Olen asentamassa paneelia sisäkattoon. Nyt alkaa loppu häämöttää ja on aika kiinnittää viimeinen lauta. Haluaisi, että se tulisi niin lähelle seinää kuin mahdollista, jotta siihen ei jäisi suurta rakoa. Mutta miten ihmeessä sen saa paikoilleen? Sen varmaan täytyy olla todella vaikeaa sovittaa pontti ja ura, kun niitä ei voi painaa yhteen millään voimalla, koska seinä on tiellä.

Kiitos etukäteen

Nyt olen vain amatööri. Ota sorkkarauta ja paina viimeinen lauta paikalleen, luulen että on mahdotonta välttää raon syntymistä aivan seinän viereen, mutta sinulla on ehkä jokin muodossa kattolista? Yleensä täytyy varmaan halkoa viimeinen lauta, jos saat vain kapean laudan lopussa, yhdistä se "kokonaisen" laudan kanssa ja naulaa ylös 1½ lautaa.

Fiksusti yhdistetty viimeiset kaksi lautaa. Se tulee varmasti auttamaan minua paljon. Kiitos paljon!

Leikataan viimeisen laudan alimmainen pontti pois, aivan kuten lattiaa asennettaessa.

Alfons_Helikopter. Se oli kyllä hyvä vinkki, en ole koskaan kokeillut. Sittenhän on vain asetettava lauta paikoilleen ja naulattava kiinni. Kuulostaa siltä, että olet ammattilainen, heillä on yleensä ohituskeinoja.

Kokosin viimeiset kaksi lautaa, niin että siitä tuli puolitoista. Sitten käytin sorkkarautaa ja kattotukia, joten se toimi täydellisesti. Kiitos avusta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.