemmän patteriksi. Rullaverhot ovat tietysti huonompia, koska "patteri" sijaitsee kauempana huoneessa.
Joo, että se tekee eron verrattuna siihen ettei ole mitään, ymmärrän toki, mutta ero sisäpuolella olevan rullaverhon tai lamellien välillä lasissa tuntuu minimaaliselta ja meillä on jo rullaverhot.Noseone sanoi:
Saatko lämpötilan laskemaan, jos avaat ikkunat ja luot hyvän ristivedon? Kokeile, mitkä ikkunat kannattaa avata parhaan vedon saavuttamiseksi. Kunnon hyttysverkot ikkunapuitteissa ja ovessa tietysti, jotta ne voi todella pitää auki.
Meillä voi olla enemmän "onnea" tuulen kanssa täällä, mutta se toimii hyvin. Ehkä 2-3 päivää vuodessa, jolloin se ei auta trooppisen ilmaston vuoksi.
Muuten panostaisin markiiseihin ja hyvään L/L. Minä inhoan liian kuumaa ja maksan mielelläni ylimääräisen sähkölaskun.
Meillä voi olla enemmän "onnea" tuulen kanssa täällä, mutta se toimii hyvin. Ehkä 2-3 päivää vuodessa, jolloin se ei auta trooppisen ilmaston vuoksi.
Muuten panostaisin markiiseihin ja hyvään L/L. Minä inhoan liian kuumaa ja maksan mielelläni ylimääräisen sähkölaskun.
Jos olisimme hankkineet parempaa markisväv, se olisi ehkä vaikuttanut hieman. Mutta julkisivutiili varastoi paljon lämpöä, joten pelkästään illalla viilennyksen käyttö ja sitten sammuttaminen ei riitä. Nukkun huonosti, jos on liian kuuma, joten maksan mielelläni ne kruunut, jotka aktiivinen jäähdytys maksaa, niin kauan kuin sähköä voi ostaa kohtuulliseen hintaan. Jos on bergvärme, niin frikyla voi olla vaihtoehto, mutta se pitää ehkä yhdistää markiser alhaisemman jäähdytystehon vuoksi. Myös asennus on hieman hankalampaa.
Mutta jos pitää aloittaa jostain, mitä luulette antaa parhaan vaikutuksen, markiisit tai ilmalämpöpumppu (sijoitettu halliin)? Tuuliohjatut markiisit maksavat luultavasti huomattavasti enemmän kuin ilmalämpöpumppu.
Markiisit ovat erittäin hyödyllisiä! Ne pitäisi olla alhaalla niin kauan kuin aurinko paistaa sillä puolella.
Tuulettakaa aamulla, kun ulkona on vielä viileämpää kuin sisällä. Sulkekaa sitten ikkunat ja ovet ja sammuttakaa tuuletin. Jos ulkona on 30 astetta auringossa ja tuuletin vetää sisään raikasta ilmaa, se vetää sisään lämpöä ulkoa. Uskon, että se on suurin syyllinen, luultavasti.
Mies piti minua typeränä, kun suljin aina, kun oli kuumimpaa, sehän viilentää, jos tuulettaa, hän sanoi. Mutta sain testata yhden vuorokauden. Sen jälkeen talo on ollut suljettu, kun ulkona on kuumaa.
AC-viilennys ilmasta/ilmaan alentaa lämpötilaa tehokkaasti, mutta jos ilmanvaihtotuuletin on päällä, uusi lämmin ilma virtaa sisään huoneisiin, joissa on tuloilmaa, ja se käy kalliiksi.
Tuulettakaa aamulla, kun ulkona on vielä viileämpää kuin sisällä. Sulkekaa sitten ikkunat ja ovet ja sammuttakaa tuuletin. Jos ulkona on 30 astetta auringossa ja tuuletin vetää sisään raikasta ilmaa, se vetää sisään lämpöä ulkoa. Uskon, että se on suurin syyllinen, luultavasti.
Mies piti minua typeränä, kun suljin aina, kun oli kuumimpaa, sehän viilentää, jos tuulettaa, hän sanoi. Mutta sain testata yhden vuorokauden. Sen jälkeen talo on ollut suljettu, kun ulkona on kuumaa.
AC-viilennys ilmasta/ilmaan alentaa lämpötilaa tehokkaasti, mutta jos ilmanvaihtotuuletin on päällä, uusi lämmin ilma virtaa sisään huoneisiin, joissa on tuloilmaa, ja se käy kalliiksi.
Aha, sitä täytyy kokeilla! Kiitos!Anna_H sanoi:Markiisit tekevät hyvää! Niiden pitäisi olla alhaalla niin kauan kuin aurinko paistaa siltä puolelta.
Tuuleta aamulla, kun ulkona on vielä viileämpää kuin sisällä. Sulje sitten ikkunat ja ovet ja sammuta tuuletin. Jos ulkona on 30 astetta ja tuuletin tuo sisään raikasta ilmaa, se tuo lämpöä ulkoa. Uskon, että siinä on itse asiassa suurin ongelma.
Mieheni piti minua hulluna, kun suljin kaiken, kun oli kuuminta, tuuletus viilentää, hän sanoi. Mutta sain kokeilla yhden vuorokauden. Sen jälkeen talo pysyy suljettuna, kun ulkona on kuuma.
Ilmalämpöpumpun viilennys laskee tehokkaasti lämpötilaa, mutta jos ilmanvaihtotuuletin on päällä, uutta lämmintä ilmaa tulee sisään niihin huoneisiin, joissa on tuloilma, joten se on kallista.
On vähän sama ongelma. Olen miettinyt ilmakanavien rakentamista kellarista niihin huoneisiin, jotka ovat lämpimiä. Ja sitten pumpata kylmää ilmaa kellarista näihin huoneisiin. Kuten se on nyt. Kellarissa on itse asiassa liian kylmää.
Klikkaa tästä vastataksesi