1 518 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Uusi sisäkatto
Hei!
Olen uusi täällä foorumilla ja olen lukenut vähän, mutta en ole löytänyt kaikkea etsimääni.
Aion laskea eteisen kattoa 10 cm, jotta voin upottaa kohdevalaisimet. Ajattelin käyttää teräsprofiileja, joita en ole koskaan ennen käyttänyt.
Eteinen on 1,27 m leveä ja 3,7 m pitkä. Olin ajatellut käyttää 70 mm teräskiskoja, yksi kisko kummallakin pitkä sivulla ja sitten profiilit 30 cm välein koko matkan. Mietin, riittääkö yksi kisko kummallakin puolella ja sitten yksi profiili väliin, 1,27 m jännitys ei kai pitäisi olla ongelma?
Aion myös laskea katon keittiössä ja olohuoneessa, ja pinta-ala tulee olemaan huomattavasti suurempi, noin 6x7 m pienessä kulmassa. Mikä on kiskojen välinen etäisyys? 30 cm pitäisi olla "ruuvietäisyys", mutta mitä se on niiden osalta, jotka kantavat kaiken?
Terveisin
Jonas
Olen uusi täällä foorumilla ja olen lukenut vähän, mutta en ole löytänyt kaikkea etsimääni.
Aion laskea eteisen kattoa 10 cm, jotta voin upottaa kohdevalaisimet. Ajattelin käyttää teräsprofiileja, joita en ole koskaan ennen käyttänyt.
Eteinen on 1,27 m leveä ja 3,7 m pitkä. Olin ajatellut käyttää 70 mm teräskiskoja, yksi kisko kummallakin pitkä sivulla ja sitten profiilit 30 cm välein koko matkan. Mietin, riittääkö yksi kisko kummallakin puolella ja sitten yksi profiili väliin, 1,27 m jännitys ei kai pitäisi olla ongelma?
Aion myös laskea katon keittiössä ja olohuoneessa, ja pinta-ala tulee olemaan huomattavasti suurempi, noin 6x7 m pienessä kulmassa. Mikä on kiskojen välinen etäisyys? 30 cm pitäisi olla "ruuvietäisyys", mutta mitä se on niiden osalta, jotka kantavat kaiken?
Terveisin
Jonas
Joten et usko, että ne kestävät 1,27 riippuman? Ajattelin siis käyttää 70mm koolinkia, joka tulee tiiviisti kattoa vasten kahdella pitkällä kiskolla pitkäsivuilla ja sitten paljon "lyhyitä" paloja 30cc:llä. Tulee hitosti reikärautoja kattoon, jos aion kiinnittää kaikki, noin 15 koolinkia tulee.
Miksi laskea kattoa niin paljon? Jos asentaisit vain ohuemmat laudat c/c 600 ja kipsi tai mitä haluat, voidaan käyttää piilotettua johdotusta. Ehto = 12V spotit. MX 20Watt.
Se riittää. Tai?
Muuten sinun pitäisi olla c/c 600.
Se riittää. Tai?
Muuten sinun pitäisi olla c/c 600.
Kuinka paljon ajattelit, että laskisin sitten? Syynä siihen, että haluan laskea 10 cm, on se, että huonekorkeus on nyt 2,50 ja käytävä on erittäin kapea ja pitkä, joten luulen, että se näyttäisi paremmalta 2,40, joka on vakio korkeus.
Ajattelisin sisustussuunnittelijan tavoin. Värin, tapetin, rakenteen valinta vaikuttaa kokonaisuuteen. SILMÄ voi huijata. Esim. sama väri 2,4 asti. Loppu valkoinen. Vaikka sinulla on noin 2,47, näyttää se 2,4:lta. Mutta tilavuus tuntuu toiselta tavalla.
Tai tapetit/kuvio vaakasuunnassa laskevat katon. Silmälle. Mutta aivoille se näyttää suurelta tilavuudelta.
En itse ole tässä asiantuntija. Mutta tiedän, että tilavuus vaikuttaa paljon. Etsi lisää siitä. Ehkä muilla täällä on muita vinkkejä?
Tai tapetit/kuvio vaakasuunnassa laskevat katon. Silmälle. Mutta aivoille se näyttää suurelta tilavuudelta.
En itse ole tässä asiantuntija. Mutta tiedän, että tilavuus vaikuttaa paljon. Etsi lisää siitä. Ehkä muilla täällä on muita vinkkejä?
Klikkaa tästä vastataksesi