Aion rakentaa vaatekaapin vinoseinän viereen - noin 2m leveä. Mikä materiaali on sopivinta rakentamiseen? Lastulevy? MDF?

Kiitos etukäteen.

/Magnus

Totte_S
Kuinka korkeaksi se tulee ja miten ajattelit pukea sen? Ei ollenkaan, väri, tapetit, puupaneeli...?
Meidän vinokattokomeroimme rakensimme kuten kaikki muut sisäseinät, eli runkorakenne pontatulla paneelilla. Yli kaksi metriä korkeat. Sulautuvat kauniisti huoneisiin.
Ehkä se mielestäsi on liian kömpelö?
Jos massiiviset mäntylevyt eivät ole sinun juttusi, valitsisin MDF:n ennen lastulevyä. Lastulevyä käytetään mahdollisesti lattiaan, mahdollisesti....

Ottaisin siinä tapauksessa lastulevyn ennen MDF:ää... Miksi? Lastulevyn täytyy olla halvempaa. Sinänsä ei paras materiaali ruuvata koukkuja kiinni, mutta...

Jos saisin päättää täysin itse, laittaisin vaneria tai OSB:tä. Vaihtoehtoisesti peittäisin kipsilevyllä maalattavaksi.

Kiitos!

Olen juuri tekemässä sellaista kaappia. 4,5 m pitkä siitä tulee, 3 pariovea. Lastulevy on niin kolisevaa, ja MDF ei kestä hyvin nurkissa, joten valitsin 20 mm liimapuulevyt seinämateriaaliksi, 2x3" runkopuihin. Ruuvattu ja liimattu, rakensin kuten huonekalupuuseppä, jotta maali ei ajan myötä halkeile. Levyt eivät ole halpoja, ostin ne K-rautasta. Ovet ostettiin valmiina, mittojen mukaan tilattuina. Maksoivat noin 9000 kuudelle kappaleelle. Mutta mieluummin niin kuin että olisi tyytymätön. Minulla on valkoiseksi maalattu helmipontti katossa, joten katsoin, että paneelin laittaminen kaapin seiniin olisi hieman liian raidallista.

Aika hurjia lukuja minulle valitettavasti. 9000:- vaatekaapin ovista :-X

Sitten on melaniini, viilutettu MDF jne...
Kaikki riippuu siitä, miltä haluat sen näyttävän.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.