1 013 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Uusi eristämätön veranta klinkkerillä
Hei!
Aion aloittaa rakentamaan eristämätöntä lasitettua verantaa pilareille, 15m2 Atterfall-taloon, joka on myös rakennettu pilareille hyvällä ilmanvaihdolla.
Olen valmis piirustusten ja mittojen kanssa, mutta olen juuttunut kun haluan klinkkerilaatat verantaan.
Olen laittanut klinkkerilaatat Atterfall-taloon, myös kylpyhuoneeseen, sääntöjen mukaisesti, mutta siellä on lämmitetty!
On niin monta erilaista neuvoa olemassa olevissa ketjuissa.
Miten eristämätön lattia tulisi rakentaa kestämään kosteutta?
Lattiajuoksut 30cc kuten kylpyhuoneessa?
Kosteudenkestävä lastulevy liima- ja ruuvivarmistettuna. Laatu?
Pohjustus
Lattiakipsilevy, liimattu ja pohjustettu
Pakkasenkestävä klinkkeri
Muovi?
Riippumatta siitä, laitanko muovia tai en, lattia on tiivis... Lankkulattia on huono vaihtoehto, koska verantaa käytetään keramiikkastudiona ja se pyyhitään kosteana melkein päivittäin. Talvella ei kuitenkaan.
Tulen lämmittämään huonetta joskus kun on kurssi.
Joku asiantunteva tietääkö?
Aion aloittaa rakentamaan eristämätöntä lasitettua verantaa pilareille, 15m2 Atterfall-taloon, joka on myös rakennettu pilareille hyvällä ilmanvaihdolla.
Olen valmis piirustusten ja mittojen kanssa, mutta olen juuttunut kun haluan klinkkerilaatat verantaan.
Olen laittanut klinkkerilaatat Atterfall-taloon, myös kylpyhuoneeseen, sääntöjen mukaisesti, mutta siellä on lämmitetty!
On niin monta erilaista neuvoa olemassa olevissa ketjuissa.
Miten eristämätön lattia tulisi rakentaa kestämään kosteutta?
Lattiajuoksut 30cc kuten kylpyhuoneessa?
Kosteudenkestävä lastulevy liima- ja ruuvivarmistettuna. Laatu?
Pohjustus
Lattiakipsilevy, liimattu ja pohjustettu
Muovi?
Riippumatta siitä, laitanko muovia tai en, lattia on tiivis... Lankkulattia on huono vaihtoehto, koska verantaa käytetään keramiikkastudiona ja se pyyhitään kosteana melkein päivittäin. Talvella ei kuitenkaan.
Tulen lämmittämään huonetta joskus kun on kurssi.
Joku asiantunteva tietääkö?
Itse varmaan käyttäisin 15-20mm XPS-eristelevyä liimattuna lattialevyyn. Itsetasoittava tasoite 20mm ja sitten klinkkeri päälle. Tulee muotostabiili ilman, että vaikuttaa puumateriaalin liikkeisiin.F Formgivare sanoi:Hei!
Aion aloittaa rakentaa eristämättömän lasitetun kuistin paaluille, 15m2 Atterfallhusetin viereen, joka myös on rakennettu paaluille hyvällä ilmanvaihdolla.
Piirustukset ja mitat ovat valmiina, mutta olen jumissa, koska haluan klinkkerit kuistiin.
Olen laittanut klinkkerit Atterfallhusetiin, myös kylpyhuoneeseen, sääntöjen mukaan, mutta siellähän on lämmitys!
On niin monia eri neuvoja olemassa olevissa ketjuissa.
Miten eristämätön lattia tulisi rakentaa kosteuden kestäväksi?
Lattiahirret 30cc kuten kylpyhuoneessa?
Kosteudenkestävä lastulevy liimalla kiinnitetty. Laatu?
Pohjamaali
Lattialevy, liimattu ja pohjamaalattu
Muovikalvo?
Riippumatta siitä, asennanko muovikalvon vai en, lattia tulee tiiviiksi… Terassilauta on huono vaihtoehto, koska kuistia käytetään keramiikka-studiona ja märkäpuhdistetaan melkein päivittäin. Kuitenkin ei talvella.
Tulossa lämmittämään huonetta joskus kun on kurssi.
Tietääkö joku asiantunteva?
Kiitos vastauksesta! Joo, se oli aivan eri menetelmä. Varmasti parempi materiaalivalinta kosteutta vastaan.
Vanerin paksuus?
Tarvitaanko 30cc alle vai riittääkö 60?
Vanerin paksuus?
Tarvitaanko 30cc alle vai riittääkö 60?
Klikkaa tästä vastataksesi