Hei!

Minulla on kaksio, jonka haluan muuttaa kolmioksi. Huone, jota aion jakaa, on kuin tehty sitä varten; se on nurkkahuone, jossa on jo kaksi ovea, joten molemmilla osilla on ikkuna ja ovi. Uuteen seinään ei tarvitse asentaa ovea. Vanhan huoneen parketti on melko kulunut, mutta ei täysin surkea, joten haluaisin säilyttää sen, jos mahdollista, mutta se pitää silloin hioa.

Kysymys #1: uusi seinä olemassa olevan lattian päälle – miten tämä tehdään käytännössä? Laitetaanko seinä lattian päälle sellaisenaan vai sahataanko parketti ja laitetaan seinä betonin päälle?
(On hyvin mahdollista, että tämä kysymys on perustellusti tyhmä. Saat ottaa sen vastaan hymyillen.)

Kysymys #2: materiaalit. Toinen huoneista tulee olemaan toimisto/studio, joten uuden seinän on oltava äänieristetty ja kestävä, sillä siihen tulee iso valkotaulu. Mistä materiaalista seinä kannattaa rakentaa? Kattokorkeus on 270 cm ja seinä on 3.5 m pitkä.

Kiitos kiitos,

/Uffe

Olin varmaan asentanut uuden seinän parkettilattian päälle.
Kuka tietää, milloin on aika poistaa seinä taas :cool:
Tiivistenauhat EPDM-kumista alareunan säännön alle äänieristykseen.
Ja sitten vaneri + kipsi seinämateriaaliksi molemmille puolille, eristeen väliin.
Jos valkotaulu on erittäin raskas ja tiedät jo mitat, voit lisätä ylimääräisiä sääntöjä tätä varten,
mutta muuten vaneri kestää varmasti kaiken kuorman.

Lattia: On todennäköisesti helpointa hioa ja lakata se ennen kuin seinä asennetaan.
Reunathan vievät eniten aikaa.

Mielestäni ei ole tyhmiä kysymyksiä!
Pian saat ehkä järkeviä vastauksia ihmisiltä, jotka osaavat paremmin kuin minäkin.

Ja tervetuloa Rakentaa Taloja -foorumille Uffe :)

• Tykkään
BariOnBoard
  • Laddar…
Mitä eristykseen tulee, "Isover Piano" on sopiva, koska se on äänenvaimennukseen tarkoitettu eriste. Muuten olen täysin samaa mieltä KnockOnWoodin kanssa.

Olisin itse käyttänyt peltiprofiilia yksinkertaisuuden vuoksi, 70mm profiili OSB+gyprokilla molemmilla puolilla antaa 120mm seinän, jolla on erittäin hyvä äänenvaimennus. Jos seinälle ei tule mitään raskasta toiselle puolelle, voit käyttää kaksoisgyprokia kyseisellä puolella lisä-ääneneristykseen, jos se on tärkeää.
Vinkki, kun asut asunnossa, on käyttää 45cc telineväliä ja 900mm levyjä, jotka ovat hieman helpompia kantaa ja käsitellä porraskäytävässä.

• Tykkään
BariOnBoard
  • Laddar…
Yksi etu puusäleille on, että niitä voi katkaista 5-8 mm liian pitkiksi ja pakottaa ne paikalleen vasaralla. Lattiasäleen alle laitettavan EPDM-kumin ansiosta ne puristuvat paikalleen lattian ja katon väliin, jolloin ei tarvitse ruuvata lattiaan.

• Tykkään
BariOnBoard
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.