Olen täysin ymmärtänyt miten minun pitäisi toimia. Reagoin vain erilaisiin kuvauksiin, jotka eivät valaise tätä selkeästi.

Luinkin esimerkiksi vinkistä, että pitäisi asettaa pieni etäisyys naulauslaudan taakse, jotta saadaan hyvä tuuletus rakoihin. Tämäkin aiheuttaisi paljon rei'ityksiä, jos naulat ovat liian pitkiä.

Riittäköön tästä, mutta yksi kysymys on vielä jäljellä, mistä vesimääristä me oikeastaan puhumme? Kankaastahan käytetään kuitenkin nimitystä tuulensuojakangas ja paneelinhan pitäisi pitää kaikki vesi pois kankaalta. Onko kyseessä vain vähän kondensaatiota, jolloin ei tunnu niin kovin tärkeältä, jos johonkin kohtaan tulee reikä... vai mitä mieltä olet?

Etäisyys tuntuu vähän liioitellulta minun mielestäni, eikä se toimi tapauksessasi, jos sinulla on 45x45 makuulla takana. Vettä ei saisi päästä sisään, ja en usko, että kondenssia muodostuu niin kaukana ulkona seinässä. Tuulensuojakankaan lävistäminen on väistämätöntä, koska materiaali on kiinnitettävä jollain tavalla. Vain jatka eteenpäin :)

Mutta siis, jättääkö kaikki vain huomiotta sen, mitä olen kirjoittanut oikeasta naulan pituudesta?

@Arne99: Träguidenissa sanotaan myös, että käytät levyä tuulensuojana. Silloin hieman liian pitkät naulat eivät ole ollenkaan sama ongelma.

Arne999 sanoi:
Ymmärrän täysin, miten minun tulisi toimia. Reagoin vain erilaisiin kuvauksiin, jotka eivät selitä tätä selkeästi.

Luin esimerkiksi vinkin, että olisi hyvä laittaa pieni etäisyys naulausriman taakse hyvän ilmanvaihdon saavuttamiseksi raossa. Tämäkin johtaisi moniin rei’ityksiin, jos käytettäisiin liian pitkiä nauloja.

Mutta tämä asia jää tähän, mutta yksi kysymys on edelleen: minkälaisista vesimääristä me oikein puhumme? Kangasta kutsutaan kuitenkin tuulisuojakankaaksi ja paneelin pitäisi pitää kaikki vesi poissa kankaasta. Jos se on vain vähän kondensaatiota, niin ei tunnu niin tärkeältä, jos tulee joitakin reikiä siellä täällä... vai kuinka?
Jos asut tuulisella alueella, voi hieman vettä päästä sisään kovalla sateella. Paljon riippuu paneelin tyypistä (mitä et ole maininnut). Lukkopaneeli ei ole erityisesti altis, sillä se mahdollistaa luonnollisen tuuletuksen. Jos kyseessä on pontattu paneeli, käyttäisin ainakin itse etäisyyksiä naulausriman takana.

Täysin samaa mieltä siitä, mitä sanot naulan pituudesta, käytän nyt vaakatasoa, joten lisäkysymykset ovat vain puhtaasta mielenkiinnosta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.